• Em me

December bebis 2013

Jag är lite intresserad av vad ni andra införskaffat, vi har:
    5st långärmade bodies stl. 50-56 4st 62-68
    4st kortärmade bodies stl. 50-56 4st 62-68
    3st mysiga tunnare overall/sparkdräkter i 50, 56 och 62
    2st t-shirts stl. 62
    1st omlottröja stl 50
    1st kofta stl 50-56
    2st pjamas stl 50 och en i 62
    6st byxor stl 50-56 2st stl 62 och 2st 68
    8st sockar i olika storlekar.
    5st dregglisar
    3par mysiga tofflor eller vad vi kan kalla de:)
    2st tunna hjälmmössor och en att ha över.
    2 åkpåsar + en sån vagnåkpåse.
    En utomhus overall med tofflor stl 56.

Skötbord, uppblåsbar skötbädd och en ohopvikbar i skötväskan
    Skötväska
    Nappflaska 1st
    2st nappar
    Några snuttisar och nån leksak och skallra
    Babybjörn
    Bärsjal
    Vagn
    Örontermometer
    Nagelkitt
    Badbalja
    Babysitter
    Babygym
    2st baby handdukar
    Tvättlappar i papper och frotté
    Våtservetter
    Sängkläder till vagga och spjälsäng + kuddar, madrass, madrasskydd, täcken.
    Några plastade frottéer i olika stl
    Regnskydd till vagnen

Saknar vad jag vet: blöjor, kroppsvård, babyskydd och reflexer då vi har en svart vagn.

Någon som kommer på nått vi glömt?:) kan ju glömt skriva upp det med..

I kläder har jag en del i reserv som jag och min syster haft som små, inte så roliga kanske, men bra som reserv;)

• Em me
    MissKaos skrev 2013-09-11 12:34:41 följande:

Låtet som ni klarar er smile1.gif

Jag har köpt mer pyjamaser. Men dom stänger ju inte butiker/tradera i dec

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    De finns lite pjamaser bland kläderna jag hade som liten, dock är de som tröjor med hängslebyxor eller nått, verkar inte lika mysigt som en sparkdräkt.. Har nog i tankarna att köpa nått tvåpack till från hm eller något.:)
  • Em me

Måste bara visa vad vi köpte igår:) om appen fungerar... Älskar dessa små söta kläder:)

• Em me
    MissKaos skrev 2013-09-11 15:30:57 följande:

Går man med i kapahls kundklubb får man rabattkupong där.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jag är redan med där så har redan utnyttjat den gratis bodiesen och rabatten där:) men de har ju med fina pjamaser, kanske hittar jag ngt kul nu när vi ska till Turkiet på fredag..
  • Em me
    MissKaos skrev 2013-09-11 17:20:18 följande:

Du får kolla smile1.gif härligt med resa nu! Perfekt tid att åka.

Ja, fast lite sent egentligen i graviditeten.. Men då jag mår såpass bra hoppas jag de ska bli så bra så;) resan var bokad redan innan jag var gravid :) är i v 29 nu och kommer gå in i v 30..
  • Em me
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-11 19:03:45 följande:

EM me - såg att ni ska till Turkiet, har du ett läkarintyg fixat?? Man måste ha det när man ska flyga dit vid v28-30

Tack för omtankarna:) bm har skrivit ett intyg och försäkring är fixad. Oroar mig bara över maten i turkiet, men är ett fint hotell så jag ska inte va så orolig:)
  • Em me

Mysigt med allt jul stök, jag har senaste inte brytt mig så mycket om julen men nu när liten kommer har jag fått riktiga julkänslor igen! Vill ju att han ska få en underbar jul som barn! Han kommer väl inte minnas denna men ändå:) jag vill baka, pyssla och strosa runt i julhandlingen. Vet dock vad jag ska köpa till alla och är klar med många julklappar då jag vill ha det fixat både för ekonomins skull och för att jag inte vet hur jag mår , och tittar han ut tidigare hinner jag ju inte...

• Em me

Försöker njuta av turkiet, men shit vad svårt det är!! Är här med mamma och hennes man och syster med respektive.. Känns som om ingen fattar att jag är gravid, ett jävla påpekande från mammas man om att det är löjligt att jag inte vågar äta allt (han kan ju äta vad han vill och skita i vad jag äter och inte) jag och mammas man drar inte alltid jämt men han verkar vara expert på hur det är att vara gravid. Vet mycket bättre än mig trotts att han är man, hans son är 30 och han är så gammaldags att han har inte bytt en blöja eller nått sånt i hela sitt liv! Shit, måste få ösa ur mig! Det är så mycket små grejer! Ville inte ens åka. Grät när jag äntligen var framme efter flygplan och buss mm hela natten, var framme tidigt på morgonen, hade så ont i revbenen mm,,. Bara andra dagen här men jag kan inte släppa tanken på att planet hem går på natten med och vi kommer va hemma efter 04:00.. Aldrig mer resa så sent gången! Ville inte ens resa men mamma boka resan innan grav då hon fyller 50 och gav mig så dåligt samvete att jag inte kunde stanna hemma.. Min älskling är bäst! Men jag känner mig så tråkig.. Vill bara vara hemma med vår lilla familj! Sonen är så efterlängtad!

• Em me
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-15 23:45:54 följande:

EM me - usch Inge kul att du känner så :( försök att slappna av å tänk på dej själv å bebisen i första hand! Läs nån bra bok å släpp tankarna på allt jobbigt runt omkring!

Ja, det är väll det jag får göra. Mer orkar jag inte.. Känner mig så tråkig bara, finns så mycket jag inte kan göra..
Svar på tråden December bebis 2013