December bebis 2013
Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!
Ringde FK, fick mitt ärende om graviditespenning snabbhandlagt av en supertrevlig handläggare. Godkänt. Skönt. Får gravpenning tidigare om min chef förbjuder mig så godkänner dom det. Inga problem. Lättad!
Polisen ringde upp oss i veckan. En namngiven person hade hotat att gå in och skjuta oss och sig själv. Jag blev skakad och Då ringde jag för att kolla handläggningstid osv. Handläggaren tyckte eg att arbetdgivaren bordr skicka hem mig tidigare. Hon hade bra koll på hur sjuka folk med gravt mussbruk ksn vara och godkände på stört.
Jag har sökt för risk för våld/hot och risk för blodsmitta.
Ska bli skönt att vara hemma lite! 2v till sem. Är inne och jobbar 10dgr mitt i tbx den 2/9 sen jobb 5v.. mao totalt 7v kvar att jobba!
ALLT!
Gör en lista dom har allt...
Amningsbh
Bindor till dig
Barnolja
Tvättlappar
Plastad frotte
Babysitter
spjälsäng´+ madrass
Sängkläder + täcke (ej deras kudde den är för hög)
spjälskydd
Nallar, nappar, flaskor haklappar etc.
Filtar, olika tjocklek
MEr plastad frotte!
Babykläder och glöm inte pyjamaser!
Nallar
Leksaker typ skallror (dom växer ju snabbare än man tror..)
Även lakan och sängkläder etc till vagnen
Tror dom har babybjörn skulle själv aldrig välje det men..
Matningsksedar
Som har i princip ALLT du behöver och allt är billigare än hemma.
Skötväska, jag gillade inte den dom hade när sonen var liten men det var då det! Kan ju se annat ut
Säkerhetsbälte för gravida
Godis... *glömmer man inte*
KOlla om det finns amningskläder?
Mer ullared:
Amningsinlägg, engångs från natusan. mkt billigare..
Barnvagn
Badbalja
skötbord
Bilstol till ungen
Omeprazol (losec)100ggr bättre. Nuvalocol lägger sig son ett lock under bildas mer magsyra dom gör problemet värre i längden
Har med gått loss på rean. 4set i 50 några i 56 och några i 62. 2 overaller. En windstopper -perfekt i vagnen- och en fleece. Pyjamaser men det köper jag några till trof jag. 3 i 56 och en i 50.
[quote=70426o72][quote-nick]mammatilltvå85 skrev 2013-07-08 18:17:25 följande:[/quote-nick]Gick igenom min lista häromdagen och insåg att det enda vi har kvar att shoppa är typ mössa, blöjor, babyolja och amningskupor. Haha. Men lär väl komma på "massa" "nödvändigt" (onödigt) allteftersom.....
Har verkligen passat på att handla bebiskläder nu på alla sommarreor. De rear ju inte bara ut sommargrejor utan även vårkollektionerna....Sen får vi komplettera i höst om de kommer nya fina saker på typ hm och KappAhl...Har köpt en vinteroverall på rea i strlk 44, men ska köpa en i strlk 56 senare i höst. Finns ju viss risk att lillasyster tittar ut i förväg om hon är som sina bröder.....
Har dock mest handlat basgrejer om man får typ söta koftor/klänningar och liknande i present. Blir ändå så osäker på hur mycket kläder som behövs i varje storlek, fast detta är mitt tredje barn, hehe. Mina barn har ju kunnat ha varje storlek ganska länge, räcker då 4-5 pyjamaser (vi har ingen tvättmaskin i lägenheten)...tänk om hon blir en kräkbebis och vi måste byta flera ggr per natt. Men det vet man ju inte i förväg så då får vi väl komplettera senare. Känns nästan som vi väntar fösta barnet igen, jag har glömt allting känns det som. Över sex år sedan vi hade en liten sist. Mycket känner jag mig betydligt tryggare i som flerbarnsmamma men lika mycket känner jag mig så bortkommen angående, haha.
[/quote]