-
Inte som jag tänkt på särskilt.Fast Rasmus har aldrig varit orolig på kvällarna. Någonstans mellan 19-21 somnar han för natten (hans mamma också ). Han är mer orolig på eftermiddagarna. På förmiddagen/lunch sover han mest. På mornarna är han alltid glad. Idag vaknade han på strålande humör 05.30. Skratta och jollrade i sängen. Då är man glad att man gick o la sig direkt efter hockeyn igårPlopps80 skrev 2014-02-16 16:09:43 följande:Är era bebisar oroligare när ni varit borta? Två gånger har vi varit bortbjuden och kommit hem vid 23-tiden. Ludde har varit lugn där men när vi kommit hem har han skrikit och inte kunnat komma till ro fören runt 00:30. Har ändå varit lugn och ro runt honom men kanske ändå är de nya intrycken och bilresan hem?
-
Rasmus gör också sådär ganska ofta. Om man lägger ner honom sovande, så "ramlar" han, ut med armarna. Somnar om, ramlar igen och så samma visa tills han vaknar på riktigt. Han brukar få ligga bredvid mig under mitt täcke när han gör så (och annars också för den delen). Då ligger han still och sover gott.moruri skrev 2014-02-17 10:26:25 följande:Hur inbäddade sover era små? Douglas väcker alltid sig själv hela tiden om man bara lägger på filten. Vi får typ linda in honom i filten så han inte kan sprattla med armarna.
-
Trodde också att det skulle vara jobbigt med mammor som vet bäst och bara babblar på om sina barn. Men vi har en sån underbar föräldragrupp nu, så det är inte klokt. Vi träffas varje tisdag hemma hos någon, har rullande schema. Träffades för 7:e gången idag, förutom 2 träffar som vi haft på BVC (totalt värdelösa enligt mig). Vi är 7 stycken, ett härligt gäng, känns som om alla skulle kunna vara vänner för livet
-
Usch, krya på honom!!siolina skrev 2014-02-18 13:11:04 följande:Jamil har blivit sjuk, förmodligen RS fast åtminstone än så länge utan feber. Så det är en rätt mild form. Frågan är hur vi ska göra tills vidare, med hämtning på förskolan och så. Känns ju inget vidare att hänga runt där, känns som att han kan bli värre av det. Barnen där vill ju gärna hälsa och klappa och så. Vet att pedagogerna gärna skulle hjälpa mig och klä på henne ett par dagar, de har erbjudit sig att göra det förut, och sagt att jag ska säga till så frågan är om jag nu ska anta deras erbjudande. Känns nästan bäst, även om det tar emot att be om hjälp på det viset. Hur länge brukar det hålla i sig? Skulle kännas mer ok om det handlade om en vecka än om en månad liksom.
-
Rasmus har alltid bajsat flera gånger per dag. Men idag bajsade han för första gången på 5!! dagar. Kanske min penicillinkur som stört ordningen. Pruttarna är inte av denna värld, luktr skurk och han fiser heeeela tiden.
-
Gaaah, lilleman har tjorvat till dygnet lite väl mycket. Tvärslocknar vid 18-19 på kvällarna. Vaknar runt 4 och ligger i sängen och pratar och skrattar i timmar innan han kan tänka sig att somna om.
-
Hur går det?FiaFunderar skrev 2014-02-21 09:38:26 följande:
Blir att åka till vc idag med Lisen. Hon har blivit jätterosslig under natten
-
Jag är stenförkyld. Hostar och rasslar. Hoppas hoppas inte bebis drabbas!! Brorsan fick barn igår. Har tagit hand om deras 1,5 åring i över ett dygn nu. Har gått över förväntan, sist jag var barnvakt åt henne kunde jag inte lyfta upp Rasmus utan att hon blev galen av svartsjuka. Än mindre amma. Fick bära runt på båda. Men ganska okej nu alltså, men jag är trött! Hon sov oroligt inatt och jag var rädd att hon skulle vakna och typ ramla ner för trappan. Och så denna hosta.
-
Vi har haft ett par lite jobbiga nätter. Jag är förkyld och hostig och sover nog sämre pga det. Rasmus sover gott mellan 19 - 04 ungefär. Ammar vid 22-23 när jag lägger mig. Men kl 04 är jag helt DÖD och han är jättepigg. Han ligger nära nära hela nätterna. Går inte att lägga honom i egen säng, då vaknar han. Lägger honom i mitten av vår säng, men han kravlar sig alltid till mig. Har försökt ha honom vaken lite längre på kvällarna, men det är omöjligt, han är SÅ trött vid 18-20.
-
Lilleman fortsätter att somna som en stock tidigt på kvällarna och vakna pigg och utvilad runt fyra. Här har han somnat i pappas knä, mitt i en mening. Vi försökte underhålla honom och hålla honom vaken liiiite längre, men det är omöjligt.