• Repan

December bebis 2013

FiaFunderar skrev 2013-11-21 11:50:29 följande:
    Får inte heller gynundersökning och hinnsvepning kommer inte på fråga förän i vecka 41...
    Och jag har fruktansvärd foglossning, kräkningar och mår väldigt dåligt, men det hör graviditeten till enligt BM :/
    Hm, min BM sa till mig apropå svår foglossning att vi kan diskutera igångsättning om jag inte står ut längre, men absolut inte ännu och att bebisen ska vara i magen fyrtio veckor etc etc. men att vi kan ta diskussionen om några veckor om jag får panik eller så.

Det som kan komma på tal är väl antagligen igångsättning i v.40 eller 41 som det kändes. Hinnsvepning och sånt har hon inte ens tagit upp. 
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    IdaJ skrev 2013-11-21 15:24:39 följande:
    Nyss hemkommen från ett långt besök hos barnmorskan. Mitt blodtryck låg lite högt mot vad det brukar, men ändå inom det normala, inget protein i urinen.
    Hade ett SFmått på 37!!! :/ Hon kände att han va stor. Konstigt, för två veckor sen så kändes han inte stor :S
    Hans hjärtljud låg på 162, så hon ringde förlossningen då dom va så höga. Men testade 30 min efter igen och då låg dom på 157, vilket jag tycker låter för högt det med. Men då va det tydligen lugnt. Fick en extra tid nästa vecka för att kolla igen. Usch, inget bra besök detta :(
    Hej du!

Jag har förvisso mindre mage och inte högt blodtryck, men vår bebis hjärtljud var lite höga idag också. BM kollade precis efter att hon känt efter om bebisen är fixerad och sa typ att "oj nu är den lite uppretad här" och så lyssnade hon lite längre än vanligt, väntade en stund. Vi fick ingen siffra men hon väntade tills hon var nöjd och min fru såg 155 som värde. Så 157 är ju typ samma - Då var iaf vår BM nöjd och glad och sa att bebisen verkar må tip top. :)

Tänkte om det kunde lugna dig lite att en annan BM bedömt i princip samma värde som bra också :) Jag fick inte tid förrän om två veckor igen heller. 
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-21 22:38:41 följande:

Jaha... Har haft värkar sedan i förmiddags. Har tagit 2 panodil varannan timme men det har inte hjälpt. Har haft rejält ont stundtals och vid 17 var jag säker på att förlossningen var igång. Men så vips var all värk bara borta och är fortfarande. Allvarligt. Vad är meningen med detta.

Uuuugh sympatiserar verkligen. Orkar inte heller ha förvärkar.
  • Repan
    Cornelia 084 skrev 2013-11-22 09:16:25 följande:

När man är i vecka 36+2 och förlossningen startar försöker de då att stoppa värkarbetet? Någon som vet?

Nej, det får fortsätta från 34+0 vad jag vet!
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-11-22 11:11:24 följande:

TA INTE PANODIL!! Det kan stoppa av en förlossning i tidigt skede! Läste en stor artikel om detta i vårdförbundets tidning, det var ngn serie om just förlossningen. Hoppas det är på G för dig då.

*blir sjukt avis* Vi har ju BF samma dag jue! Borde vara rättvist, så min med tog och hasade sig ut nu. 
    Va vadå, gäller det alvedon också? Hittar nada när jag googlar?
    Det vill man ju inte…  
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-11-22 13:05:04 följande:
    Ja alvedon och panodil är samma sak.
    Vet inte hur mkt du kan hitta det är ny forskning. ..
    Åh, trist, ville gärna läsa om det. Kommer väl i facktidningar o dyl. etc före allmän press antar jag.. :)
    MissKaos skrev 2013-11-22 13:09:16 följande:
    Wow! Du är jättefin!
    Tack! :)
  • Repan
    Emelius skrev 2013-11-22 15:42:34 följande:

Men hur tänker man om man ser att det står en höggravid kvinna näst på tur och man själv springer som tusan för att hinna först i nästa kassa... Inga medmänniskor där inte
    Alltså folk reser sig inte ens när jag går på en fullsatt spårvagn med kryckor och jättemage, inte ens från handikappplatserna...
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-11-23 06:42:32 följande:

Är på förlossningen nu. Har kraftiga värkar var 3:e minut. Stannade av igår kväll men väcktes av en knivskarp smärta kl 01. Låg och klockade värkarna och när det var 5 min mellan åkte vi och lämna tösen och vidare till förlossningen. Tappen är helt utplånas och jag är öppen 3 cm. Det känns som ett skämt med tanke på hur ont jag har och haft smile4.gif Har fått en morfinspruta för att få vila. Underbart. Man blir lite dåsig, känner ändå av värkarna och kan ha koll men de är hanterbara. Barnmorskan sa att de skickar inte hem mig fören det blir bebis. smile1.gif

Woho! Ser fram mot att få höra hur det gått :)
  • Repan
    BusJohanna skrev 2013-11-23 08:01:51 följande:

Åh jag vill att min kommer nu också men den borde vänta till dec iaf (bf24-12)

Har haft lite förvärkar men inget jättekraftigt.

Glad att bebis ligger rätt och har sjunkit ner iaf. Det gjorde aldrig sonen (blev akut ks) så jag hoppas att det blir mer normalt denna gång! smile1.gif

Samma här! Är "normalt" först om 7 dagar (37+0) så därifrån börjar jag nog längta ännu mer. Verkar iofs ha en ganska stor unge i magen nu så den mår nog bra när hen än kommer. Första advent kanske ! Har BF 20e ;) kan ju också bli nyårsafton. Jobbigt o inte veta!
Svar på tråden December bebis 2013