December bebis 2013
Jag hsr med gått upp mkt. Mer än du...
Skönt med lyhörd bm.
Jag känner inga tydliga rörelser än, har moderkakan i framvägg så det lär kunna dröja ett tag till. Har inte känt sparkar och det jag har känt är svårt att definiera. Det händer ju så mycket i magtrakten och tarmarna och annat.
Har hittills gått upp 7-8 kg. Är det mycket? Känns så. Äter mer också, och mer onyttigt än jag brukar tyvärr.
Magen syns om man känner mig men den är inte jättestor tycker jag. Jag tror att om man inte känner mig eller vet hur jag brukar se ut så kan man nog tro att jag bara har lite mage.
Såg att ni pratade om bm-besök. Vi går dit ofta pga min oro. Vi har gjort hittills fyra ultraljud varav ett rul men nu blir det nog inget mer om det inte behövs något tul eller så. Normalt hos oss är en gång i månaden från och med nu och inget sedan inskrivningen ca v 11 men jag har fått komma och lyssna på hjärtat två gånger däremellan, i vecka 14 och 17 och sedan gjorde vi rul i vecka 19 och så har vi vanlig tid i morgon men ska dit igen om två veckor innan i ska på en semesterresa och sedan får vi se. Då kanske jag känner sparkar och jag hoppas jag ska vara lugnare då. Tycker det känns så bra att de lyssnar på våra behov och tar sig tid för oss. Vår barnmorska vet också vår historia och att vi har haft några missfall förut och så.