• sarak

December bebis 2013

Plopps80 skrev 2014-02-28 13:38:40 följande:
    Hur ofta äter era små? Här går det knappt två timmar mellan amningarna på dagen/kvällen. Är utled på att amma så här ofta. Ibland sover han ju iofs 3-4 timmar på dagen och han sover ofta 5-6 timmar i sträck på natten men från 03-05 och fram till 21 äter han ofta varannan timme eller ibland varje 1,5 timme. Tycker det är för mycket. Gör inget annat än att amma.
    Det går 2-3 timmar emellan. Även på natten, typ amning 22, 01, 04, 06, 08. Efter 8 amningen brukar det bli en längre sovstund ute i vagnen, typ 3 timmar. Men han äter så fort, typ 10 minuter, så det känns inte som om jag ammar så mycket. Och på natten (där runt ett) försöker jag att inte vakna riktigt, lägger honom bara till bröstet och somnar om, så jag är oftast ganska utvilad när han vaknar vid 4. Då är han pigg så då måste vi prata och leka lite innan vi kan somna om en liten stund innan det är dags att gå upp.
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-03-01 13:07:01 följande:

..mjölkstockning.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Nä, hoppas du fått ordning på det. Har fått två hittills, men har fått bukt med dom snabbt
  • sarak

SötStella!! Mer bilder!! Även om jag kanske inte kommenterar alla bilder tycker jag det är jättekul att se era söta bebisar!

• sarak

FörstaFÖRSÖKAREM26 -En till med mycket hår!! Sötis!! Rasmus har precis börjat gilla babygymmet lite. Han tyckte det var lite läskigt först tror jag, låg och tittade på djuren några sekunder, sedan började underläppen darra och han började gråta. Så han har suttit i mitt knä utanför gymmet ett tag nu och tittat och nu funkar det. Men han tröttnar på det mesta ganska snabbt, några minuter sedan vill han göra något annat

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-03-02 20:22:00 följande:
    instagram.com/p/lDUDA5MB7X/
    Coola killen!! Duktig och hålla i sked. Rasmus har också börjat hålla mer i saker, men bara om han får tag i dom av en slump. Ser inte att han kan sikta in sig efter ett specifikt föremål och ta tag i det än.
  • sarak

Här är en som inte längre har ro att amma dagtid. Blir så arg när man försöker lägga honom till bröstet. När det gått 3-4 timmar sedan senaste amningen och han är kinkig förstår man ju att han borde vara hungrig, men nej, ska INTE äta. Får locka och truga innan det går och mycket skrik och bök. Nyss var han alldeles hopplös, inget var bra. Tillslut fick jag gå runt och amma. Försökte sätta mig efter ett tag, men du blev det kink. Måste testa amma i sjalen tror jag, tungt att bära ammandes bebis! Tror han tar igen utebliven amning på nätterna. Då är det aldrig några problem utan han tuttar gladeligen på både ofta och länge. Håll på att bryta ihop vid 4 inatt, var så trött och han bara åt och åt. Brukar kunna sova när han ammar, men har legat mycket på sidan nu och får ont i höfterna. Blä..

• sarak
    moruri skrev 2014-03-03 13:55:02 följande:
    Riktigt irriterad när jag äntligen hade packat ner Ungern i vagnen och står med sko på kan jag inte hitta varken några dörrnycklar eller bankkort ;,( låg i jackan sambon tog i morse och han har nu åkt till Danmark och kommer hem ikväll. Hittar ingen extra nyckel heller. Så bara att ställa in promenaden och shoppingrundan och klä av barnen igen. Morr!!!
    Åh vad surt!!
  • sarak
    FiaFunderar skrev 2014-03-03 11:49:46 följande:
    Lisen är som sagt 9 veckor nu och hon har börjat sträcka sig efter saker och greppa tag. Varje gång vi lägger henne på skötbordet så sträcker hon sig efter figurerna som vi hängt där ovanför henne.
    Känns tidigt men det kanske det inte är? Greppar era små gullegryn ännu?
    Det är nog tidigt. Rasmus är drygt 3 månader. Har sista veckan börjat att mer ta tag i saker. Men det känns fortfarande mer som han får tag i dom av en slump när han vevar med sina armar än att han siktar och tar tag
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-03-03 16:58:18 följande:
    Testat en filt över huvudet på honom upp åå din axel mär du ammar?
    Ja, men fungerar inget vidare, han är liksom för arg och vild så den glider bort. Det som fungerar bäst är att låta det vara mörkt i sovrummet och ligga i lugn och ro och amma. Det kan ta en stund innan han varvar ner då med, man får lirka lite med nappen ett tag så brukar det lösa sig. Men som sagt, en gång idag fungerade ingenting utom att gå runt och amma. Det har dock fungerat okej nu på eftermiddagen och nu sover han gott i min säng efter amning. Hoppas det är övergående, vill kunna amma var jag än befinner mig och inte bara hemma i sovrummet!
Svar på tråden December bebis 2013