• MissKaos

December bebis 2013

Har dock alldrig sett förhöjda cdt eller b-peth som har förklarats av det. Får nog vara extremkonsumtion då. En tallrik yoggi till frukost eller ett glas saft till bullen verkar osannolikt att det skulle ge ngn form av leverpåverkan.

Tänker mig att slänger man dricker vstten som bas är resten helt ok!

mammatilltvå85 skrev 2013-07-10 21:08:19 följande:
    Med sötad läsk som är leverskadlig menar jag alltså inte lightläsken utan den "sockrade" varianten. Eller vanlig sockrad yoghurt som innehåller high corn fruit syrup...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag hade inte ätit typ lufttorkad skinka brie etc och sköljt frukt noga. Frukostbuffen på kreta äter jag av det mesta inkl frukt mm förta året såg allt så fräscht ut och byttes hela tiden. Smör yoggi mm låg kallt. Man får vara förnuftig men inte bli hystrrisk tror jag. Dom hade skivad ost som togs med tång från kyldisk tex. Fruktsalladen kom ny hela tiden.. massa goda oliver vilket jag älskar..

MissKaos skrev 2013-07-11 09:41:42 följande:
    Allt som är tillagat. Fetaost är ok iaf härhemma och jag köper alltid gekisk.

Dom har massa goda grytor på lamm mums! Mousaka mmmm dolmar vinblad m ris och ngt mer i supergott!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Grattis!

Plopps80 skrev 2013-07-11 12:21:41 följande:
    Är världens lyckligaste just nu. Allt var bra med bebis. Bf 7/12. Det är en SON. Känner mig så välsignad. Jag ska få en liten son. Bikarbonattestet fungerade

• MissKaos

Har hört ett grekiskt råd om att dricka lite rödvin för blodvärdet. Lööövly!

Dom föder ju friska ungar därmed så så farligt kan inte allt vara.

• MissKaos

Nej en outket 2 butiker

Plopps80 skrev 2013-07-12 09:31:44 följande:
    MISS KAOS Finns det två villervalla outlet i stan? Vet ju att villervalla ligger i Haga och outleten längre ner mot andra långgatan men har för mig att jag sett en outlet till närmare stan. Det kliar i shoppingnerven nu. Dottern avskyr villervalla så jag längtar efter att handla där. Men handlar helst på outleten. Där är det ju upp till 70%.

• MissKaos

Mja. De flesta ganmla alkisar har påverkan om dom är aktiva i missbruk. Överrepresenterade i cancer mm därtill.

Precis de flesta här är inte gravt överviktiga så då faller en del av problematiken. Tror vi kommer se mkt mer kostrelaterade problem i frsmtiden. Kolla bara alla som dricker flera energidrickor per dag... rent gift ju!

mammatilltvå85 skrev 2013-07-11 22:34:07 följande:
    Glömde skriva, jag håller helt med dig...=) Klart det inte är en fara med lite yoghurt eller ett glas läsk då och då, men många människor dricker ju 1-2 glas juice om dagen, 5 dl läsk, äter söt yoghurt, frukt på det, och annat sötat med dold fruktossirap utan att ha en aning om att det dödar leverceller precis som alkohol. Sen ska det ju säkert till extremt mycket innan levern tar stryk. Många gamla alkolister har ju till och med en superfrisk lever;=)

Tyckte bara att det var värt att nämnas då jag gled in på artiklarna när jag läste om lightläsk vs sötad läsk.....att socker inte ALLTID är bäst bara för att det är naturligt;=)  

• MissKaos

Nej det går inte. Kanske om du för över ned sladd via datorn?

FiaFunderar skrev 2013-07-12 18:49:55 följande:
    Detgår inte att lägga in bild med mobilen eller?? Dåligt i så fall ð???ð???

• MissKaos

19+0idag. Halvtid mao.. rn vecka att jobba till semester! Varit till sjön ligger nu och vikar. Rejält ont i ryggen och är ju inte frisk ännu. Skönt stt komma ut lite och sonen låg i blöt tills han skakade och blev blå om läpparna

• MissKaos

Ojoj min vägde 4190 när han föddes. 51lång. Han åkte hemvi 56! Sen gick han ner för mkt i början. Det var tufft men 50 passade då eyt tag.. Han hade med mindre byxor än bodys minns jag.Fast jag vek upp alt drog strumpor över. Gillar byxor med lång mudd som går vika upp! Typ babyleggings.

• MissKaos

Mindre rörelse i magen. Oroande.. bm i veckan.

Fick just höra av grannen att det syns att jagvhar gått upp mkt i vikt. Inte precis det man vill höra. Och att magen är stor för v 20. Inte komplimanger precis. Hatar att bli tjock behöver inte påminnas. Fick dessutom höra av en gubbe på stranden igår att jag har ätit för mkt choklad. Höll på att svara och du har svalt en apa men höll tyst (gubben var hårig som en ryamatta förutom dryg som en apa)

Svar på tråden December bebis 2013