• MissKaos

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2013-07-14 11:02:14 följande:

Men för helvette. Vad ger folk rätten att kommentera vikten på en gravid kvinna mer än på någon som inte är gravid. Blir rasande på sån skit. Du är jättefint gravid tycker jag. Känner min bebis varje dag sedan 2 v och mannen har känt på utsidan. Igår rörde den sig inte på hela dagen. Höll på att få panik och flippa ur. Men på kvällen rockade han loss rejält. Idag har det också varit lungt så han sover nog mycket. Tror det går i perioder.

Jag blev ganska ledsen. VET ju att jag har gått upp för mkt och nu slåss jag med bihåleinflamation. Behöver ju inte bli påmind om att jag ser ut som en flodhäst lixom. Vi
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Plopps80 skrev 2013-07-14 10:48:21 följande:
    Magen vecka 20 19+0 idag. 9 kg+ sedan jag blev gravid och 11 kg från målvikten. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu...
    Du är fin!

MIn våg säger lite olika, ska väga mig på jobbet imorgon.. Ligger nog ungefär lika med dig i viktuppgång +/- 1 kg.

Så här:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-14 12:11:46 följande:

Men gud vad hemskt! Vad ger folk rätten att kommentera ens kropp "bara" för att man är gravid?! Ingen skulle väl säga till någon annars att man gått upp i vikt....?

Ta inte åt dig, du har jätte jättefin mage, och herregud du köpte stlrk 36 i jeans nyligen, du är ju allt annat än stor!  

Byxorna på bilden är i strl 34. Ifs stora i storleken (tete a tete) men ja. Tröjjan är en av mina vanliga tror det är en Cubus i strl S. VÄLDIGT töjbar.. Efter att ha levt en stor del av livet emd ätstörningar är det där känsligt. Särskilt med en viktuppg på 10kg.. I vanliga fall är jag smal, gillar att springa gärna långa distanser -då håller man ju vikten automatiskt.  Föresten INGEN blir väl glad att få höra kommentarer att man är för tjock/smal har för stor/liten mage etc?
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-14 12:08:13 följande:
    Ja tänk vad olika stora de är, mina söner är fortfarande små, kanske inte så konstigt iochförsig då jag och maken är ganska små vi med...vore konstigare om vi fick jättelånga och stora barn...

Jag hade nog matchat det gråa med vitt. Alernativt annat grått fast i annat material, tex newborn har fina grå byxor som är lite melerade, men man måste nog nästan hålla ihop färgerna och se om det funkar....Rosa funkar ju absolut att matcha med på en tjej. Eller lila....ljuslila tänker jag då, typ dimlila......

Fint båda delar. Eller grönt. Typ samma grön som det gråa är grått om man säger så.
  • MissKaos
  • MissKaos
  • MissKaos

Sitter och kollar på bilder.
    Ovan är sonen, bilden tagen inne på förlossningen. JAG är hothotsketasnygg efter att ha krystat ett par timmar och haft värkar ngt dygn. Men den lyckligaste dagen hittills! Tror dom precis har sytt klart. Fick mackor efter att bilden togs.

• MissKaos

Åk till vc. Du behöver säkert antibiotika. Evt kan man öppna och lägga drän.

sarak skrev 2013-07-14 20:48:23 följande:
    Vilken massa fina magar ni har! Jag vill att min mage ska börja puta lite mer. Jag har mest blivit bredare, midjan har liksom försvunnit. Men men, så länge bebis mår bra kvittar det, tids nog putar nog magen ordentligt.

19+3 idag.

Har fått en böld stor som en pingisboll under armen, gör sjukt ont och kan inte sova och känner mig febrig och huvudvärk. Ät alvedon och ring vc på måndag säger 1177. Jag tror jag dör, skulle vilja ha morfin. Sambon är bortrest och jag känner mig ensammast i världen. Saknar honom så jag dör. Han hade sett till att jag fick hjälp, är alldeles för mesig själv.

I övrigt har jag haft en period där jag mått fantistiskt och varit full av energi. Sover inte många timmar per natt, ligger mest och funderar och myser, men känner mig ändå pigg på dagarna. Har jobbat mycket senaste veckorna, men nu är det snart dags för 4-5 veckors semester. Can't wait.

• MissKaos
    Felinne skrev 2013-07-15 06:47:14 följande:
    Det enklaste hade ju förstås varit om vi alla slutade med att kommentera folks utseende över huvud taget. Eftersom både positiva och negativa kommentarer påverkar självbilden. Då kanske vi tillslut delvis hade fått bukt med både ätstörningar och bekräftelsebehov. Jag har faktiskt själv (nästan) slutat ge kommentarer om folks utseende (typ - vad fin du är i håret, vilken fin gravidmage du har osv).  I stället försöker jag säga saker som "vad roligt att se dig" eller något liknande. Jag försöker också att sluta tacka för kommentarer jag får på mitt eget utseende. Det känns bra för mig att göra det och jag hoppas att det ska bidra till att mitt/mina framtida barn får en bättre självbild. Får väl se om typ 15år om det funkade...

Oj, vad långt det blev och lite ot. Inte meningen ju. Men summa kardemumma så skulle jag önska att alla slutar kommentera folks utseende Flört. Ha en skön dag alla ni blivande mammor.

Positiva kommentarer ser inte jag som fel alls. Att däremot säga nedsättande saker i syfte att själv känna sig bättre/gladare förstår inte jag mig på alls. Det är gränslöst och kränkande.  Fin mage, snygga skor kul att se dig etc gör en ju glad. Eller som nu kom tbx till jobbet och folk säger ÅH vad mycket piggare du ser ut! Mår du bättre med eller ser det bara så ut? Då blir man ju glad. Omsorg OCH en välmenad ärlig komplimang. Om jag däremot provar kläder med en vännina vill jag ju ha ett ärligt svar. Nej, do där brallerna lyfter inte fram det bästa hos dig testa ngt annat tex. Men det är ju konstruktivt och på ett annat sätt.
    Ätstörningar handlar ytterst sällan om utseende. Det tar sig det uttrycket men det är inte grunden. Sen kan man ju elda på det. Och kanske hade det blivit ett annat sätt att utrycka dåligtmåeendet på i en annan kultur.
  • MissKaos
    IdaJ skrev 2013-07-15 15:19:02 följande:
    Lyckat RUL idag! Det är en liten pojk som ligger där inne :) herregud vad roligt det va att se hur den höll på där inne, inte still en sekund :)

Grattis! Härligt
Svar på tråden December bebis 2013