December bebis 2013
Kommer inte vaccinera mig, helt enkelt pga jag vaccinerar mig inte mot influensan vanligtvis heller. Har konstigt nog inte varit sjuk sedan två veckor innan jag blev gravid (då jag var ordentligt magsjuk eller liknande), minns inte när jag var förkyld sist. Influensan brukar jag aldrig få, däremot är jag förkyld relativt ofta ett vanligt år. Men som sagt, inte i år.
Vilket känns jättekonstigt för jag är en omedveten nagelbitare ibland också när jag är stressad, plus gå rpå universitetet (=100 pers i en sal varje gång).
Sen har jag inte jättestort förtroende för vaccin, det tar ett tag innan det repar sig. Och det är 50 dagar kvar ungefär.
Idag ligger jag i sängen hela dagen pga foglossningen, som ändå gör ont konstant. Byter sida, försöker sitta ibland... väntar bara.
Allt är som en enda lång utdragen och smärtsam väntan på att det ska gå över.
Frun tycker det går hur snabbt som helst nu, "bara 50 dagar kvar!". Och jag säger, tänk dig 50 dagar framför dig, där du inte kan göra någonting. Absolut max ett par föreläsningar i veckan. Inget hålla på o fika, inget hänga i soffan och ha det gött framför filmer eftersom det gör för ont, inget tränande, inget gå på stan, inget shoppande öht.
För mig går tiden så brutalt långsamt.
Idag har jag väldigt mycket sammandragningar, men inte förvärkar. Trots att jag vilar. Tar det som träning då helt enkelt! :) Hoppas lilla barnet vill titta ut till Lucia. Det vore så skönt.