• MissKaos

December bebis 2013

Du är ju jättefin! Min navel har fått samma idé. Gah!

Mina jeans kom idag. Passar! Ett psr jesndleggings typ och ett par mörkblå . Fast nu är det ju varmt och sommarkläder

Förkylningen börjar nu ge sig. Gick lite i gymmet.. tvärförstoppad av niferex +total inaktivitet pga sjukdom. Resultst blev det iaf! Äntligen.

Vågen har blivit knäpp. Gått upp massor igen nu. Blä!

Längtar efter semester son pch man är lediga och jag jobbar. Trist!

mammatilltvå85 skrev 2013-07-09 19:42:37 följande:
    Magen v.19+0

Jag tycker nästan min mage blivit mindre?! Eller det känns så idag. tror hon ligger långt in. Har ni också dagar då magen känns mycket mindre än dagen innan? Skumt det där.....

Det syns inte på denna bild, men min navel har börjat ploppa ut så den syns igenom tajta linnen.....gillar det INTE. Hände inte förrän v.23 sist såg jag på kort....       

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Men vad oförskämt! Att i te glädjas åt andras glädje är ju nästsn elakt. Härligt med en stor barnaskara!

Annaa1988 skrev 2013-07-09 09:14:35 följande:
    Jag känner så igen mig i det du skriver.. Har gått ner 5 kg sedan jag plussade, det mesta på bara någon vecka.

Jag mår illa, har svårt att äta, är trött och hängig :(

Är inne på barn nr 3 här, för os båda(han har två sedan innan och jag har 2, 3 st bor med oss VV) och det är samma här, man får tyvärr inte bara glada kommentarer :/ Oerhört trist!

Vissa har inte ens sagt grattis. 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Om det vore så väl.. är van att träna mkt och fogarna sätter nu stopp för det mesta. Äter ju lika mycket mat eller mer är sugen ätet neg mellanmäl tex och tröstäter lite på det. Gick upp mkt med sonen med.

Spricka. Jag vet att visa använder weleda olja en period före fl. Jag är med rädd för detta och skriver in klipp i journalen. Utan bedövning i värsta fall. Har haft förskrivningsrätt för inkontinens hjälomdel och vet därmed hur det kan gå.nMen oftadt går det ju bra. Min bm höll med emot mrn sonrnvag stor! Sista rotationen gjorde han klart utanför mig. Bm hade intevarig ned om det innan. Sprack mendet har läkt ok.

mammatilltvå85 skrev 2013-07-09 20:26:39 följande:
    tack! Vad kul att de passade! Bara att invänta kalla regniga dagar nu då=) Skönt att förkylningen ger med sig också...angående vikten, kanske du lagrat lite vätska nu när det är varmt?

• MissKaos

Vaknade m tandvärk inatt. Bokade tid hos akuttandvård. SKITDYRT! Blev sjukare under dagen. Bihåleinflamation. Förmodligen trycker det ner på nerverna så det gör ont i tanden. Well, jourc ikväll dårå. 700kr fattigare. Fan
    Kände mig ju ganska ok igår gick tom och tränade (hm.. var iaf där) på gymmet igår. Kunde bajsa efteråt *lycka*
    Nu gnäller sonen. Och jag är helt kaputo

• MissKaos

Det finns mkt studier om att lightläsk kan skada ett foster.
    Läs tex här:
    http://www.dn.se/nyheter/vetenskap/mycket-fisk-och-lite-lightlask-ger-friskt-barn-och-mamma/

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/448444-gravida-uppmanas-undvika-lightlask

Lätttillgänglig info på googel. Finns en massa studier läste på när jag var gravid förra gången.

• MissKaos

När bebisen är färdigbakad kanske man kan få igång förlossningen med lightcola? *hmm* (gick över 16dgr sist. KAtastrof!)

• MissKaos

Läste massor om det. Ingen tror väl egentligen sötningsmedel är nyttigt.? Studierna ovan handlar om light specifikt.

Jag älskar cola. Kan inte leva utan typ. Men jag begränsar intaget nu. Köper en stor flaskavoch har den i en vecka. Minst!

mammatilltvå85 skrev 2013-07-10 16:44:49 följande:
    Har läst en annan studie om det och den visade att det var betydligt "värre" att dricka sötad läsk samt att det främst gällde överviktiga i studien med troligtvis "dåliga" hälsovanor i övrigt. Jag gjorde tolkningen att kategorin personer som undersöktes led av fetma och att det kan ha funnits andra faktorer i ätandet och drickandet än just läsken som gav förtidig födsel. Sötad dryck kan ju lika väl gälla färskpressad apelsinjuice(stod ett glas sötad läsk om dagen ökade risken för förtidig förlossning) och då undrar man ju vad i det som startar en förlossning? Sockret? Då borde det gälla även intag av hela frukter. Det fanns ingen logik i den studien så man ska nog ta det med en nypa salt;=)

• MissKaos

Får man inte något blir man ju förstörd åt det hållet.

Är sjuk. Sjukskriven veckan ut.tänker unna mig colan har fasansfullt ont i ansiktet och tänderna pga bihålorna. Och feber. Cola är gott nu. Det och glass.. fått kåvepenin och rinexin nu. Och coccillana. Hostsr hemskt på nätterna

• MissKaos

Allt som är tillagat. Fetaost är ok iaf härhemma och jag köper alltid gekisk.

Dom har massa goda grytor på lamm mums! Mousaka mmmm dolmar vinblad m ris och ngt mer i supergott!

pyysen skrev 2013-07-11 09:16:04 följande:
    Hej allesammans!!

Längesen jag har skrivit nått här nu igen. Jag har liksom haft lite fullt upp nu.

Min Syster, min Faster och jag själv renoverar lite som bäst. och jag som är utbildad husbyggare så hamnar då in på alla ställen :D Jag själv fixar till ett rum som har stått tom enda sen vi flyttade MEN nu skall det bli ett barnrum. De är så kul att gå å välja tapeter och målarfärg till Lilla babyn.

Men snart lämnar jag det bakom mej för en vecka. För på lördag flyger min sambo och jag ner till Grekland Rhodos för att njuta av tiden vi har ensamma tillsammans. Nästa gång så får Lilla Knottet följa med

Så nu har jag några frågor som jag går och tänker på hela tiden...

VAD FÅR JAG ÄTA? VAD SKALL JAG UNDVIKA?? Hoppas ni kan hjälpa mej. När man googlar så känns det som att jag kommer att måste Fasta en vecka. alla skriver bara om mat jag inte får äta så.

• MissKaos

Testa losec istället

Plopps80 skrev 2013-07-11 03:31:51 följande:
    Har varit vaken sedan kl 02, helt hopplöst att försöka sova. Det bränner som eld i strupen, min halsbränna har de senaste dagarna eskalerat totalt. Måste köpa Novalucol, de hjälper bäst av allt för mig! Är sjukt orolig över rul idag  också. Får massa hemska bilder i huvudet och vad säger att jag får ett friskt barn? Tänker på Trisomi 18 att behöva avbryta graviditeten. Min bästa kompis  kommer ner och passar dottern dagis är stängt. Hoppas det här blir lyckans dag och inte tvärtom.  

Svar på tråden December bebis 2013