December bebis 2013
Vikt känsliga. Läs inte, det är detta som tynger mig och det jag vill skriva om.
Mitt självförtroende gick ner av att träffa barnmorskan i tisdags, jag har ju typ fått höra av farmor och mamma och så att de gick upp 11 kg under hela grav och jag har ju redan gått upp 10... De fick mig att börja tänka, men så har andra lugnat mig igen, så frågade jag bm lite lätt i hopp om ett lugnande svar och då sa hon att graviditeten väger 12 kg och resten har jag lagt på mig... De fick mig att må ännu sämre... Jag har kämpat länge för att bli gravid men massa motgångar och innan och egentligen trivs jag med att va gravid, min sambo säger ofta att han tycker jag är så vacker med mim mage, och jag har kompisar som säger att det passar mig.
Varför är det helt plötsligt ok att fråga om vikt bara för man är gravid? Tom grannar frågar, alla frågar!!! Jag har gått från 50-60, så kanske ingen farlig vikt.. Men bm sa att om jag fortsätter så så är de ju 10kg till... De enda som syns är mage och bröst, så vet inte vart kilona ligger... Är i v 26..