IdaJ skrev 2013-11-21 15:24:39 följande:
Nyss hemkommen från ett långt besök hos barnmorskan. Mitt blodtryck låg lite högt mot vad det brukar, men ändå inom det normala, inget protein i urinen.
Hade ett SFmått på 37!!! :/ Hon kände att han va stor. Konstigt, för två veckor sen så kändes han inte stor :S
Hans hjärtljud låg på 162, så hon ringde förlossningen då dom va så höga. Men testade 30 min efter igen och då låg dom på 157, vilket jag tycker låter för högt det med. Men då va det tydligen lugnt. Fick en extra tid nästa vecka för att kolla igen. Usch, inget bra besök detta :(
Hej du!
Jag har förvisso mindre mage och inte högt blodtryck, men vår bebis hjärtljud var lite höga idag också. BM kollade precis efter att hon känt efter om bebisen är fixerad och sa typ att "oj nu är den lite uppretad här" och så lyssnade hon lite längre än vanligt, väntade en stund. Vi fick ingen siffra men hon väntade tills hon var nöjd och min fru såg 155 som värde. Så 157 är ju typ samma - Då var iaf vår BM nöjd och glad och sa att bebisen verkar må tip top. :)
Tänkte om det kunde lugna dig lite att en annan BM bedömt i princip samma värde som bra också :) Jag fick inte tid förrän om två veckor igen heller.