• MissKaos

December bebis 2013

Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Annaa1988 skrev 2013-07-05 16:30:37 följande:
    Hihi, och på tal om era stooora övertidsmagar, här var min mini övertidsmage med första barnet! Haha, är nästan större nu med dena lilla knodd ;)

40+2, 2 dagar senare kikade hon ut.

Min bidl rä ju tagen på bf+14.. Illa

Din mage ser ju fin ut!
    Jag fick bristningar på övertid. och ja magen är enorm mkt större denna gången.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Polisen ringde upp oss i veckan. En namngiven person hade hotat att gå in och skjuta oss och sig själv. Jag blev skakad och Då ringde jag för att kolla handläggningstid osv. Handläggaren tyckte eg att arbetdgivaren bordr skicka hem mig tidigare. Hon hade bra koll på hur sjuka folk med gravt mussbruk ksn vara och godkände på stört.

nyttliv85 skrev 2013-07-06 09:54:15 följande:
    Nu blir jag nyfiken... ska just skicka in alla mina papper till försäkringskassan... och känner ångest inför att behöva vänta på hur det ska bli... ska det bli godkänt eller icke... Jag vill liksom kunna veta, vad ska man ställa sig in på... 16 sep eller 16 nov liksom... stor skillnad...

Kan man ringa och ligga på så att det handläggs tidigare, eller hade du speciella själ till att få det snabbhandlagt?   

• MissKaos

Jag har sökt för risk för våld/hot och risk för blodsmitta.

Ska bli skönt att vara hemma lite! 2v till sem. Är inne och jobbar 10dgr mitt i tbx den 2/9 sen jobb 5v.. mao totalt 7v kvar att jobba!

nyttliv85 skrev 2013-07-06 20:03:09 följande:
    Usch vad hemskt! Härligt att det löst sig för dig! Och tack för ditt svar :)

• MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-08 14:35:38 följande:
    Ska till Ullared i helgen och shoppa lite tänkte jag! Har ni några bra tips på vad man kan handla?! :)

ALLT!

Gör en lista dom har allt...

Amningsbh

Bindor till dig

Barnolja

Tvättlappar

Plastad frotte

Babysitter

spjälsäng´+ madrass

Sängkläder + täcke (ej deras kudde den är för hög)

spjälskydd

Nallar, nappar, flaskor haklappar etc.

Filtar, olika tjocklek

MEr plastad frotte!

Babykläder och glöm inte pyjamaser!

• MissKaos

Nallar

Leksaker typ skallror (dom växer ju snabbare än man tror..)

Även lakan och sängkläder etc till vagnen

Tror dom har babybjörn skulle själv aldrig välje det men..
    Matningsksedar

Som har i princip ALLT du behöver och allt är billigare än hemma.
    Skötväska, jag gillade inte den dom hade när sonen var liten men det var då det! Kan ju se annat ut
    Säkerhetsbälte för gravida
    Godis... *glömmer man inte*

KOlla om det finns amningskläder?

• MissKaos
    Äntligengravid skrev 2013-07-08 17:21:50 följande:
    Testar....

Mage vecka 18+2 <3

FIN!!
  • MissKaos

Mer ullared:

Amningsinlägg, engångs från natusan. mkt billigare..

Barnvagn
    Badbalja
    skötbord
    Bilstol till ungen

• MissKaos

Omeprazol (losec)100ggr bättre. Nuvalocol lägger sig son ett lock under bildas mer magsyra dom gör problemet värre i längden

Plopps80 skrev 2013-07-08 20:32:29 följande:
    Novalucoltabletter. Åt det som smågodis förra gravven. Tog bort all halsbränna på mig. Dags att köpa igen för det har börjat på mig också. Suck.

• MissKaos

Har med gått loss på rean. 4set i 50 några i 56 och några i 62. 2 overaller. En windstopper -perfekt i vagnen- och en fleece. Pyjamaser men det köper jag några till trof jag. 3 i 56 och en i 50.

[quote=70426o72][quote-nick]mammatilltvå85 skrev 2013-07-08 18:17:25 följande:[/quote-nick]Gick igenom min lista häromdagen och insåg att det enda vi har kvar att shoppa är typ mössa, blöjor, babyolja och amningskupor. Haha. Men lär väl komma på "massa" "nödvändigt" (onödigt) allteftersom.....

Har verkligen passat på att handla bebiskläder nu på alla sommarreor. De rear ju inte bara ut sommargrejor utan även vårkollektionerna....Sen får vi komplettera i höst om de kommer nya fina saker på typ hm och KappAhl...Har köpt en vinteroverall på rea i strlk 44, men ska köpa en i strlk 56 senare i höst. Finns ju viss risk att lillasyster tittar ut i förväg om hon är som sina bröder.....

Har dock mest handlat basgrejer om man får typ söta koftor/klänningar och liknande i present. Blir ändå så osäker på hur mycket kläder som behövs i varje storlek, fast detta är mitt tredje barn, hehe. Mina barn har ju kunnat ha varje storlek ganska länge, räcker då 4-5 pyjamaser (vi har ingen tvättmaskin i lägenheten)...tänk om hon blir en kräkbebis och vi måste byta flera ggr per natt. Men det vet man ju inte i förväg så då får vi väl komplettera senare. Känns nästan som vi väntar fösta barnet igen, jag har glömt allting känns det som. Över sex år sedan vi hade en liten sist. Mycket känner jag mig betydligt tryggare i som flerbarnsmamma men lika mycket känner jag mig så bortkommen angående, haha.

[/quote]

Svar på tråden December bebis 2013