• Plopps80

December bebis 2013

Tack vad gulliga alla är Klänningen är köpt i Ullared. Köpte en grå också 79.95 :) Miss kaos vi följer samma kurva och har samma bf. Lite kul.  Tror ni jag behöver oroa mig? 18+4  och fostret mätte 13,6 cm från huvud till stjärt. Hon som gjorde undersökningen tyckte ju allt var i sin ordning och jag blev tom framflyttad en dag men kan inte släppa det ändå.  Fina magar och söt bebis på rul. 

• Plopps80
    moto skrev 2013-07-27 17:12:18 följande:
    Ja har likadan overall som du la upp bild på och den är ju båda i ett känner jag! Är det typ 20- brukar vi inte vara ute några längre stunder ändå

Ja man får se hur kallt det blir. Längtar efter bebis men inte efter vintern.
  • Plopps80

Ja det ska bli roligt miss k att följas åt! Minns när du plussade och jag var såååå avis sen plussade jag efter några dagar. Hur lång var din bebis på rul? Uch kan inte släppa detta.

• Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-27 20:23:18 följande:
    tycker inte du ska oroa dig alls! Om måttet hade avvikit hade de reagerat då det ej hade stämt med huvudmått och lårbensmått som de också mäter...min bm sa att i v.19 är bebisen ca 19 cm från huvud till rumpa och då är väl 14 cm (ej ben inräknat) väldigt normalt tänker jag?

Tack för lugnande ord. Dom hade ju reagerat om det var något fel. Allt var toppen och bf stämde ju precis. Fattar inte hur nojjig man kan bli. Är orolig för allt just nu. Sover inte på nätterna. Oroar mig att något ska hända min dotter, tycker att jag hör knakande ljud på nätterna är uppe och kollar efter tjuvar. Varje morgon är jag orolig att något hänt min bebis. Är rädd när vi åker bil. Fattar inte vad som flugit i mig. Är så lycklig och lite känns det väl som man inte får vara så här lycklig. Fin familj bebis i magen.... Sen blir man väl nojjig som gravid också. Miss kaos det var tider det spänningen innan man plussar är olidlig. Kul att vi fick våra plus. Minns att det var väldigt tidigt du plussde. Med doc Morris och cb digital.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-27 21:30:49 följande:
    Ja.. tog digitalt där ja.. på äl +9 eller 10. Det var nerver det när timmglaset snurrade på det där testet. Hade ju ett mf precis innan med så jag var så orolig. Doc såg man på flera dgr innan. Knarkade verkligen tester! Dyrt men roligt. Minns att du var på nervpirren redan innan, månaden innan med cb. Kan sakna spännigen! Ovh nu sitter vi här. V22. Går ju jättefort!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja den känslan är verkligen så speciell. Går inte att beskriva Vill inte ha fler barn så den känslan får jag nog aldrig uppleva igen. Älskade den tråden. Nu är det bara bråk och tjafs. Inget kul. Gillar verkligen att analysera tester.
  • Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-27 21:54:08 följande:
    Jag är precis likadan just nu kan jag säga. Oroar mig också för allt...och har blivit överkänslig deluxe senaste veckorna....skulle kunna gråta 10 ggr om dagen om jag inte behärskade mig. Tur att det går över..

Varför blir man sån då?
  • Plopps80

Skönt att man inte är ensam med dessa knasigheter! Härom natten var jag uppe och spejade efter inbrottstjuvar. Tyckte mig höra ljud. Sprang runt och lyckades väsnas och välta grejer så jag väckte både gubbe och barn. Mannen blev skitsur tycker jag ska söka hjälp för min paranoia. Såg att tråden var stängd. Helt otroligt att en enda människa kan orsaka så mycket (ja jag har ju min åsikt om vem som....)

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-28 15:51:03 följande:
    21+0 + en j-a massa kilon. Känner mig tuuung och för att kompensera fick bebisen en snickers och ajg en milkyway..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jättefin. Tycker inte det ser ut som du gått upp 11 kg. Samma med mig. Tycker det är svårt att veta vart kilona sitter. På mig är det väldigt jämt fördelat men mest på magen och det ser du ut att ha också. Jag vägde 69 kg innan. Nu 80 kg. Fruktansvärt. Det jag vill väga är 66 kg då är jag perfekt.
  • Plopps80

Joooo använd kuddarna!!! Jag köpte kudde på Ullared. Slängde barnet har något under huvudet är det ingen fara. Ska använda samma kudde igen. Min dotter fick inget platt huvud. Man kan ha en filt under huvudet slängde det är mjukt men en platt kudde är bäst. Täcke hade vi i både vagnen och sängen. Blir samma denna gången.

• Plopps80

Har aldrig hört att bebisar kan dö av täcke. Det är nog en sån där skräckhistoria. Min dotter sov under ett tunnt täcke för vi har väldigt svalt i sovrummet. Låg hon i vår säng hade hon alltid sitt lilla babytäcke. BVC sa inget om täcke och dom varnar ju för allt. Däremot ska inte bebisar ligga på mage.

Svar på tråden December bebis 2013