Inlägg från: Elsapelsa11 |Visa alla inlägg
  • Elsapelsa11

December bebis 2013

Jessiex skrev 2013-12-06 22:06:31 följande:

Grattis äntligen gravid : ).

Elsapelsa: fick första i 38+2 så de är ingen självklarhet att gå över med första, är nu 38+4 med andra, fl och min bm sa att jag borde få v36-37 med tanke på det men bebis har andra planer.

Ja, precis det jag menar. Man behöver inte gå över för att man är förstföderska.:) Sen behöver det inte bli likadant andra gången. Vet att min mamma både fått före och efter utsatt bf. Så nu är det bara att vänta och se när bebisen vill titta ut!????
  • Elsapelsa11
    Äntligengravid skrev 2013-12-06 21:51:37 följande:

Nu är prinsessan född. 19.02 kom hon. Fick krysta nästan en timme. 3860 gram och 54 cm smile1.gif

Grattis! ????????????
  • Elsapelsa11
    Jessiex skrev 2013-12-07 10:50:49 följande:

Elsapelsa och Lina förlåt blev fel med namnen igår de va självklart svar till lina. Jag vet inte hur de ser ut släktmässigt på min sida mamma har haft 2 planerade snitt strax innan bf. Men de kan nog ha med gener o göra också.
    För mig känns de som man redan gått över fast man har 1 vecka kvar, då jag gått med kraftiga förvärkar till o från i flera veckor och och dom varit säkra på att man inte skulle gå lika länge. Men nu kan den få vänta till efter helgen har 8 mil var av ca 5 på landsväg till fl och stormen på besök.

Nej! Be inte om ursäkt, ingen skada skedd!????

Lina1990: min slempropp gick på fredagseftermiddagen, lördag 15:42 var vår fina dotter hos oss!????
  • Elsapelsa11
    Elsapelsa11 skrev 2013-12-07 21:15:50 följande:
    Nej! Be inte om ursäkt, ingen skada skedd!????

Lina1990: min slempropp gick på fredagseftermiddagen, lördag 15:42 var vår fina dotter hos oss!????
    Hahaha alla frågetecknen är egentligen emojicons! :)
  • Elsapelsa11
    Repan skrev 2013-12-07 09:22:15 följande:
    :( tråkigt!

BF-13 här, bebis är ruckbar men byter sida att ha ryggen på. Snurrar liksom med huvudet i bäckenet o så hamnar rumpa o rygg på vänster/höger sida. Känner det också på hickan.

Hen är så stor att det gör brutalt ont varje gång. :(

Haft onda förvärkar inatt vid 4. Kraftig mensvärk, tog två alvedon o somnade. Kvar när jag vaknade men då var bebis hysterisk o bytte sida, när hen var klar lugnade det ned sig.

Nu har jag fortsatta förvärkar men inte lika kraftig mensvärk. Känner mig besviken, less.
    Så har jag med! Huvud ner och fixerad men hon vrider sig så ryggen byter sida av magen. Och det är verkligen ingen behaglig känsla. Känns som om det är väldigt trångt där inne nu!
  • Elsapelsa11

Grattis Nillis13 och em em!

Repan du är inte ensam kvar! Här trivs bebisen väldigt bra inne magen! 38+1 och känner bara av en massa sd (absolut inga förvärkar alltså). Men snart är det väl vår tur får jag hoppas!

• Elsapelsa11
    JMP skrev 2013-12-09 23:09:45 följande:

Hej! Har bara läst tidigare, aldrig skrivit, men nu tänkte jag bara fråga lite grann.

Det är mitt första barn så har noll koll på allt. Hur vet man vad som är förvärkar och vad som är värkar? Har haft smärtsamma värkar var 10-13de minut sedan inatt vid 4-tiden. Det började egentligen redan igår morse men hela gårdagen var dom väldigt oregelbundna. Slemproppen har också gått idag men vad jag har förstått behöver inte det betyda så mycket.. Har bf om en vecka men vore ju fantastisk om bebben ville komma lite tidigare :) men hur vet man? Förlossningen sa att jag inte kan göra annat än avvakta och det förstår jag ju men jag vill veta om det är på g eller inte, blir ju tokig om jag kan gå omkring såhär i veckor. Vad tror ni? :) tar maxdos panodil men det hjälper inte för fem öre.. Det är nu man verkligen är ledsen över att man inte har ett badkar, hade varit gudomligt!

Jag tycker det låter som att det är på g! Slempropp och värkar som är regelbundna. Du har kanske bebis hos dig snart!
  • Elsapelsa11

God Jul tjejer! I söndags kom vår underbara lillasyster. Fl gick jättebra och ganska snabbt! Jag har dock gbs vilket kan gå över till bebisen under fl. Så de ville ha oss under uppsikt i 48 h. Vilket är slut idag vid lunch! Så hem till storasyster som jag saknar nåt kolossalt och fira jul med min fina familj!!

• Elsapelsa11

Plopps, gbs är en slags streptockocker som man tydligen kan gå runt och ha. Det visade sig i ett av de urinproverna jag gjorde för uvi att jag hade det. Och har mamman gbs så ska hon få antibiotika under förlossningen som på så vis går över till bebisen och skyddar den. Nu gick min förlossning ganska snabbt och de har en gränstid på hur länge de vill att antibiotikan ska ha varit i mamman (2h) men det "missade" vi med en kvart. Så vi fick stanna för koll i 48h. Men nu är vi hemma då allt såg bra ut!:)

• Elsapelsa11

Jag vet inte exakt hur många rosa plagg vi har men det är få. Jag är inte så förtjust i rosa.

Jag har två flickor.

De rosa plagg vi har är gåvor/presenter till 99%.

:)

Svar på tråden December bebis 2013