• corky

December bebis 2013

Tack för tips och råd ang gravdiabetes.

Jag känner att jag har koll på maten, vad jag ska och inte äta. Motion är det värre med då jag får ont av att röra mig. Ska därimot försöka simma lite och hoppas att det inte gör ont.

I morgon ska jag åka och hämta blodsockermätare och testa mig till en början varje dag och hoppas att det håller sig nere.

• corky
    MissKaos skrev 2013-10-02 20:08:58 följande:
    Har du fogloss? Isf ska du INTE simma!! Inte göra vanliga bentag iaf, utan testa att sparka med benen typ.
    För mig har vattengympa funkat ändå om man inte hoppar isär med benen.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Nej ingen foglossning, har smärtor i underlivet, nerver i kläm säger dom som bara gör ont när jag står och går. Så det borde gå bra att simma kan jag tycka!
  • corky
    siolina skrev 2013-10-03 15:58:39 följande:

Är det någon annan som får ont i brösten av kylan? Mina känns som att någon biter i dem vid minsta lilla promenad. Har inlägg men de hjälper inte. Stoppade in ett par vantar i desperation idag, men det vore skönt om det fanns någon smidigare lösning. Någon som sitter på smarta tips?

Och tror ni denna bröstkänslighet hänger ihop med benägenhet att få mjölkstockning? Hoppas inte, det är min mardröm.

Har också galet ont av minsta lilla kyla, gör allt för att värma dom men det hjälper inte.

Idag fick jag så ont att jag grät i förtvivlan, det gör så förbannat ont!!

Har också funderat om det här betyder att jag lättare får mjölkstockning! Hoppas verkligen inte!
  • corky
    nyttliv85 skrev 2013-10-03 21:34:00 följande:

Var på föräldrakurs i veckan, och bm berätta att det finns inlägg av ull på apoteket... kanske kan det vara nått att stoppa i Bh:n så att du får upp lite värme?  
    Aha, ska förbi Apoteket i morgon, ska se vad de har att erbjuda. Tack för tipset!
  • corky

Hej på er! Det var ett tag sen jag skrev nåt. Förra veckan träffade jag en läkare ang min gravdiabetes. Har fått kollat blodsockret själv i tre veckor, och läkaren tyckte jag låg bra till så det kändes bra. Hon gjorde ett UL för att kolla storleken på bebisen,då följderna av diabetes är att barnet kan bli stort.
    Vid UL 32+1 vägde killen 2,4 kilo, och förväntas väga strax över 4 kilo vid förlossning. Det låter galet stort,men det var nog egentligen vad jag förväntade mig då både jag och min sambo vägde 4 kilo när vi föddes.
    Samtidigt känns "strax över 4 kilo" enormt att klämma ut!!!

• corky
    MissKaos skrev 2013-10-30 19:42:03 följande:

Det är ofta lättare att föda större barn! Min kom ju ut hsn vägde över fyra.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jaha,det har jag aldrig hört! Det var ju positivt, hur kan det komma sig?
  • corky
    MissKaos skrev 2013-10-30 20:01:49 följande:

Jag tror drt hafe att göra med stt barnet kunde hjälpa till mer själv. Och tyngdlagen.. läste det när jag väntade stora killen på flera ställen!

corky skrev 2013-10-30 19:47:16 följande:Jaha,det har jag aldrig hört! Det var ju positivt, hur kan det komma sig?

Härligt! Nu känns 4-kilos klumpen lite bättre!
  • corky
    gosnosen skrev 2013-11-01 18:21:15 följande:

Karpaltunnelsyndrom! Nån som vet vad som kan lindra mer än att få skenor till handlederna? Har domningar, svaghet och värk i händerna :(

Samma här, konstant domningar i höger hand. Har skenor men tycker inte de hjälper alls!
  • corky

Vi har precis fått förlossning och bb ombyggt här, och det blev att innebära att man får eget rum och att partnern får sova kvar. Känns jätteskönt, då jag skulle ha jättesvårt att sova i 4sal som det var tidigare!

• corky
    FiaFunderar skrev 2013-11-04 18:30:09 följande:

Nu har jag fått hem mitt te med 100% hallonblad... Bara att börja pimpla :) phpqbeo3P41656.jpg

Jag har också börjat hälla i mig! Har läst att vattnet inte ska koka, men kommer inte ihåg varför. Hur mycket ska man egentligen dricka?
Svar på tråden December bebis 2013