December bebis 2013
Finns ju hårborttsgningskräm på hm..
Finns ju hårborttsgningskräm på hm..
de där med hårborttagningskräm är nog inte min grej.. om det luktar illa så kommer jag känna den doften resten av dagen och då känner man ju sig mindre fräsch... sen att sitta på vår badkarskant vore nog bara farligt höggravid;) nä blir att raka i blindo lite till tror jag och går det åt helvete så får de väll va, ingen som behöver bry sig om det på förlossningen.. jag bor i en liten by så här finns ingen gravidvattengympa, var på badhuset och simma en gång men de va både kallt och alldeles för dyrt. det är egentligen sjukt vad träning ska kosta.. gym och sånt... inte konstigt att man är ohälsosam..
Så var det vecka 34! tänk vad det börjar närma sig!! börjar kännas lite tungt så tack och lov för fogbältet, sen jag testade det vill jag inte vara utan!!
var på föräldra gruppsmöte i måndags med, vet inte vad jag ska säga om det, känns som om vår kommun drar in på allt... ingen andningskurs, ingen gravid yoga, ingen gravidvattengympa.. finns ingenting!! alla ska ta med fika en gång var och sen ska man ändå betala 15 kr var för kaffe? jag dricker inte ens kaffe och 15 kr per person, då undrar man ju vad överskottet går till? jaja, 30 kr är väll inte så mycket, men då kunde lika gärna barnmorskan stått för fikat med... jag kanske är bitter, men hur har ni det?
sen undrar jag hur många som sysslar med dessa knipövningar? inget jag tänker på, men antar att jag borde! men jag är inte säker på att jag fattar?
Jag tycker bara det är konstigt att vi betalar 15:- för kaffet pp då vi själva står för fikat.. Fattar ju att kaffe inte kostar 210 kr för 4ggr som de blir på 7 par, undrar vart överskottet går lixom? Till personalens fika kassa eller? Sen är det ju dessutom vanligt att gravida inte dricker kaffe, men det var ingen som fråga, alla bara skulle betala? Haha, 15 kr är inte mycket så inget att gnälla för kanske;) men många bäckar små för dem...
hej alla, har inte skrivit på nån vecka nu. en liten update! under 40 dagar kvar, 34+5 idag! senaste bm mötet visade på 108 i hb, började med duroferon istället för hemofer sen gången innan och bm tyckte att de stigit alldeles för lite och höjde de till två tabletter om dagen. igår mådde jag dock illa och var helt utmattad, (så utmattad att jag glömde min väska på ett café som är stängt idag så kan inte få tillbaka den:() illlamåendet ökade på och jag blev mer spyfärdig, ringde tillslut 1177 då jag kände mig allmänt konstig samtidigt. jag har även haft en hel del sammandragningar och somna med konstig smärta på vänster sida under naveln typ, mensvärk? i morse var jag nyfiken på hur mycket sammandragningar jag egentligen har och vad som är normalt, kollade under någon timma. de vara i ca 1 min eller mer och kom ca var 10:e min. ringde förlossningen då jag inte vet vad som är normalt som bad mig ringa min bm imorgon för ett urinprov....
så idag går jag här lite ovetande om allt, typ, vad är en förvärk och vad är en sammandragning ? haha, jag har inte ont iaf men lillen är vild i magen, tror jag de så som den drar åt sig helatiden.. kom fram till att jag inte packat bbväskan än och att vi inte har hämtat babyskyddet heller, så nu är jag ju inte redo... väldigt vattniga flytningar med:S känner mig lite orolig lixom...
Jag har inte varit mig själv senaste dagarna, i helgen mådde jag illa och och var matt och hängig, har därför lite paus med järntabletter och dricker blutsaft. Idag är jag så sjukt trött, visst har jag vaknat och kissat massa men ändå somnat om relativt fort. Jag har sovit massa idag på dagen men är ändå lika trött. Fungerar ju idag när jag är hemma men imorgon är de jobba som gäller.. Magen är sådär med och äter konstigt.. Är inte riktigt mig själv.. Som om nått är på g, men är i v 35 +1 bara.. Är förstföderska så vet egentligen inget, men har haft dendär känslan att det inte är så långt kvar..
Ni som ska skälla på försäkringskassan kan hälsa från mig! Hatar dem! Bråkat massa med dem, de gjorde dessutom fel och jag hade lägsta mammapenning en stund, de är ordnat nu men tog ett halvår att få överklagat till sina "rättigheter" deras hemsida funkar inte och de går inte boka möte och prata med dem så man förstår deras komplicerade grejer..