• Repan

December bebis 2013

Är obeskrivligt LESS på detta. Hur fan står man ut sista veckorna?

Vill ha ihjäl alla jag ser ungefär.

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-19 18:15:42 följande:

Säger det samma. Vissa stunder känner jag panik och det känns som jag inte står ut en sekund till. Allt gör ont nu. Tom att vända sig i sängen för ont och ligger man för länge på en sida krampar det i höften. Allt är så otroligt jobbigt.
    Eller hur! Vända sig med foglossning gör man inte i sömnen direkt, så att vända sig/kissa på natten är inte bara en enminuts visit på toa liksom utan man VAKNAR och sen är det inte bara att somna om. Sover som en kratta. Och jag får inte ligger på höger sida längre, vena cava verkar sätta in där med, blir yr och konstig. Så får jätteont i vänsterhöften.

Alltså. Allt är så jäkla jobbigt.
    sarak skrev 2013-11-19 18:30:56 följande:

Usch jag tycker verkligen synd om dig. Jag kan inte ens föreställa mig att ha så ont under så lång tid. Hur är det med förvärkarna idag? Hoppas du slipper plågas så mycket mer av dom i varje fall, utan att när värkarna väl kommer är det dags. Och att det är dags SNART!
    Tack för sympatin! Nej jag har fått en heeeelt ny insikt i varför människor med kronisk värk kanske inte är solskensstrålar vareviga dag i humöret om man säger så… har sån respekt för alla som lever med värk. Herregud, mitt tar ju i alla fall slut någon gång. 
    Har sammandragningar idag bara, men inga förvärkar än i alla fall. Vila i soffan som gäller resten av kvällen och klaga på livet :P

Var på akupunktur idag o den BM kände även efter lite hur bebis låg - huvudet nedåt och ruckbart. Så den är på väg åt rätt håll i alla fall ;)

Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Lina1990 skrev 2013-11-19 22:59:42 följande:

IdaJ: nej men var på deras informationsmöte o de verka kanon :) barnmorskan va så härlig! Glad o trevlig. Mölndal kändes lite dystrare när vi va där men vet folk som fött där som e jättenöjda så de e nog lika bra egentligen. Största delen måste ju egentligen bero på vilka barnmorskor du får o de finns nog bra o dåliga på alla ställen :) men vi hoppas hamna på östra

Mölndal ska tydligen ha skitstora problem m bråk mellan personal o ledning o hög omsättning enligt nyutkommen fl-läkare :) vi kör östra om vi får, pga nybyggt och den lite töntiga anledningen att barnet ska vara fött i gbg kommun ;) plus att jag är född på östra!
  • Repan
    Lina1990 skrev 2013-11-19 22:59:42 följande:

IdaJ: nej men var på deras informationsmöte o de verka kanon :) barnmorskan va så härlig! Glad o trevlig. Mölndal kändes lite dystrare när vi va där men vet folk som fött där som e jättenöjda så de e nog lika bra egentligen. Största delen måste ju egentligen bero på vilka barnmorskor du får o de finns nog bra o dåliga på alla ställen :) men vi hoppas hamna på östra

Man får inte se ett rum på de mötena väl? Bara info i Aula typ?
  • Repan
    moruri skrev 2013-11-20 11:23:55 följande:

Senaste graviditeten gick jag upp 12 kg varav 10 kg de sista 5 veckorna. Nu har jag gått upp 12kg varav 6 kg de senaste 2 veckorna. Så jäkla sjukt. 3 veckor kvar, hur ska detta sluta :( tror iofs att mycket är vätska men iaf!! Ganska ledsen.

Men 12-15 kg är ju helt normalt och en bra uppgång? Varför är du ledsen? :(
  • Repan
    IdaJ skrev 2013-11-20 13:46:55 följande:
    Tack för svaren :) Förstår också att alla upplever det olika, tråkigt att du har dåliga upplevelser av det plopps80! Min bror och hans tjej födde på Mölndal och tyckte att det va helt suveränt. Svårt när man har 3 st att välja mellan, men som sagt så hoppas jag på Borås för våran del :)

Senaste tre dagarna har jag börjat må illa, känna mig svag och konstig i kroppen och det har flimrat lite framför ögonen vissa gånger och känts som att jag nästan ska svimma. Dumt nog så fick jag avboka besöket hos bm idag pga av att jag mådde så illa och inte vågade köra själv. Men fick en ny tid imorgon för dom ville kolla mig, och då följer sambon med så att han kan köra. Men nu börjar jag bli orolig att det är något som är fel :/
    Är det någon annan som känt sådär??
    Jag mår sådär varje dag, det kan vara vena cava-syndrom. Jag får svimningskänslor, måste lägga mig ner, svårt att andas (eller det KÄNNS så) samt vita prickar framför ögonen. Jag kör inte bil längre på grund av detta!
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-20 14:11:16 följande:
    Titta i mitt bildgalleri så ser ni en färsk bild på mig och en bild på min fot. Kan inte längre ladda upp bilder via fotobucket tyvärr.
    Aj det ser ut o göra ont :( Lider med dig! Drick mycket vatten, har du stödstrumpor som kanske kan hjälpa lite? Får du massage?
    Stackars :( Det måste vara skitjobbigt verkligen att bli så svullen. Än så länge har jag inte svullnat så, jag ser dock på blodådrorna på fötterna att trycket är enormt i slutet av en dag, har mkt stödstrumpor. Svettas som en idiot, vet inte om det hjälper mot svullnad. Rädd att det ska komma. Gör det ont?
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-20 16:14:29 följande:

Jag har stödstrumpor men det är så svårt att få på de nu så jag slarvar lite. Det gör inte jätteont men det sticker och spänner det kan även bli en sprängande känsla. Har druckit väldigt mkt Ramlösa undrar om det kan bidra? Mkt salter i det som binder vätska. Jag tror inte du blir så svullen om du klarar dig hittills! När har du BF? Jag samlar vätska väldigt lätt. Innan mens kan jag gå upp 2 kg i vatten. Det är nog efter min älskade lilla mormor. Hon är ofta svullen av vätska.
    Jag har inte just dille på Acceton men däremot garage olja och lukten av källare. Vill äta källaren ha ha. Sjukt. Hade inte så när jag väntade dottern och nu ska det vara pojke enligt rul Spännande att se om det stämmer och du har en pojke i magen
    Skönt att det inte gör allt för ont i alla fall! Drick hellre vanligt vatten tror jag ja, man kan överdosera mineralvatten ;) Kanske bättre då med sodasttreamat vatten om du måste ha bubblor! Jag vet inte om det hjälpt mig alltså men jag dricker enorma mängder vanligt vatten varje dag nu.

Har BF 20 dec, om 30 dagar. Hoppas jag klarar mig från att samla för mkt vatten. Men jag har låg salthalt i blodet, gjorde tester precis före jag blev gravid och låg strax under normalvärde i natriumklorid, läkaren frågade om jag är en sån som undviker salt i kosten och det gör jag ju så till vida att jag tänker på att inte äta för mycket salt helt enkelt, och använder örtsalt osv.
    Det kan ju bidra en del. Eller så är jag bara sån, precis som vissa bara är sånna att de binder vatten som din mormor och du då! :)

Hoppas det håller sig på en nivå där det inte gör så ont och att du blir av med det fort fort efter FL, snart där! 
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-11-20 20:22:35 följande:

Ieehhh någon som känner igrn detta? Det pulserar neråt i underlivet. Nu rör bebis runt o magen men känns som hrla underlivet pulserar känns helskumt.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag brukar känna armarna skitlångt ner o även när bebis vrider runt ansiktet lite - sjuk känsla. Nåt sånt?
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-11-21 10:56:08 följande:

När är ni alla beräknade egentligen?! Känns som att jag har en evighet kvar å ni har så lite tid kvar.

20e :)

Värst vad ni får gynundersökningar? Min BM har aldrig undersökt mig.
Svar på tråden December bebis 2013