December bebis 2013
läser om er som har ökad hunger... känner inte alls igen mig då det nu sedan igår är helt annurlunda för mig.
Har inte alls lust att äta, och får tvinga ner måltiderna. det liksom växer i munnen.
fler? eller är det bara jag?
läser om er som har ökad hunger... känner inte alls igen mig då det nu sedan igår är helt annurlunda för mig.
Har inte alls lust att äta, och får tvinga ner måltiderna. det liksom växer i munnen.
fler? eller är det bara jag?
Jag ska få en pojke enligt det där testet :):) vi vill inte ta reda på könet, säger vi nu i allfall! :):)
Evig kärlek: klart du får vara med! Grattis till ditt pluss, en till decemberbebis!
Tråkigt med era missfall! Nu håller vi alla tummar och tår att det går vägen nu.
Är själv super nervös. Första grav för oss.
Är du född 90? Själv är jag 89:a :):)
Vart bor du?
Lillabulan: grattis till ditt pluss! Jag är också överviktig. Väldigt nervös inför "vägningen" på MVC. Inte för att jag skäms. Utan är rädd att få pekpinnar och så. Tycker jag är jätte fin. Men vet att jag är lite extra mullig.
Hur tänker du? Kul att höra från nån annan som inte heller är "smal" kramis!
Skruttiz82: vad skönt att det är fler som känner som jag! Jag är också rädd att gå upp mycket... Men läst att om man redan har en del underhudsfett behöver man inte gå upp så mycket... Vad sa din BM?
Kommenterade hon din vikt någonting?
Skruttiz82: vad skönt att det är fler som känner som jag! Jag är också rädd att gå upp mycket... Men läst att om man redan har en del underhudsfett behöver man inte gå upp så mycket... Vad sa din BM?
Kommenterade hon din vikt någonting?
Aquarius: grattis till ditt pluss! Välkommen hit :)
Ja jag är som sagt också rädd för pekpinnar... Har också läst att man inte alls behöver gå upp så mycket när man är överviktig... Har en bekant som bara gick upp 1,5 kilo. Det vill jag med! :)
Buzan: jag har också läst det. Det är för att när man är smal så lägger man på sig lite underhudsfett vid en graviditet. Har man redan lite extra av det är det endast typ bebisen man lägger på sig... Men alla är olika såklart!
Men läst att överviktiga inte lägger på sig lika mycket som dom som startar som smala... ja om man inte äter massa onyttigt hela tiden såklart! :p
Skruttiz82: okej. Nej jag har inte vägt mig ännu. Gör det om typ fyra veckor när vi ska dit på inskrivning... Har bara vart på det där hälsosamtalet. Då sa jag att jag tyckte det var obehagligt att väga mig... Men ja det ska man tydligen göra... "bra att hålla koll på sa hon" vi får se... Har du träffat din BM? Vilken vecka är du i? :)
Skruttiz82: vad härligt med en bra barnmorska! Jag fick också en snäll (var intrycket i allafall) då är vi nästan i synk... 1 dec har jag BF. Är idag i v 6+3 :)
Hoppas det går super på VUL! Kram
Lillabulan: om man väljer att göra kub testet gör man ett ultraljud... Samt blodprov. Så få får man ju se att bebben lever... Och det gör man typ i vecka 12... Sen kan man säkert boka vanligt ultraljud privat.
Lillabulan: vi ska göra kubtestet... Se Så allt ser bra ut. Jag får göra det gratis fast jag är under 35... Bor i Stockholm! Är också otålig :)