Inlägg från: Annaa1988 |Visa alla inlägg
  • Annaa1988

December bebis 2013

Vad roligt att få se lite magar!

Jag tog bild på min lillmage senast i vecka 16(15+4) och det är 2 veckor sedan idag. Tänkte ta en ny bild imorgon :)

• Annaa1988

Hihi, och på tal om era stooora övertidsmagar, här var min mini övertidsmage med första barnet! Haha, är nästan större nu med dena lilla knodd ;)

40+2, 2 dagar senare kikade hon ut.

• Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-05 16:44:15 följande:

Min bidl rä ju tagen på bf+14.. Illa

Din mage ser ju fin ut!
    Jag fick bristningar på övertid. och ja magen är enorm mkt större denna gången.
    Jag betvivlar att jag blivit något större, var miniliten hela tiden. Folk såg inte ens att jag var gravid i vecka 26-27 ;)

Fick inga bristningar med 1:an, slapp dem helt. Med 2:an kom de dock! Räknar med fler denna gång. 
  • Annaa1988
    Buzan skrev 2013-07-08 09:01:16 följande:
    Ligamentsmärtor, någon som känt av det? Vi är mitt uppe i en flytt och jag tror att jag överansträngt mig lite. Har så vansigt ont i magen. Längs med sidorna men som sträcker sig till mitten. Kan knappt röra mig! Blir ju en aning orolig ifall det skulle vara nått annat, men va jag förstått av lite googlande borde det vara ligamenten. Hade aldrig så i första graviditeten. Undra om det är vanligare vid andra? :)
    Oh, ja. Varje dag, har känt det sedan vecka 9 tror jag. Det är fruktansvärt! Ställer jag mig upp så känns det som om någon hugger en kniv i mig :/
  • Annaa1988
    Kiira skrev 2013-07-08 20:12:50 följande:
    Mår ni alla bra nu? inget illamående? Jag mår illa varje dag. helt sjuk ännu.. tappat vikt, ingen matlust, trött och hänging.. Men allt hänger ju ihop med att ja inte får i mig nog med mat... Försöker verkligen äta.. Men men.. Har tredje urinvägsinfektionen sen denna graviditet började oxå... 3 stycken på 16 veckor.. börjar bli less nu.. Men har börjat känna av bebisens rörelse. o de e ju riktigt mysigt. Har inte berättat för alla eller inte ens hela familjen att vi väntar en till. När man väntar som oss fjärde barnet är de inte alltid possetiva kommentarer man får...

Jag känner så igen mig i det du skriver.. Har gått ner 5 kg sedan jag plussade, det mesta på bara någon vecka.
    Jag mår illa, har svårt att äta, är trött och hängig :(
    Är inne på barn nr 3 här, för os båda(han har två sedan innan och jag har 2, 3 st bor med oss VV) och det är samma här, man får tyvärr inte bara glada kommentarer :/ Oerhört trist!
    Vissa har inte ens sagt grattis. 
  • Annaa1988
    Buzan skrev 2013-07-09 22:08:50 följande:
    En undran: Hur är ert sexuella samliv nu som gravida? Ni behöver inte svara om ni inte vill såklart. :)
    Här har det typ dött totalt sedan jag fick magen. :( Känns så jävla tråkigt, det var likadant sist. Vet att nu kommer vi typ inte ha sex förrän veckor efter förlossningen. Men annars är all fysisk kontakt som vanligt. Jag antar och får väl helt enkelt acceptera att min sambo inte är nått fan av gravidmagen, men ändå. Behoven finns ju kvar liksom.. 
    Jag har en enorm lust, har haft det med båda mina andra barn. Sambon verkar dock ha tappat lusten, vi har haft betydligt mindre sex sedan jag blev gravid än innan. Vet inte om han kanske är rädd att göra illa mig, då jag lätt får SD och ont i höfterna av sex. Jag hoppas att hans lust ska komma tillbaka snart, precis som du skrev så finns ju behovet liksom..
  • Annaa1988
    Sokkerflikkan skrev 2013-07-09 09:25:49 följande:
    AnnaA1988 och kiira - så otroligt trist att folk är så trångsynta. Så länge man älskar och har tid och råd med sina barn ska man väl få ha hur många man vill.
    Ja, oerhört trist.
    Det är ju tur att jag är så pass stark i mig själv att jag väljer att igonera deras omogna beteende. 
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-09 20:54:51 följande:
    Men vad oförskämt! Att i te glädjas åt andras glädje är ju nästsn elakt. Härligt med en stor barnaskara!
    Ja, så omoget och oförskämt! Vissa blev kanske chockade då jag valde att inte gå ut med att vi försökte, men ändå. Jättetråkig attityd av dem.
  • Annaa1988
    Plopps80 skrev 2013-07-11 12:21:41 följande:
    Är världens lyckligaste just nu. Allt var bra med bebis. Bf 7/12. Det är en SON. Känner mig så välsignad. Jag ska få en liten son. Bikarbonattestet fungerade
    Härligt att höra, och stort grattis till sonen!
  • Annaa1988
    Stinakri83 skrev 2013-07-11 18:28:44 följande:
    Jag kan inte bestämma mig för vilken vagn jag ska köpa! Den här bugaboo bee tror ni att det funkar bra på vintern? Kom gärna med tips har haft massor med vagnar men denna gång har jag kört fast... HJÄLP :))
    Bee blir en aning jobbig på vintern. Mitt stannade ocfta och krånglade vid lite blöt snö i slutet på vintern. Annara är bee en underbar vagn, perfekt om sommaren och vid shopping!¨

Buffalo? Kronan City? Emmaljunga Viking? Kronan Duo S? BB Cam? 
Svar på tråden December bebis 2013