December bebis 2013
v. 35 + 0 idag! Ser ljuset i tunneln, hurra hurra.
v. 35 + 0 idag! Ser ljuset i tunneln, hurra hurra.
Dagens projekt! Packa väskan inför fl och bb. En stor del av slemproppen släppte igår och det kom blod. Ringde fl men det var lugnt sa hon. Så nu är det bäst att vara förberedd om liten snart bestämmer sig för att göra entré tidigare. Är ju 32 dagar till bf. Nu känner jag mig väldigt redo för litens ankomst än vad jag gjorde igår kväll!
Grattis Irlais! Så avundsjuk, vilken bra förlossning det låter som och vilken stor bebis! Hen var väl färdigbakad ja, jag hoppas något liknande ska hända här snart. Vad hade du för BF?
Jag ligger o har förvärkar just nu. Otroligt svårt att bedöma vad som är vad men hade lång smärtfylld hslvtimme-timme förut o nu blandat sammandragningar m förvärkar (samma + mensvärk?). Otroligt jobbigt faktiskt om det ändå inte ska hända ngt. Känns också lite tidigt, oroar mig direkt för amningen. Ilar nedåt tappen o trycker, även det kommer och går.
Men förmodligen är det väl så här nu då och då i några veckor med största sannolikhet.
När har du bf nuigen?
Har slemmisen visat sig?
Jag har några onda sdr vqrje kväll. Verkar inget hända. Just nu brötar ungen runt får sdr av det. Gör ont. Hoppas lite varje kv men ingen action.
Amningen ja.. ska koka pumpen flaskan etc har två tetrot ers hemma så gunksr drt inte finns mat! Ska nog plocka hem någrs medicinmuggsr från jobbet så kan msn koppa lite on det behövs..
Jag har ett sådant där typiskt pinsamt problem som folk inte direkt står och pratar i lunchrummet om - hemorrojder. Är det någon som har någon erfarenhet av det i samband med graviditet och förlossning? Känns lite jobbigt om jag kommer ligga där och krysta med världens äckligaste, ondaste skit mellan benen (även om jag fattar att jag förmodligen kommer vara ganska upptagen av annat ju st då)... Allehanda tips mottages i alla fall tacksamt.
Fattar 0 av dessa förvärkar/sd.
Vissa är sammandragningar: ej ont, hård mage, snabb puls o tryck i bröstet, ca 90 s
Vissa förvärkar: samma som SD men mensvärk i rygg o ibland magen långt ner.
Vissa vadå??: mensvärk som molar o sen stegrar o gör ont sticker i tappen o tryck nedåt. Ej lika hård mage som vid SD.
Bebisen rör sig JÄTTEMKT o försvårar att känna efter, trycker på tappen o blåsan o bukväggen så allt gör ont.
Du kan ju ta hem muggar från bb. Om man vill amma är det bättre att koppa.
Jag har med ett vilddjur i magen. Igår gick hela magen i vågor.
Natten har varit helt vidrig om man får gnälla. Sonen vaknat 1-2ggr mardrömmar. Jag hade den för extrema sdr +några till som väckte mig men inte gjorde ont. Drömde om fl. Kanske hade ont i sömnen med? Hade sdr igår kv inte många men några onda.
Oh well.. nu är det bara upploppet kvar.
Ska koka the sen. 2, 5v till bf. På lördag max 4v kvar.