• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-14 10:50:27 följande:
    Mindre rörelse i magen. Oroande.. bm i veckan. Fick just höra av grannen att det syns att jagvhar gått upp mkt i vikt. Inte precis det man vill höra. Och att magen är stor för v 20. Inte komplimanger precis. Hatar att bli tjock behöver inte påminnas. Fick dessutom höra av en gubbe på stranden igår att jag har ätit för mkt choklad. Höll på att svara och du har svalt en apa men höll tyst (gubben var hårig som en ryamatta förutom dryg som en apa)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Men för helvette. Vad ger folk rätten att kommentera vikten på en gravid kvinna mer än på någon som inte är gravid. Blir rasande på sån skit. Du är jättefint gravid tycker jag. Känner min bebis varje dag sedan 2 v och mannen har känt på utsidan. Igår rörde den sig inte på hela dagen. Höll på att få panik och flippa ur. Men på kvällen rockade han loss rejält. Idag har det också varit lungt så han sover nog mycket. Tror det går i perioder.
  • Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-14 13:59:01 följande:
    Vackra kvinna. Vilken fin klänning du har
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥

Tack "rodnar" av berömmet hihi. Klänningen är inköpt på Gina tricot våren 2007 och den hänger med ännu. I dessa höga klackar blev jag mk längre än sambon och vi stod brevid varandra och kollade i spegeln då började jag gapskratta för jag såg ut som en jätte brevid honom han är så smal och spenstig och kortare än mig i högklackat. Kom och tänka på Fiona i Shrekfilmen. Lång stor med rött hår och grön klänning. Så nu kallar han mig Fiona. Charmigt. Nja träsktroll i all ära men ....
  • Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-07-14 22:33:47 följande:
    Usch detta känns lite pinsamt... men jag måste fråga... Har de senaste dagarna svettas nått enormt mellan benen, trosorna är liksom helst blöta och luktar lite skumt. Googla lite på detta, och hamna på en sida om folk som läckte fostervatten... och givetvis blir jag nojig... är det svett eller är det fostervatten? Det är ju sommar liksom, fint väder och jag har alltid jeans... vad tror ni... svettas ni extra mkt där nere nu när ni är gravida? Jag har precis gått in i vecka 23. Ursäkta de osmakliga detaljerna! 

Åk in direkt. Jag säger inte det för att skrämmas men jag tror du läcker fostervatten. Det måste kollas upp!0
  • Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-07-14 23:39:37 följande:
    Ringde just förlossningen, och ska åka in! De behöver inte vara något, men de ville att jag skulle åka in för att få det upptittat.

Hur har det gått?
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-07-14 21:24:12 följande:
    Såhär stor är lillan ungefär i mammas mage nu :)  

Oj vilken vecka är du i? Jag är i vecka 20 och i torsdags var min bebis 13,6 cm och livmodern nådde 0,5 cm ovan naveln.
  • Plopps80

Nytt liv vad skönt att allt var normalt. Lycka'

Var på Ullared idag. Vilken besvikelse! Sedan dom gjorde om finns det ju inget kul kvar till bebisar. Förr hade dom massa fina påslakanset, snuttefiltar mm. Nu var det så lite och begränsat. Babykläder i storlek 50 56 var en enorm besvikelse också. Allt var med Alfons eller spöket Laban och utbudet var så kass! Det fanns ingenting i stort sett. Blä! När jag väntade dottern fanns det mängder med fina kläder och babygrejer. Deras minsta vinteroverall var i strl 62. Enorm för en nyfödd. Köpte en body, ett par byxor. 2 pyjamas, två nappar, ett bäddset till vagnen och 2 par sockar.

• Plopps80
    Nania skrev 2013-07-15 17:30:39 följande:
    Jag är i 19+2 idag. Appen som visar babyn visar "verklig storlek" just för det den tycker i v20. Så måste inte stämma exakt med lillan i magen :) 

Aha tänkte du var i vecka 25 eller nåt Tack miss kaos. Det jag hittade var fint men hade förväntat mig att komma hem med massa babysaker
  • Plopps80

Tycker min bebis varit så lugn i några dagar. Antar att det går i perioder. Känner honom varje dag sedan vecka 17. På rul rörde han sig oavbrutet men jag kände det inte. Är på landet och är så allergisk mot kvalster. Det är en gammal stuga och jag brukar äta allergimedicin när vi är här. Men nu vågar jag inte det. Kliar i halsen, piper i bröstet nyser och näsan rinner. Mitt och bebisens blod blandas ju inte så jag hoppas inte han blir påverkad. Har ju inga andningsproblem och det är vad jag har läst det enda som påverkar ett foster. Nojjig nojjig!

• Plopps80

Härligt att läsa om alla lyckade rul Känner mig lite tröttare igen. Inte så där utslagen men efter en dag av aktiviteter är jag slut och slummrar gärna en halvtimme på soffan framåt 17-18 snåret. Sover dåligt på nätterna då vi är i stugan och jag har allergi mot kvalster. Skulle köpa kestine idag men hon på Apoteket avrådde eftersom det är för lite forskat på hur det påverkar foster. Suck. Längtar efter att få min kropp tillbaka och slippa oroa mig över sånt här. Kan inte njuta av att vara i stugan när jag inte kan varken sova eller andas på nätterna.

Svar på tråden December bebis 2013