• Plopps80

December bebis 2013

Smulan91 skrev 2013-07-29 10:05:33 följande:
    Det är bara vad jag läst :) typ överallt. Men jag tycker att alla har rätt att få sin egen uppfattning om saker :) det är en del av föräldrarskapet, att ta informationen du får sen göra det bästa för ditt eget barn. Så ditt barn mår säkert skitbra av täcke :) Man ska inte överdriva iheller. Tror ni att fårfäll och täcke räcker i vagnen nu i vinter eller ska man skaffa en åkpåse?

Presis lite sunt förnuft. Fick dottern i april. Det var 18c och stekhett. Var så osäker och rädd att bebisen skulle frysa så jag byltade på henne en tjock termooverall i bilen. Ungen var kokvarm och mina vänner som hade barn log lite mjukt och påpekade att det kanske va liiite varmt. Vi har ca 17c i sovrummet så dottern hade pyjamas och ett tunnt täcke. Fungerade bra! Sen kan man ju inte ha 25c i sovrummet och täcke. Jag tänker hur jag själv vill ha det och gör samma för bebisen. Hade inte velat ha termo i april men då var jag väldigt osäker och nybliven mamma.
  • Plopps80
    siolina skrev 2013-07-29 10:39:27 följande:
    Kul att du är nöjd, men jag kan förstå att sin man inte är så sugen på att ha den. Kan ni inte ha varsin? Han kommer ju också behöva använda skötväska en hel del gissar jag.

Näe det blir för bökigt. Vi har en baby Björn men den är skit och så mycket manlig stolthet har min sambo så han accepterar skötväskan. Den hänger på vagnen och han behövde på sin höjd bära den offentligt om det blir blöjbyte aktuellt.
  • Plopps80

Siolina har du moderkakan i framvägg? Då kan det ju kännas mindre med sparkarna. Har också varit sjukt trött senaste. Tror värmen tar ut sin rätt på våra gravida kroppar. Hade 14 i järndepåer i vecka 14. Hoppas det gått upp nu. Ska till BM idag. Och ta prover och sånt.

• Plopps80
    siolina skrev 2013-07-29 11:21:02 följande:
    Precis, moderkakan är i framvägg. Längtar tills det känns rejält, så sambon kan känna också. Ska kolla järnvärdet imorgon. Hade 19 tror jag i vecka 12. Jo, värmen spelar nog också roll. Men idag har iallafall vi svalare. Tur att din man inte var mer missnöjd än så med väskan! :)

Det är enorm skilnad på att moderkakan i framvägg. Hade det sist och kände inga rejäla sparkar fören i vecka 25-26 denna gången är den i bakvägg och jag känner mer än förra gången nu i vecka 22 än vad jag gjord i vecka 25 sist. Jag älskar sol och värme men ser också fram emot lite svalare väder. Ja mannen tog det bra med skötväskan. Visst han blev väl inte överförtjust men det är mest jag som är ute och flänger i affärer och sånt och då känns det så viktigt att ha en snygg skötväska. Jag älskar den. Blev helt såld. Har aldrig sett en så snygg skötväska ever. 950:- kostade den. Men det var den värd.
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-29 11:35:58 följande:
    Snygg väska plopps80! Ehh det är ju en skötväska - din Karl får helt enkelt acceptera den ;)

Tack. Jag är helt såld på väskan. Totalt kär
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-29 16:20:06 följande:
    Ser dock ut som om jag har mustach på bilden i provhytten. UNderbart.. Har varit SJÄLV på shoppingcentret utan man och barn. Och då handlades det en massa *nödvändiga* saker. Köpte ett par tjocka gråa strumpbyxor till kläningen tänkte att då funkar den till hösten, med ngn kofta till. Blev förvånad att ICA hade så himmla fina barnkläder. Lyckades köpa en dyr leksak till sonen med, och en mindre dyr.. En såpbubblegrejj sm gör stora bubblor den var tydligen jättekul (för 20 kr barn) Sen har jag köpt en grejj som kan skjuta ut småbilar, hot weals fårse om den är rolig med ikväll..  LÄnge sedan han fick ngt  större nu. Städade ut en massa småbarnsleksaker ur hans rum igår. JAg fick göra det om jag LOVADE att lillebror får ha det sedan. Ganska gulligt.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Det ser jag inte kul med shopping. Har varit på villervalla idag. Själv. Det säger väl allt ! Ica och Coop har faktiskt fina barnkläder. Har varit hos BM idag. Hon fick gissa könet och gissade på tjej. Hjärtelagen låg på 155 slag/minut och Lillen gjorde kullerbyttor där inne och sparkade på mikrofonen så det sprakade hihi
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-29 16:36:29 följande:
    Åhh... hittade du mkt? Mysigt med BM Nu leker sonen med grannens grabb. Såpbubblor och vattenspridare. Det kan hålla på i timmar.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ja jag hittade jeans, luvtröja, 2 par sockor, en filt och en mössa. 50% och 30% rea så det gick bara på 550:- Ska lägga ut bild sen på det
Svar på tråden December bebis 2013