• MissKaos

December bebis 2013

Felinne skrev 2013-07-18 17:46:41 följande:
    haha. oj det låter som att du är tidigt ute när du börjar tänka på bullbak och gulasch ;) är ju 5månader kvar förigössenamn! fast det går väl fortare än vad jag kan ana gissar jag... själv har jag precis (5min sedan) beställt de första grejerna till hen därinne - en body och en t-shirt från medvetenmini.se som har 30-70% sommarrea (tips!). kan inte säga att jag överkonsumerar direkt :)
    Det går snabbt ja!
    Vi är halvägs nu... Och sista tiden är man ju rätt orkeslös.
    Sen känns det nog nära pga att jag jobbar 6veckor till totalt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

En konstig sd. Bara övre delen av magen. Och lång. Gör inte mkt ont men lite. Om jsg skriver att jag längtar till efter v27 kommer jag få gå över lika längr som sist som straff .. men obehagligt! Ngn som har haft liknande?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Omeprazol. Löser problemet.

Äntligengravid skrev 2013-07-18 20:40:22 följande:
    Nån som har nåt bra knep mot halsbränna? Blir galen. Inte haft så här nån av dom andra gångerna

• MissKaos

Nej. Det är sämmre och äckligt. .

LillaLizz skrev 2013-07-18 21:19:55 följande:
    Gaviscon eller vad det heter på flytande form! Inte så gott men tror det är bättre än omeprazol

• MissKaos

Ja.

Den enda indikationen för stt inte ta det är kass njurar. Har inget m grav att göra.

Smulan91 skrev 2013-07-18 21:28:22 följande:
    Får man ta samarin?

• MissKaos

Repan. Man gör olika med skötplats. Jag vill ha tillgång till vatten och gillar intr bajs i sovrummet. . Kan ni ha en såndär modell man fäster på väggen ovanför toan? Nedfällbar?

Ni får kolla på korgen. Man mpste känna sig trygg annars ksn man ju inte sova.. vår son sov hos oss första året. Hsn ville vara nära

• MissKaos

Vi hade säng i grabbens rum. Bred. Just för att få sova. Sov hsn hos mig (läs maten) fick alla sova. Gäller att hitta sin modell!

Repan skrev 2013-07-19 09:38:38 följande:
    Ja vi får se helt enkelt, först är vi båda hemma en liten tid så sen får vi hitta oss själva och varandra i det. Hur mycket man vaknar t.ex. för skriket vaknar ju partnern av ändå. Eftersom vi inte har skötbord är det ju iaf lätt att flytta runt och se vad som fungerar för oss. Förmodligen hamnar det i vardagsrummet tillslut.

Lite senare ska vi ha extrasängen i lillarummet bäddad så att vi var och en får en ostörd natt var i veckan, om bebis är en skrikig en :) Det kommer ju variera en del vem som gör vad och så vidare - vi delar föräldraledigheten rakt av.

• MissKaos

Grattis!

corky skrev 2013-07-19 12:11:42 följande:
    Kommer från ett lyckat RUL! Otroligt lättad! Blev flyttad 6 dagar, så bf 16:e. Och bikarbonattestet visade på en tös, men i magen ligger en pojk! :)

• MissKaos

Min med.

Och kissat genom blöjjor. Tror killar lätare kisar genom. Dom riktar ju kisset på ett snnst sätt. .

Annaa1988 skrev 2013-07-19 12:04:47 följande:
    Båda mina har bajsat 1-2 gånger på nätterna, så jag trordet är totalt olika :)

• MissKaos

Från min praktik på bvc vill jag minnas både det och kiss i sängar som rätt normalt.

Plopps80 skrev 2013-07-19 13:00:26 följande:
    Känner ingen vars bebisar bajsat om nätterna. Hoppas verkligen inte vår lille kille lägger sig till med sånna ovanor

Svar på tråden December bebis 2013