• MissKaos

December bebis 2013

Ett tickande hjärta ca98% att det går bra. Sen finns ju risk gor andra problem som vid alla grav. KUB är det jag vill passera..

Vilket mvc väljer ni Göteborge? Jag maste bestämma mig. VUL bokat pa bmgruppen 8+0 praxis är att inte g?ra todigare för risken att inte se ngt

Nania skrev 2013-04-01 17:00:58 följande:
    Jag hade nog väntat minst 3 veckor med VUL hjärtat brukar börja slå ca 22-23 dagar efter befruktning. Och vet att det är ganska vanligt att man inte ser något i v 6 och då får komma tillbaka igen för att det kan komma senare. Men ser man väl ett tickande hjärta så försvinner en stor del av missfallsrisken, den är dock inte helt borta då det finns några kritiska tillfällen kvar. T.ex. när moderkakan tar över i ca v 10

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-04-01 18:26:20 följande:
    Vad kul att så många hittat hit!

Har suttit ute i solen hela eftermiddagen och surfat barnvagnar och babyskydd=) Mysigt....vi har kvar vårt babyskydd från när våra äldre barn var små men nu börjar fåfängan slå till att jag insåg att de "nya"  och "moderna" är så mkt snyggare...hehe. Dock tror jag inte vi behöver ett med bas, känns som att de är mkt tyngre och otympligare och det känns viktigt att ha ett ganska lätt babyskydd då bebis också väger lite efter nån månad.

Nån som vet vad ni vill ha för vagn? Jag har ägt säkert 8-9 barnvagnar men efter att vi tillslut köpte en bugaboo bytte vi inget mer...så vi har redan bestämt att det blir en sån. Dock kommer vi nog kolla efter en begagnad...

Det med bas vr grymt. Tyckte vi! Man snäpper ju bara fast själva sittdelen i den. Sen kan man sätta fast det utan sittdelen med bara bältet om man åker i en annan bil..

Vi måste fixa till vår vagn. Har en teutonia MIstral S som jag hr varit mkt nöjd med. Undra rom man kan ha ståplatta till bara.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Berätta ja.. Jag vill vänta till efter KUB med att berätta för sonen. Om det går! Han vill ha småsyskon tror jag, igår gömde han sina nallar under sin tröjja. Sen kom dom ut och ammade. Söt...

Berättade för grannen idag för t tjag fick lite input om vårt närmst MVC och deras gynekolog. Kommer inte göra VUL där det är då ett som är säkert! Han hde betett sig skitilla mot henne och sagt att det var ett mf (hon var osäker på exakt när barnet blev till) när hon kom till en annan gyneokolg efter 14 dgr slog ett hjärta och hon var i v 9! TUR hon inte tog pillren meddetsamma... Ville även vete lite om hur det har funkt med dagis för stora tjejen etc. Verkar ju ltie märkligt att vilja ha en massa detaljer helt utn orsak så jag berättade, gör ju eg inte så mkt. Om det är ett mf så är det ju jobbigt att berätta såklart men samtidigt så har jag ju inte hållt mina två mf hemliga. 

• MissKaos
    tjej89 skrev 2013-04-01 20:08:21 följande:
    Alla verkar må illa? Är nu i vecka 6. Har inte mått illa alls! Är det ett dåligt tecken?

Själv kollar vi på en kombinationsvagn, sittvagn, liggvagn och babyskydd i ett. Gillade Brio Smile! Har ni förslag?

Nej det är bara olika. Var glad om du slipper må illa!

JAg är oroad, mår mindre illa idag än innan. Har lite ilningar/känner ngt i framfogen. Mitt första mf startade medlite känningar där *brr* Ber till all högre makter att detta är växvärk. Känns inte alls rättvist om detta är ett tredje mf. Kommer nog inte sova gott inatt alls..

Alla märken har nog kombivagnar. Vår teutonia är en kombivagn. googla lite på säkerheten det är bra! Vissa vagnar brister där. Sen händer det ju så mkt det är som med bilar, mkt har nog ändrat sig sedan min stora vr liten. Han är ju redan 4. Jo; kolla inte bra vgn utan äve bärsjal! Tricot sjalar är perfekt i börjn Tricot slen har jag, gillar den mkt. Sen har jag en Hopediez och en lånad kortsjal samt en MaiTai. Sjal är egentligen smidigare än vagn om man vänjer sig vid det -tycker jag!
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-04-01 20:21:33 följande:
    Nån annan som önskar ett visst kön? Jag har en av varje sedan innan. Men av någon anledning vill jag väldigt gärna ha en tös nu. Så det lär väl bli en påg :P Roligt dock eftersom jag inte brytt mig så supermycket dem andra gångerna.

Har en pojk, så det klart det vore kul med en tjej! Jag kommer inte hinna få mer än två barn. Visst blir jg glad för en kille till men en av varje är ju såklart roligt! (och rosa...)
  • MissKaos
    Nania skrev 2013-04-01 20:34:50 följande:
    Och jag är en sån som inte alls fixar sjal. Dock blir det nog ErgoBaby om något för oss denna gången istället för babybjörn. 

Man är så olika med det där.
    Jag gillade itne när man skulle medspårvagnen och inte kom med -en barnvagn för mkt.
    BB gillr jag inte av pga hur barnet sitter, men det är är en annan historia. Och alla måste ju hitta sin grejj såklart.
    Göteborgare är välkommna hit att pröva bärsjal..
    Nania skrev 2013-04-01 20:38:36 följande:
    Jag har varit illamående från ca 6+0 med båda mina fram till dagen för födsel. Tappat vikt båda graviditeterna. Kräks 10-15ggr per dag utan medicin. 2-3 med medicin. Och då har jag både flicka och pojke och dem har olika pappor så inte mycket hopp för att slippa det denna gången heller :( Vet dock att min mamma var bättre med 3an i alla fall och helt utan med 4an. 

Att vilja ha en av varje efter två är väl ganska normalt med :) Flicka blir lätt med namn här med. Pojke är svårare.
    Håller alla tummar jag har för dig att allt är som det ska!  *krama om*

• MissKaos
    Nania skrev 2013-04-01 20:38:36 följande:
    Jag har varit illamående från ca 6+0 med båda mina fram till dagen för födsel. Tappat vikt båda graviditeterna. Kräks 10-15ggr per dag utan medicin. 2-3 med medicin. Och då har jag både flicka och pojke och dem har olika pappor så inte mycket hopp för att slippa det denna gången heller :( Vet dock att min mamma var bättre med 3an i alla fall och helt utan med 4an. 

Att vilja ha en av varje efter två är väl ganska normalt med :) Flicka blir lätt med namn här med. Pojke är svårare.
    Håller alla tummar jag har för dig att allt är som det ska!  *krama om*

KNepigt det där. Med grabben så mådde jag illa det kom i vågor, och var rätt gräsligt. NU har det mer legat som en konstant underton hela tiden. Mår mer illa om jag är hungrig.

Det molr som växvärk, mensvärk med med lite öm i korsryggen. Kan ju vara vadsomhelst. Fogar, ett felaktigt lyft, växrverk eller missfall. Men kan inte låta bli att oroa mig! Tror dom kommer se det imorgon på jobbet jag är lika stor nu som i v10sist (finns foto på detta i tråden) jag drar 36 och har en fotboll på magen. Det syns..  Vill särskilt inte nu pga att jag är så j-a rädd för mf

Viktnedgång *rodnar* Jag gick över 16 dgr då sammalde jag vatten och ahde nog gått upp ca16 kg till sista vägningen vilket ju år helt ok, men ja, vägde mig hemma sedan och emda llt vatten var jag över 100kg KÄnde mig som en valross!
  • MissKaos

Tar du mitt diskbråck med så deal! Jag mådde rätt bra forra gangen, utom ryggont då. Illamåendet gicj över poff en dag.

Nu är min bröst inte Õmma längre. Avsaknad av gravsympt fran dag till en annan kan ju mkt väl vara mf.. vill ha vul nu...

Nania skrev 2013-04-01 20:54:19 följande:
    Hade gärna tagit dina 16+ mot mina 15-

• MissKaos
    tjej89 skrev 2013-04-02 10:31:32 följande:
    Är det så att ju mer symptom man har ju bättre graviditet och ju bättre mår bebben? 

Nej, det handlar om hur väl man tål hcg.

Boka Bm besök fick tid 25 april.. Dom ville helst träffa  mellan v 5-7 sa hon förra veckan, den här kvinnan var inte alls lika trevlig och jag fick en tid i v 9...
    Nåväl.
  • MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-04-02 10:54:48 följande:
    Jag har bokat vul på en privat klinik. Min barnmorska gör inte vul men läkaren på mvc gör det men då måste det finnas särskilda skäl till det. Kub och nupp test är jag inte såå insatt i men det är ju för att kolla om barnet har någon kromosomavvikelse eller andra fel, man kan ju upptäcka mkt på en sådan undersökning. De mäter ju barnets kroppsdelar och nackspalt. Jag är inte säker på att jag vill göra detta. Kostar 1500:- får se...

OM man är över 35 är det faktiskt gratis. JAg kommer ju göra det pga att min aålder ger högre risker... Gjorde massor med UL med sonen. Dels dom vanliga så tidigt VUL (blödn) ett för datering inför KUB, så KUB, köns U Lett för dom trodde han låg fel RUL och sen X-tra kontroller på överburenhetskontrollerna..
    Vi gjorde det med sonen och jag var så glad för det. Skönt att veta att det såg bra ut. Och om det hade varit ngt tok så hade man ju kunnat ta ställning till det då. Dom mäter risk för kromosomfel -så de tär ju inte ett ja eller nej man får. "vår" Bm som gjorde det kollade allt annat med typ hjärta etc. Många väljer ju at inte göra för att man inte vill veta om de tär kromosomavvikelse etc. Många svåra beslut vad man ska/inte ska göra...
    Likaså könsUL, vill man eller vill man inte veta?
Svar på tråden December bebis 2013