• moruri

December bebis 2013

Är inte sådant big fan av julen egentligen, förutom viss julegott, som just lussekatter, knäck, julvört, julmust! Mmmmmm!!!!

• moruri

Mina järndepåer låg på 6 för några veckor sedan. Har gått upp till 11 nu, så lite piggare är jag men behöver mer järn, ska öka niferex dosen sakta men säkert, så rädd för förstoppning!!!!

• moruri

Inget varken Bm eller läkare ens föreslagit konstigt nog. Min pappa är hobbyläkare (hypokondriker) och har blivit smått hysterisk , kallar de för skämt och inkompetenta! Något hb har de inte kollat alls.

• moruri

Jag har aldrig innan haft svamp i underlivet men denna graviditet känns mitt underliv helt skört :( fått flera svampinfektioner usch och blä! What to do? Jag är van att duscha flera gånger per dag men har förstått det som att det inte är bra om man har infektion.. Buhuuu

• moruri

Dragit på mig världens förkyldning :(
    Åkt och köpt glass, naturgodis och en fet påse lösgodis, tänkt att jag ska krypa ner i soffan och tycka synd om mig själv. Känner dock knappt smaken av något, så känns liiiiiiite onödigt!
    Bara så jäkla rädd att jag ska få öroninfektion som sist, huuuua! Föder hellre 20 barn på raken än att ha öroninfektion igen! Håll tummarna för mig!

Rensat min 7 månaders kläder och packat ner allt som är för smått i en kartong, ser fram emot att öppna och packa upp det igen om ett par månader till lillebror! Räknade till över 25 mössor, haha, lite överdrivet. Enda lillebror behöver i klädväg är ett par strumpbyxor och kanske någon ny fin liten body! 

Annars rullar graviditeten fram så snabbt! Vecka 27 nu, hur gick det till? Tänk att man blir tvåbarnsmamma snart, vem hade kunnat ana det 2011! Spännande men också börjar det bli verkligt nu, hur ska det gå att ha en resan så liten och så en till!? Hoppas iaf Ferdinand har börjat lära sig gå liiiiiite innan lillebror kommer! 

• moruri
    Tuttiluttan skrev 2013-09-04 08:54:52 följande:
    Jag skrev ett inlägg här igår, där jag skrev av mig lite om min rädsla jag va med om i helgen..
    Inte för att vara så grinig, men det verkar som om ni bara svara o stöttar varandra här ni som varit med i tråden från första början?

Kanske bara jag som känner så, men oftast när jag skriver inlägg här så skriver jag i tomma luften, mycket sällan ngn svarar mig...
    Lite trist när tråden är en tråd för oss som söker stöd, råd, vill prata av sig och dela med sig av just sin lilla december bebis!
    Sorry, nu känner jag mig också lite dum! Vet känslan, jag kände inte min son på en dag förra graviditeten, blev skitskraj, drack iskallt vatten och så men inget hände, ringde bm och fick en tid samma dag, blev väldigt rädd så ringde sen förlossningen för att få komma in direkt men medan jag väntade i kön så började han kicka massor! PUH! Snälla vänta inte så länge nästa gång. Som miss plopps80 skriver bör man känna av bebisen varje dag. Så var inte rädd för att ringa förlossningen för att få komma in på check up om det händer igen! :)

• moruri

Tjejer, brudar, kvinnor! :)
    Hur ser ni det gällande förlossningsbrev? Jag blev totalratad i tråden jag var med i under förra graviditeten angående förlossningsbrev. Själv tycker jag att det är en skitbra grej att ha med sig, man vet ju som sagt aldrig hur intensiv smärtan kommer vara och hur pass man är i stånd att diskutera olika saker på förlossningen.

Jag skrev ett ganska långt brev förra gången och tog upp allt om rädslor, smärtlindring hur en drömförlossning skulle se ut för mig och är väldigt nöjd med hur bm och usk anpassade sig efter mina förväntningar/förhoppningar.

Jag tror verkligen det är bra att skriva ner punkter för att förbereda sig mentalt och jag som jobbat lite inom vården uppskattar verkligen när patienter förklarar hur de vill ha sin omvårdnad eftersom det är så himla individuellt. 

• moruri

Jag skrev lite allt möjligt, vad för typ av smärtlindring jag önskar, att vi ville ha det så lugnt som möjligt, att vi inte under några omständigheter ville ha några studenter där, önskan om kvinnlig personal, att jag var rädd att spricka och ville ha perinealskydd, sen avnavling.....men som vissa skriver så vet man ju aldrig hur det kommer gå då alla förlossningar är olika, men tycker det va skönt att skriva ner hur jag önskar det skulle gå till.

Hittade ett förlossningsbrev man kan ladda ner från 1177:

Det här vill jag/vi att ni ska veta:
    Det här ser jag/vi mest framemot:
    Jag/Vi är oroliga för:
    Erfarenheter av tidigare förlossningar:
    Tankar kring smärtlindring:
    Denna förlossningsställning har jag tänkt mig:
    Hur kan personalen stötta mig/oss under förlossningen:
    Mina/våra tankar om amning:

Miss Kaos: Tycker inte det är löjligt det med personalen, jag skulle inte heller vilja ha mina fd kollegor nere i mitt skrev ;)
    I den andra tråden jag va med i så tyckte alla att jag läxade upp bm och tyckte jag skulle låta de göra sitt jobb, blabla, och andra ratade de för de ansåg de kunde tala för sig själv osv... 

• moruri
    Prins Williams Mamma skrev 2013-09-04 12:27:56 följande:
    En nyfiken fråga hur många av er har kollat könet på eran bebis?
    Tog inte reda på det med första barnet. Men nu när de kom så tätt inpå varandra kände jag att det va skönt att vara lite mentalt förberedd:P 
    En gosse sedan innan och en lillebror påväg :) 
Svar på tråden December bebis 2013