Inlägg från: Elsapelsa11 |Visa alla inlägg
  • Elsapelsa11

December bebis 2013

Usch vad jobbigt! Håller tummarna för att ni får all hjälp ni behöver och snart får ert efterlängtade barn! 

• Elsapelsa11

Vilka fina magar. 

Vi kommer också be att få veta kön vid RUL. Är nyfiken och tycker det är så mycket som är överraskande vid förlossningen ändå. Sen spelar det absolut ingen roll vad det blir. Jag tror det blir en pojke, men min sambo har drömt att det blir en flicka till så han är helt säker på det. Och vad gäller namn så har vi flera flicknamn vi båda gillar men hade jättesvårt att komma på nåt killnamn vi båda tycker om under förra graviditeten. Så vi får absolut fundera mer på det.

• Elsapelsa11

Plopps80 och Miss Kaos! Ni ser ju jättefina ut i era gravidmagar! 

Själv känner jag mig mer plöfsig denna graviditet än den förra. Det kan ju bero på att jag hade kvar några kilo från förra fortfarande. Har inte varit så flitigt med träningen. Och tyvärr inte så återhållsam med onyttigheter. Men jag har en plan (iaf i mitt huvud) att ta tag i det efter denna graviditeten. Det hjälper ju inte precis att det är glassäsong nu... ;)

Annars längtar (och samtidigt inte) till tisdag då vi ska göra ett tidigt ul. Hoppas allt ser bra ut och att jag då kan släppa oron och våga tro på att jag är gravid.

• Elsapelsa11

Jag är idag v. 12+2. Vi har inte fått vår tid för rul, men det blir nog inte förrän i slutet av juli. Dock har vi bokat ett privat tidigt ul nu på tisdag och då hoppas jag vi får se en frisk liten bebis. :)

• Elsapelsa11

hehe! Jag är också sugen på allt möjligt! Sushi, jordgubbar, godis o choklad, (tråkigt nog brie, men det äter jag inte) inte mat överlag. Glass i stora lass. Vill inte gå upp så mycket som förra graviditeten (20 kg+), men kan inte hejda mig! Hoppas suget lägger sig...

• Elsapelsa11

Idag var vi på ett tidigt ultraljud och fick se vår lilla/e bebis. Så skönt det var att se små buffande händer, det lilla huvudet och ett tickande hjärta. <3 Nu känns det lite mer på riktigt!

Vi kommer ha 27 månader mellan våra och jag har svårt att bestämma mig för om vi ska köpa syskonvagn eller behålla vår brio go och köpa ståbräda. Jag är jättenöjd med brion, men har inte körkort och kan behöva använda vagn en hel del. Vi har funderat lite på donkeyn, men som flera nämnt, den är ju inte gratis. Svårt! Men blir det donkey beställer vi nog från Holland.  

• Elsapelsa11
    Nania skrev 2013-06-24 15:51:24 följande:
    Förresten någon som har sitt RUL i Lund? Har ni fått tid än? Och hur långt innan fick ni den då? Här har ingen dykt upp än :( 16+2 idag.
    Vi väntar också på vår tid... är 13+5 (14+0 enligt tidigt ul). Hoppas verkligen det kommer en tid i brevlådan snart!
  • Elsapelsa11

Och namn... tjejnamn har vi en del, Edit, Sia, Liv, Stina Ester som vi båda gillar. Men pojknamnen är svårare... Harry gillar vi men det heter några vänners son. Sixten kanske... Gillar lite Sigge. Men det är jättesvårt! Med vår dotter hade vi bestämt oss för Elsa innan hon kom och kände nästan som att vi ångrade det ett tag. Men nu är hon en självklar Elsa ändå. :) Fast denna gången lämnar vi det nog lite mer öppet. :)

• Elsapelsa11
    Nania skrev 2013-06-24 21:18:41 följande:
    I lund eller ska ni ha tid på annat ställe?
    Lund. Med vår dotter gjorde vi också Rul i Lund och jag har för mig att vi fick tiden rätt långt innan det var dags. Så jag hoppas den dyker upp snart!
  • Elsapelsa11
    Nania skrev 2013-06-25 13:46:52 följande:
    JA! Äntligen kom vår RUL tid. 11 Juli är det vår tur :D *längtar*
    Åhh vill också ha vår tid! Vad skönt att det iaf inte blir så lång väntan för dig nu mellan besked och Rul. :) Lite av väntan är redan gjord! Solig
Svar på tråden December bebis 2013