December bebis 2013
Jösses trodde jag var ensam om att vara zombie!
Jösses trodde jag var ensam om att vara zombie!
Har också lågt järn och har ätit Hemofer i 5 v känner mig inte ett dugg pigg
Är också täppt i näsan. Var beroende av nässpray förra gravven och det var ett rent helvette att ta sig ur det! Är rädd att tappa lukt och smak om jag förstör slemhinnorna mer. Kortisonspray vågar jag inte ta när jag är gravid så jag har köpt en nässkölj och det är rätt bra men som oftast står jag bara ut och ligger där med munnen öppen som en fisk på torra land. Har börjat få halsbränna också. Sist led jag fruktansvärt av det. Eld i strupen. Det lustiga är att så fort dottern var född försvann både halsbränna och nästäppa. Uch är ingen dans på rosor att vara gravid!
Blir det för jävlig kommer jag köra med Kortisonspray men just nu går det rätt bra. Det här med järntabletter och blutsaft. Hur många tabletter ska man ta? Nu tar jag 4 Hemofer men det måste väl bli för mkt med 4 Hemofer och en dos blutsaft? Ska man ta 2 Hemofer och 1 blutsaft då?
Fina magar! Äntligen har det vänt här! 4 Hemofer/dag och mycket leverpastejmackor samt blodpudding! Har fått tillbaka energin med råge! Är pigg och aktiv igen. Lite tröttare än vanligt är man väl men attan vad skönt att orka med livet igen. Det värsta är att jag plötsligt blivit så pigg att jag inte kan sova om nätterna. Har legat vaken två nätter och varit klarvaken. Skumt. Är väldigt orolig inför rul på tors. Har ju inte gjort kub. Är rädd att bebisen lider av något allvarlig. Den sparkar varje dag nu och är riktigt busig ibland. Känner mig så lycklig just nu så lyckligt lottad! Men så kommer ett moln på himmelen. Tänk om.... Vill börja boa nu och köpa vagn och sånt. Vågar inte förrän jag vet att lillen mår bra!
Har inte köpt en grej till bebisen. Men om rul är bra köper vi vagnen på studs och tar med hem på torsdag. Den finns på lager är så nervöst med rul. Tiden sniglar sig fram!