Inlägg från: Annaa1988 |Visa alla inlägg
  • Annaa1988

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-07-19 19:48:20 följande:
    Spjälsäng funkade inte. Han sov där noll nättet.Har använt våtservetter vid akutbyte i bilen. Gillst inte idén om kemikalier i underlivet på min bebis. Rapsolja är bäst i bebisrumpor! Och vatten
    Är en knäpp sjalmänniska. Långtidsammade dessutom.. fårse vad mästa barn säger. Kanske inte gillar sjal och vill ha ersättning..
    Nej, men en knäppis till ;) Sjalen ligger och väntar på nästa barn här, rapsolja är BÄST och amning är toppen om det funkar, vilket jag haft turen med :) Letar febrilt efter en Girasol sjal i regnbågsfärg.. Har suktat efter en länge nu!
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-19 19:54:45 följande:
    Phu. Folk tycker ju ofta man är skum som ammar länge. Ammade 26månader. Nattammade 1år. Minst. Mer vid sjukdom. Helammade en period när han var ett pga öroninflammation. Hsn höll vikten och bvc sa då att bebisar kan leva på bröstmjölk till dom blir två. Ett vitamin behövde tillsättas.
    Vad skönt med någon likasinnad, man är beredd på att få en del svidande kritik för sin amning, såhär på forum. BVC och de på förlossningen och MVC tycker att det är jättepositivt med amningen och blir riktigt imponerade :)
    Amningen är ju perfekt vid sjukdom! 
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-19 20:00:57 följande:
    Kände igen den. Nice!
    Ja, så vacker! Måste måste ha! Sålde just en likadan fast i lila.
    Har just nu bara en trikåsjal, en tricotslen som ligger och väntar på bebisen :) 
  • Annaa1988
    Stinakri83 skrev 2013-07-19 20:01:58 följande:
    Idag har jag varit och handlat!! En säng och lite kläder och en vagn! Det fick bli en Urban jungle :) känns skönt att få handla lite iallafall!!
    Oh, vilken i vilken färg?
  • Annaa1988
    Stinakri83 skrev 2013-07-19 22:54:09 följande:
    Annaa1988 det blev en svart sittdel och en lime grön liggdel!! :)
    Oh, supersnyggt ju!
  • Annaa1988
    MissKaos skrev 2013-07-20 09:32:17 följande:
    Kan vi inte be bb om insticksprogram som gör att dom skiter på fm?
    Jag vill helst slippa gå upp. .
    Haha, ja någon form av timer vore ju ypperligt. Eller att de bara skiter då någon som älskar att byta bajsblöjor är i närheten ;)
  • Annaa1988
    Kiira skrev 2013-07-20 17:28:40 följande:
    Vet ni vad, jag var med om något jätte jobbigt i onsdags. Det började med att jag på eftermiddagen började se dåligt på mitt högra öga. synen försvann som bort ibland. Jag frågade mannen om ja hade skräp i ögat men de var inget där. efter någon timme när vi ska äta börja ja känna mig konstig. sitter och säger till min ena dotter "tuva ät upp maten" sekunden efter börja jag fundera på om hon verkligen heter Tuva, eller har ja sagt fel namn. Efter det ska ja ge min yngsta dotter en kaka, räcker fram den och säger här har du en köttbulle, hur ja än försöker säga vad de är blir de en köttbulle. Mannen skickar in mig till fotöljen o vardagsrummet. Efter någon minuter kommer han in o ser mig med början till panik, min höger arm kunde ja inte röra, den var helt bortdomnad, kort efter samma sak med vänster arm. sen bägge bena, och ja får svårt att andas.. Han ringer 112.  dom skickar en ambulans, o sos ber  min man ringa igen om talet blir förändrat. några minuter gick ja ja tappar tal förmågan,  jag bara sluddrar när ja öppnar munnen. I min hjärna känner ja mig helt klar. och börjar få panik över att mina barn ser mig i detta tillstånd samt att undra hur barnen reagerar när ambulansen kommer. 18 minuter efter sos är larmat kommer ambulansen, de har kört 5 mil på 18 minuter (ingen motorväg snarare rätt kass landsväg). de gör några enkla tester och  sätter kanyl. blodtrycket var bara lätt förhöjt pulsen rejält  snabb, och ja började få tillbaka talet.. De kör mig till sjukhuset som är närmast 12 mil bort, där blir ja liggandes i ett rum med stora lampor tända, ensam. efter en timme så kommer läkaren och undrar vad som hänt, hon ser att ja mår dåligt har frossa, ont i huvudet och kunde med halvdåligt tal berätta  lite vad som hänt, en timme senare tar de blodprov. ytrterligare en timme senare säger de att ja är frisk och att ja kan åka hem. 01,40. hur ska ja åka hem? till ett tomt hus efter de som hänt ca 5 timmar innan? Jag var en grönsak! kunde inte tala inte gå inte röra mig!? Ja får tillslut stanna på en obs plats. men blev utskriven 10,30 och fick åka buss hem. Jag är fullt frisk. enligt dom. Ingen kollade om bebis mådde bra. enligt blodproverna var ju helt frisk, pulsen min var dock ännu hög när ja for hem.

Hur hade ni gjort i mitt läge? 
    Det lät ju som en stroke! Vad läskigt.. Jag hade sökt mer vård, på ett annat sjukhus eller hos annan läkare på det sjukhuset. Någon anledning till ditt mående fans det ju. Fyobehagligt
  • Annaa1988
    Kiira skrev 2013-07-20 20:54:53 följande:
    Jag mår rätt ok, huvudet är lite segt och trött, samt att ja blir anfådd av minsta lilla. Ska ringa vc på måndag. min bm är tyvärr inget att hänga i granen (kan inte byta, finns ingen annan om ja inte vill köra 7 mil enkel väg). Gubben min är dock rejält orolig och vill inte lämna mig ensam för han är rädd att de ska hända igen.. 
    Men fy.. Det låter helt klart som små proppar, och visst kan sånt bli värre? En stroke vill vi ju absolut inte att du ska få! De måste ju undersöka ordentligt!
  • Annaa1988
    barbarmama skrev 2013-07-21 03:30:21 följande:
    Vecka 19 (18+0) idag.

Tidiga sammandragningarna, helt normalt eller hur?! Men mina kommer dagligen nu, flera gånger om dagen. Ibland regelbundna, ca 7min emellan under ett par timmar.. eller en gång i timmen, under flera flera timmar.. De gör inte ont, men de är väldigt obehagliga.. och de gör mig illamående! Kramp når ut i svanken och strålar ner i benen. Det är jätte jobbigt! Vad kan man göra åt det egentligen? Jag har haft det såhär i typ 4 dagar nu och varken vila eller panodil hjälper. Och extremt är dem, efter sex och orgasm. Ska det vara såhär? Är det normalt?

Min barnmorska har semester tills 12 augusti. Men jag har tid hos henne samma dag hon är tillbaka. Jätte jobbigt att behöva vänta så länge! Har däremot lyckats få tid till läkaren på mvc den 31 juli, det var den tidigaste tiden som fanns till honom.. "Det är ju semestertider nu, underbefolkat och mycket att göra", fick jag som svar här jag ringde och bad att få träffa någon på mvc. SUCK! Jag avskyr semestertider när jag är gravid. Jag känner mig så övergiven då.. Men det går väl snabbt, får jag väl hoppas på istället.

På måndag, 22 juli, så ska vi på rutinmässiga ultraljudet. Det ska bli spännande, vill givetvis höra att bebis mår bra och växer som den ska. Men så hoppas vi på att bebis vill avslöja sitt kön för oss. Det skulle underlätta så mycket tycker jag. I o med att jag har en son tidigare, så har jag flera bananlådor med pojkkläder. Blir det en pojk så kan jag tvätta upp dem i förväg. Eller om det blir en tjej, så kan jag handla hem flickkläder och ärva flickkläder av min syster som fick en dotter för ett par år sen. Jag vill ha allt i ordning och redo, när bebis föds. Jag vill veta om det ska köpas klänningar eller sparkdräkter med bilar på.. Ja, ni förstår nog vad jag menar.. Visst har jag massa gröna och gula kläder, neutrala kläder också.. Men det hade varit mysigt att få köpa en klänning om det är en flicka och låta henne få åka hem från bb med den på sig, t.ex. 
    Så det är väl vad jag har att se fram emot just nu. 

Sonen är hos sin pappa, under hans semester. Han ska vara där i 14 dagar ungefär. En vecka har redan gått och på söndag kommer han hem igen. Snacka om att jag längtar efter honom!!!! Jag blir galen av saknad. Det är så äckligt tyst och alldeles för lugnt här hemma när han är i väg. Visst, det går an när han är där varannan helg, ibland är även det jobbigt. Men två veckor?! Nej, det är alldeles för lång tid för mig. Så nu räknar jag verkligen ner dagarna tills han kommer hem igen. Vill krama och pussa honom igen. Höra hans röst och skratt. Se honom springa omkring och busa. Kunna gosa ner oss i soffan och titta på film tillsammans. Jag saknar allt det där. Och det känns extra mycket, nu när han är borta i så många veckor! Åååh låt veckan gå fort!

Sammandragningar som inte gör ont är fullt normalt, så länge du inte får fler än 3 på 15 minuter så behöver man inte känna oro.
    Jag hade prematura smärtsamma SD från Vecka 17 med barn nr 2, var in en del på sjukhuset men allt såg bra ut. 
  • Annaa1988
    barbarmama skrev 2013-07-21 03:30:21 följande:
    Vecka 19 (18+0) idag.

Tidiga sammandragningarna, helt normalt eller hur?! Men mina kommer dagligen nu, flera gånger om dagen. Ibland regelbundna, ca 7min emellan under ett par timmar.. eller en gång i timmen, under flera flera timmar.. De gör inte ont, men de är väldigt obehagliga.. och de gör mig illamående! Kramp når ut i svanken och strålar ner i benen. Det är jätte jobbigt! Vad kan man göra åt det egentligen? Jag har haft det såhär i typ 4 dagar nu och varken vila eller panodil hjälper. Och extremt är dem, efter sex och orgasm. Ska det vara såhär? Är det normalt?

Min barnmorska har semester tills 12 augusti. Men jag har tid hos henne samma dag hon är tillbaka. Jätte jobbigt att behöva vänta så länge! Har däremot lyckats få tid till läkaren på mvc den 31 juli, det var den tidigaste tiden som fanns till honom.. "Det är ju semestertider nu, underbefolkat och mycket att göra", fick jag som svar här jag ringde och bad att få träffa någon på mvc. SUCK! Jag avskyr semestertider när jag är gravid. Jag känner mig så övergiven då.. Men det går väl snabbt, får jag väl hoppas på istället.

På måndag, 22 juli, så ska vi på rutinmässiga ultraljudet. Det ska bli spännande, vill givetvis höra att bebis mår bra och växer som den ska. Men så hoppas vi på att bebis vill avslöja sitt kön för oss. Det skulle underlätta så mycket tycker jag. I o med att jag har en son tidigare, så har jag flera bananlådor med pojkkläder. Blir det en pojk så kan jag tvätta upp dem i förväg. Eller om det blir en tjej, så kan jag handla hem flickkläder och ärva flickkläder av min syster som fick en dotter för ett par år sen. Jag vill ha allt i ordning och redo, när bebis föds. Jag vill veta om det ska köpas klänningar eller sparkdräkter med bilar på.. Ja, ni förstår nog vad jag menar.. Visst har jag massa gröna och gula kläder, neutrala kläder också.. Men det hade varit mysigt att få köpa en klänning om det är en flicka och låta henne få åka hem från bb med den på sig, t.ex. 
    Så det är väl vad jag har att se fram emot just nu. 

Sonen är hos sin pappa, under hans semester. Han ska vara där i 14 dagar ungefär. En vecka har redan gått och på söndag kommer han hem igen. Snacka om att jag längtar efter honom!!!! Jag blir galen av saknad. Det är så äckligt tyst och alldeles för lugnt här hemma när han är i väg. Visst, det går an när han är där varannan helg, ibland är även det jobbigt. Men två veckor?! Nej, det är alldeles för lång tid för mig. Så nu räknar jag verkligen ner dagarna tills han kommer hem igen. Vill krama och pussa honom igen. Höra hans röst och skratt. Se honom springa omkring och busa. Kunna gosa ner oss i soffan och titta på film tillsammans. Jag saknar allt det där. Och det känns extra mycket, nu när han är borta i så många veckor! Åååh låt veckan gå fort!

Glömde, om de gör de minsta ont så ska det kollas upp. :)
Svar på tråden December bebis 2013