Inlägg från: Elsapelsa11 |Visa alla inlägg
  • Elsapelsa11

December bebis 2013

Annaa1988 skrev 2013-07-24 10:04:37 följande:
    Det får du! Vad har du för färgkombo?
    och Repan: (jag vet inte hur man får till två citat i samma svar...)
    Det är svart chassi med blå (cool blue) liggdel och grön (moss green) sittdel. Köpt 2011. Vi har även babyskyddet som hör ihop med vagnen och isofixbas till det. Vet dock inte hur vi ska göra med babyskyddet - behålla eller skaffa ett som går att klicka på donkeyn. Om det nu blir donkey... måste nog till lite övertalning när det gäller min sambo... 
    Repan, vi har varit mycket nöjda med go'n så vare sig ni köper begagnat eller nytt blir ni säkert nöjda. Angående vinterhjulen så har inte jag inget minne av att vi störts särkilt mycket av att inte ha några. :)
  • Elsapelsa11

Så fina bebismagar mammatilltvå85 och pyysen! Det är kul att det börjar synas lite mer ordentligt nu. Man får passa på att njuta nu för jag minns det som att den var lite stor och i vägen i slutet av graviditeten... ;) i varje fall när man skulle försöka sova! :)
    Vår lilla (ja än så länge är hon liten) flicka klappar på min mage och vinkar och säger hej, hej! Och så fnissar hon lite. Men hon förstår förstås inte fullt ut vad det innebär att det är en bebis i mammas mage.. (fyller 2 i sep). Hon pekar på sin egen mage och frågar Bebis? och sen pappas och mormors osv... hihi. Ganska gulligt! Hoppas hon tycker det är lite kul när bebisen kommer också. :)

• Elsapelsa11
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-25 07:58:28 följande:

När jag berättade för mi kompis barn på 2,5 år att det låg en bebis i min mage så hade hon oxå det i sin mage. Ca 1 år efter min kommit ut så berätta hon att hennes bebis äntligen kommit ut. Nu när jag väntar nr så är det samma procedur och nu är hon 4 år. Finns mycket funderingar och fantasi hos barn. Kan tillägga att jag är hennes kompis i stället för hennes mamma anser hon
    Ja barn är fantastiska och det är så kul nu när vår dotter kan uttrycka vad hon tänker. :)
  • Elsapelsa11
    Repan skrev 2013-07-25 08:11:33 följande:
    Skönt o höra! Har inte hört mkt negativt om den alls, verkar vara ytterst få exemplar som har problem på något vis :) Vi köper nog en ny med tanke på planer på fler barn... 
    Ja, det är kul att få unna sig nåt nytt. Speciellt vagn!

• Elsapelsa11

Jag tycker ni är jättefina allihop. Jag får lägga upp en bild när vi är tillbaka från Öland.
    Kul att se allas gravidfina magar!:)

• Elsapelsa11

Moto skönt att Rul gick bra!
    Corky, det låter inte skönt, hoppas det bara är tillfälligt!
    Vi var också och gjorde rul igår. Allt såg fint ut. Blev flyttade från julafton t 21/12. När jag testade bikarbonattestet visade det svagt med bubblor men rul visade flicka. Sånu blir det med stärsta sannolilhet en liten lillssyster!❤

• Elsapelsa11

Ellez: Jag har en del sammandragningar. Två eftermiddagar var de extremt ihållande. Men efter det har det varit kortare. Än så länge (20+4) så är det inte så många. Men jag har ff semester och börjar jobba på måndag. Så får se hur det utv då. Blev sjukskr när jag var gravid med min dotter. Hoppas dina sammandragningar minskar nu när du får vila lite.

• Elsapelsa11
    mamma till oliver skrev 2013-08-08 21:56:40 följande:
    Elsapelsa: ja det finns en Facebook grupp :) så välkommen allihopa :) sök på Elin brodin på Facebook hon är mörkhårig och har en brun/ grön skjorta på sig och håret hänger lite fram , under sitt kort står det Jönköpings university Kalmar , lägg till henne som vän och skriv i ett meddelande att ni vill vara med i december bebis :) så lägger hon till er :) välkommen :) super bra gäng och sammanhållning :) Miss kaos : mycket fint , längtar tills okt då jag får handla :)
    Tack! Har nu addat och skickat ett meddelande så då väntar jag på att bli inbjuden i gruppen. Eller ska jag göra nåt mer? :)

Miss K vad kul med Ullaredsshopping! Jag är också väldigt sugen! Får se om det kan bli en tripp i höst! :)

Ellez, jag har ju inte så mycket sammandragningar än. Men med dottern så hade jag mycket och då kom de väldigt lätt. Jobbigt, men som tur var kollades det upp och när bm och läkaren tyckte det var för risky så sjukskrev de mig. I början märkte jag inte så stor skillnad. Men när jag passerat v. 37+0 så avtog de. När hon egentligen var färdig och kunde komma! :) Hon kom 38+3. Tappen blev påverkad i slutet och jag tog det väldigt lugnt. Rätt frustrerande i mellanåt. 
  • Elsapelsa11
    mamma till oliver skrev 2013-08-09 21:47:08 följande:
    Elsapelsa: bara ovänta:) skriver till henne i gruppen så lägger hon till dig :)
    Tack! :) Var bara osäker om jag gått rätt tillväga! :)
Svar på tråden December bebis 2013