• tjej89

December bebis 2013

Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken?

Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?

• tjej89

Tack för alla svar! Då behöver jag inte oroa mig att jag inte mår illa (ännu) ömmande bröst har jag och den jäkla tröttheten!
    Men de ömmande brösten är lite mindre nu. Kanske kommer och går lite?
    Åh det ska bli så skönt att få ställa mina tusen frågor på fredag då jag ska träffa min BM första gången!

Okej inga vinterhjul låter ju dåligt... Har inte kollat så noga, mer på bilderna och videor.
    Får bli längre fram!

Är ju första barnet så kön spelar inte så stor roll! Men en flicka vore väl extra kul. Sambon vill helst ha pojke...

Freddie är fint! Fler som har namnförslag?

• tjej89

Hur går ett KUB till? Är det spruta eller blodprov eller gör man ett ultraljud? Från Vilken vecka gör man det?

• tjej89
    Otåligast skrev 2013-04-02 08:00:41 följande:
    Hej,

Vad roligt att hitta denna tråd! Plussade svaaaagt den 27 mars men nu är det starka streck. Är superglad men precis som många av er övriga skräckslagen. Hade ett mf/utomkveds för en massa år sedan och första tecknet på det var blod så jag nojar otroligt varje gång jag är på toaletten. Det tog fem månader och dubbelkur pergo för att bli gravid denna gång men jag försöker trösta mig med att det ju gick och att det troligen kommer att gå igen om det värsta skulle hända nu. Hoppas på att kunna få göra ett tidigt vul för att kolla att det sitter rätt (och att det inte är en massa befruktade ägg i och med dubbelkuren pergo...). 
    Grattis till ditt pluss!
  • tjej89
    Plopps80 skrev 2013-04-02 08:40:45 följande:
    Nu för jag en konversation med mig själv här he he.

Fick bokat vul 29 april och det kostar bara 200:- som hittat verkligen. Känns bara jobbigt att det är sååååååååå långt kvar. 4 veckor. Men som hon sa, man skall inte in och störa för tidigt om det inte är alldeles nödvändigt. Känns nästan onödigt att göra vul om 4 veckor för jag har tänkt att göra kub och nup i v.12 och sedan är det ju RUL. har ingen lust att utsätta bebisen för onödig strålning. Om allt verkar bra om 4 veckor skiter jag nog i kub och nup faktiskt.

Har ingen att prata med... Därför pratar jag här Mår lite illa idag och har halsbränna. Sjukt svårt att inte tala om för folk här på jobbet hur det står till men det vill jag inte såklart.Kanske i förtroende till min bästa kollega som tiger som muren...
    Jag har inte heller någon att prata med, ingen som vet ännu. vi har bestämt att hålla på till vecka 12.

Kanske dum fråga, med vad är NUP? och hur gör man ett KUB? är det endast för att kolla om bebben har down syndrom eller?

bokar man VUL på privata kliniker? grattis till din tid! hoppas tiden går snabbt! 
  • tjej89

Är det så att ju mer symptom man har ju bättre graviditet och ju bättre mår bebben? 

• tjej89

Irlais, vart i Sthlm bor du? Jag är också från Stockholm. Bor på Södermalm.
    Vilken mvc valde du?

Har tyvärr ingen erfarenhet utav VUL då detta är första graviditeten.

• tjej89

Nu börjar det där illamåendet smyga sig på lite lätt. Kände det när jag lagade mat tidigare. Och stundtals under dagen, jag liksom känner mig äckligt mätt på nå vis. Fast jag inte ätit på ett tag. Konstig känsla. Har också haft ont i "tjej magen" hugger lite lätt... Fler med samma?

• tjej89

Jag har också ringt MVC. Är i vecka 6, ska dit på fredag.

Idag började jag blöda näsblod. Massor. Hört att man har känsligare blodkärl som gravid. Någon som har erfarenhet av det eller var det bara en tillfällighet?

• tjej89

Babylove1989: Åh en till som är född 89! Vad roligt! Första barnet? Vart bor du?

Svar på tråden December bebis 2013