• sarak

December bebis 2013

IdaJ skrev 2014-02-24 15:17:42 följande:

Någon mer som har en bebis som absolut inte vill ligga ner på dagarna? Ted gör allt han kan för att komma upp i sittande ställning när han är vaken. Ligger han i famnen så gör han sig till ett C. Haha :)

Ja, Rasmus vill också komma upp och sitta. Kämpar som en tok
  • sarak

Stackars dig MissKaos! Krya på dig!

Åh vad skönt nov13! Förstår att det måste kännas underbart. Vad gäller amningen så tror jag det finns bätte hjälp att få än BVC. Har du testat amningshjälpen? Kanske kan få hjälp av en hjälpmamma eller på en amningsmottagning. Värt ett försök om det är amma du vill. Kram på dig

• sarak

Även Rasmus fick vaccin idag på sin tremånadersdag. 60 cm lång och 6015 gram Var på strålande humör, pratade och skrattade. Kändes kass att avsluta besöket med 2 stick och ledsen bebis. Han grät inte länge, men det strålande humöret blev som bortblåst

• sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-26 19:43:29 följande:
    Enligt forskare ska sockret ha smärtstillande effekt på små barm. De har forskat om det. Upplevde att dottern hade mycket ondare när hon tog sprutan än Ludwig och hon fick inte socker. Men vad Ludwig reagerat på sprutan efteråt! Han skriker verkligen helt förtvivlat/gråter hysteriskt. Han bryr sig inte om några leksaker. Helt blank i ögonen. Så synd om honom. Vill bara amma och det får han. Bara han är glad. Mitt lilla
    Dom stack ju Rasmus massor första dagarna pga gulsoten. Han fick sockerlösning och sa aldrig ett ljud. Idag ville han inte ha sockerlösning. Blev bara arg när dom försökte muta honom med det. Funkar bara ibland på så "stora" barn. 

Stackars Ludde. Min BVC-sköterska sa att jag skulle ge alvedon om han blev gnällig framåt kvällen. Har du testat? Rasmus verkar inte heller opåverkad, har sovit på soffan hela kvällen. Har pratat och klappat på honom, men han sover bara. Ska byta blöja och pyjamas nu och hoppas han vaknar och vill ha en ordentlig slurk mjölk innan han sover vidare. 
  • sarak
    Plopps80 skrev 2014-02-27 07:55:01 följande:
    Sarak Ludde som i princip aldrig skriker var helt som förbytt. Han sov till och från hela kvällen men mellanåt skrek han helt förtvivlat. Ville typ sitta fast i tutten. Kl 22:30 var han otröstlig men somnade när mannen gick med honom och sedan sov han på hans bröst i några timmar och vidare bredvid honom i sängen. Han vakna inte fören kl 05 och sen sov vi vidare till 07. Nu verkar han som vanligt. Pratar och skrattar å vevar med den lilla kroppen Hoppas det gick bra för Rasmus också! Ludde fick också sockerlösning på BB när de tog något test. Ludde slurpade glatt i sig det igår.
    Rasmus vaknade och åt igår kväll, men sov sedan vidare. Kändes kokhet en sväng mellan 23-01, men sov gott så jag bara lät honom. Klockan 02 vaknade han och åt och var hur pigg som helst, ville inte somna om. Vi pratade och skrattade en timme, sedan sov han resten av natten. Idag har han också mest sovit. Är vaken korta stunder och då är han pigg och glad, men somnar efter 15-30 minuter. Äter som vanlig och känns inte varm. Hostar en hel del, precis som resten av familjen. Bra om han sover bort förkylningar, vaccinationer och annat jobbigt. Skönt att han äter ordentligt.

Vad konstigt att dom säger så olika om alvedonen! Min BVC-sköterska sa redan vid förra besöket att jag skulle köpa hem alvedon och ha hemma om han reagerade på vaccinationen. Han har dock inte fått någon och kommer inte få heller så länge han äter, sover och inte verkar lida.
  • sarak
    Tuttiluttan skrev 2014-02-27 17:18:45 följande:

Va på BVC idag, lilla A följer kurvan fint smile1.gif 5320g o 60cm

Sköterskan såg idag när hon parat med lillan att hon har en kort tungsträng. ( mannen hade de när han va liten )

Hon blev så förvånad, då hon inte alls sett detta innan, eller rättare sagt INGEN hade sett de ( BB, läkare eller hon själv )

Hon sa då att hade detta upptäckts tidigare så hade dom klippt strängen då det alla gånger va de som gjorde att lillan inte kunde ta bröstet när jag försökte amma!!

Eftersom hon idag tar flaskan utan problem och äter utmärkt så åtgärdar dom inte strängen.. Bara om vi skulle märka att hon har problem..

Men vad onödigt med allt kämpande med amning och så hade det kunnat lösas så lätt! Tur att hon mår bra och har det gott ändå
  • sarak
    MissKaos skrev 2014-02-27 20:02:31 följande:
    La henne i babygymmet o hon blev nöjd. Kanske behövde hon röra på sig.
    Ja hon vägrar ju! Tom bröstmjölk på flaska är nono
    Jag har också en flaskvägrare. Har flera liter bröstmjölk i frysen till ingen nytta. Känns onödigt, hade jag vetat at min unge inte ville ha urpumpat hade jag kunnat donera.
  • sarak

Pust, plankan känns aldrig något lättare. Klarar nätt och jämnt den där 3x1 minutrarna, tänkte att det efter några veckor skulle kännas lätt som en plätt. Har i varje fall varit duktig och tränat enligt Olgas bok bra länge nu. Nästa vecka hoppar vi till steg 2. Hantlar inhandlat. Ska ta tag i ätandet också. Har inte godis eller annat sött hemma för då äter jag upp det på en gång. Men äter massor annat, allt jag kommer över. Kan äta nyttig frukost med gröt och ägg och en timme senare vräka i mig 6 rostbrödmackor. Känner inte mättnadskänska. Går upp på nätterna och äter. 

• sarak

Täppt och hostig kille tycker ingenting är roligt. Blir heeelt förtvivlad om jag lägger ner honom i sängen, babygymmet, babysittern... Men sjalen funkar som vanligt fint, undra hur många 100 eller 1000 timmar han sovit i den nu... Lätt bästa inversteringen jag gjort åt honom(och mig) så här långt.

Svar på tråden December bebis 2013