• MissKaos

December bebis 2013

Min unge sov 5h i sträck från start.. då bajsade han inte men sennåt han när hsn vaknade. .. tyvärr fick han borrelia när han var 6månader och penicillinet fick han magknip av och det enda som hjälote var ammning. Drömmen är en kopia på det mönstret. Gjordr inte så mkt med ett blöjjbyte då när man nästan alltid fickv5+2hsömn.

Helst vill msn hs bajs dagtid såklart. Preppar mentalt för kolik och vaknätter.

Ammade ni era barn länge?

Plopps80 skrev 2013-07-19 18:13:12 följande:
    Inte på nätterna. Som sagt känner jag ingen vars bebis bajsat på nätterna. Min dotter har aldrig heller bajsat på nätterna och jag har aldrig någonsin bytt en blöja på natten. Den har varit väldigt blöt på morgonen men dottern har sovit bra. Givetvis hoppas jag inte att nästa barn bajsar på nätterna. Det är väl inget man önskar att behöva byta blöjor på natten?? Det räcker att amma varannan timme......

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Spjälsäng funkade inte. Han sov där noll nättet.Har använt våtservetter vid akutbyte i bilen. Gillst inte idén om kemikalier i underlivet på min bebis. Rapsolja är bäst i bebisrumpor! Och vatten

Är en knäpp sjalmänniska. Långtidsammade dessutom.. fårse vad mästa barn säger. Kanske inte gillar sjal och vill ha ersättning..

Annaa1988 skrev 2013-07-19 19:40:32 följande:
    Ja, samma med spjälias för oss med första. Använde ALDRIG!

Våtservetter, big no no hos oss, jag gillar dem inte alls utan kör med torra servetter och en sprayflaska med vatten+olja i :) Håller rumpor mjuka, lena och rena ;)

Skötbordet användes dock flitigt, jag gillar inte att böja mig och har gärna en bestämd yta att hålla till på. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Phu. Folk tycker ju ofta man är skum som ammar länge. Ammade 26månader. Nattammade 1år. Minst. Mer vid sjukdom. Helammade en period när han var ett pga öroninflammation. Hsn höll vikten och bvc sa då att bebisar kan leva på bröstmjölk till dom blir två. Ett vitamin behövde tillsättas.

Annaa1988 skrev 2013-07-19 19:49:27 följande:
    Jag ammar länge, min äldsta ammade i 19 månader och min yngsta på 24 månader ammar ännu om kvällarna. Ser absolut inget fel i långtidsamning utan tycker det är enbart positivt!

• MissKaos

Ny sorts för mig måste googla! Digen på en beco.. har en tricotslen en hopediaz och en mt och en kortsjal..

Annaa1988 skrev 2013-07-19 19:51:09 följande:
    Nej, men en knäppis till ;) Sjalen ligger och väntar på nästa barn här, rapsolja är BÄST och amning är toppen om det funkar, vilket jag haft turen med :) Letar febrilt efter en Girasol sjal i regnbågsfärg.. Har suktat efter en länge nu!

• MissKaos

Lång? Tunn?

Annaa1988 skrev 2013-07-19 19:51:09 följande:
    Nej, men en knäppis till ;) Sjalen ligger och väntar på nästa barn här, rapsolja är BÄST och amning är toppen om det funkar, vilket jag haft turen med :) Letar febrilt efter en Girasol sjal i regnbågsfärg.. Har suktat efter en länge nu!

• MissKaos

Kände igen den. Nice!

• MissKaos

Kan vi inte be bb om insticksprogram som gör att dom skiter på fm?

Jag vill helst slippa gå upp. .

Plopps80 skrev 2013-07-19 23:39:35 följande:
    Har jag skrivit att barn är konstiga som bajsar på natten? Nej! Jag har däremot aldrig hört talas om det. Jag trodde inte bebisar bajsade på nätterna det är vad jag har hört. Jag skrev på skoj att jag inte hoppas min son lägger sig till med sånna ovanor, men man kanske inte får skämta i denna tråden. Jag skulle aldrig gå upp och väcka upp mitt barn genom att tända och byta blöja om det inte vore absolut nödvändigt. Givetvis hoppas jag inte att jag får ett barn som bajsar på nätterna. Så kul är det inte att byta blöja. Gör barnet det så gör det och jag har aldrig påstått att det är onormalt. Har aldrig hört talas om någon vars bebis bajsar på nätterna. Tråkigt att man inte kan skriva saker i tråden utan att bli ifrågasatt.

• MissKaos

Tampong?

Plopps80 skrev 2013-07-20 10:23:20 följande:
    Haha en stjärtplugg vore toppen. Så man kan amma i sängen utan att öppna ögonen

• MissKaos

Den som uppfinner den appen blir rik!

Annaa1988 skrev 2013-07-20 10:35:52 följande:
    Haha, ja någon form av timer vore ju ypperligt. Eller att de bara skiter då någon som älskar att byta bajsblöjor är i närheten ;)

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-07-20 11:07:00 följande:
    Magen efter 20 fulla veckor. Går in i vecka 21 imorn.

Schysst kista! Ingen tvekan om vad som finns i den!
Svar på tråden December bebis 2013