• Repan

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-12-12 13:57:55 följande:

Man ska väl helst lägga ner dom INNAN dom sover för att underlätta omsomning.
    Isak var helt fascinerad av mobilen ovanför sängen. Hade ingen över skötbordet pga att det inte går sätta fast ngn där annars är det nog bra ja!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Hmm ok! Testar skötbordet först o byter väl annars. Den sitter sämre över skötbordet ja! Men sitter ändå, och där har man ju uppsyn alltid :)
  • Repan
    islandpeak skrev 2013-12-12 19:48:25 följande:

Vi har haft mobil på båda ställena, den över sängen blir ju dock intressant först om några månader. Ena sonen älskade att titta på sina flygplan medan lillebror inte brydde sig ett dugg.

En snabb sväng till gekås idag, hett tips att åka dit nu, inte en människa!

Hmm ok! Bara o prova lite olika i olika åldrar helt enkelt :)
  • Repan

Så här håller förvärkarna på ikväll. Blir knäpp på att ha det så här. Det utvecklas aldrig!

• Repan
    JMP skrev 2013-12-12 21:40:59 följande:

Grattis till alla bebisar!

Inatt födde jag våran pyttelilla dotter på 2,5 kg, bf-4! Efter tre dygn med smärtsamma förvärkar var tionde minut avstannade dom plötsligt igår kväll i ca en timme. Sen helt plötsligt kom dom med två minuters mellanrum vid 23.15. 23.30 satte vi oss i taxin, var öppen fem cm när vi kom fram och klockan 01.24 var hon ute :) så dom där förvärkarna gör mycket fast man blir tokig på att dom aldrig verkar tätna, håll ut!

Våran lilla tjej är helt underbar iallafall :)

Grattis!

Hoppas de gör någon nytta men det känns inte så just nu :(
  • Repan
    greywolf skrev 2013-12-13 08:45:51 följande:

Hej alla! Jag började skriva ett inlägg från bb igår men råkade radera allt jag hade skrivit när jag slant med handen, så uppdateringen kommer nu istället.

Värkarna startade strax efter tre natten till onsdagen, vi fick komma till bb Stockholm eftersom att södra bb hade fullt, och personalbrist. Kom in vid halv sex och var då öppen 7 cm. Det tog ändå fram till kl 13 för bebisen att skruva sig ner hela vägen, för den låg vänd åt fel håll, vidöppet läge. Iaf kom han ut till slut, en ljuvlig liten pojke på 3780 gram. Nu är vi hemma och jag är rätt mör efter en natts ammande varje timme (!) Men lillprinsen är ju för underbar. Storasyster är väldigt stolt och pussar på honom hela tiden. Kram på er alla!

Stort grattis! :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-13 10:53:04 följande:
    Varit och handlat. Tvärsur och grinig. Blev genomblöt i trosorna i affären. Ser ut som lite slempropp blandat med flytningar antar jag. Känner mig skum i magen, men inte ont/sdr. Tyvärr.. på bf+6 och inga tecken på att barnet vill ut. Börjar tro det är så att han spottar på utgången, jag tro det är slemmis men i själva verket är det bebis som spottar på idén att komma ut i kylan.
    Ledsen att du får gå över så länge, en vecka nu ju :(
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-13 11:19:25 följande:
    Ja nu är det drygt. För mig och omgivningen. Vet ju att den kommer komma ut men det känns inte så.
    Dessutom, sonen ska på kalas på söndag hos granntösen. Hon ska ha maskerad. Hsn ville vara spiderman och jag köpte en dress på tradera som las på posten i måndags före 16. Den har inte kommit än!! Dom har pratat massor om detta tror hon ska vara pirat. Han kommer bli helt förtvivlad ju första maskeraden och ingen utklädningsdress..

Överväger stt åka till hm och köpa en men är så lack det var ju det jag skulle slippa. .

Och mina hormoner! Klarsr inte se honom så besviken. Han önsksr sig tex nästan inget i julklapp han tycker han har. Men detta ville han verkligen ha och ser frsm emot!
    Åh nej, stackarn! Gud vad surt! Kan känna igen mig lite, beställde present till frun som fyller år, och efter EN VECKA när jag väntade mig paketet på posten, så får jag ett mejl om att en produkt inte finns och att de därför inte skickat resten heller och att det kommer dröja två veckor till! Jag blev skitarg - herregud det kunde de väl hört av sig om efter en eller två dagar, inte en hel vecka.

Men nu skickades det igår eller idag i alla fall så det blir bara någon dag sent och inte flera veckor sent. Men det är ju jättetråkigt. Jag kan inte gå ut o handla saker, jag kan absolut inte ställa mig o baka en tårta och nu har jag ingen present :( Känner mig värdelös.

En annan sak: Hur vet man skillnaden på förvärkar och latensfas? Latensfasen är "riktiga" värkar fast med långt emellan, eller vadå?
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    islandpeak skrev 2013-12-13 12:18:31 följande:

Jo så kan man beskriva latensfasen. Men som med allt annat så är det lite individuellt :) en del känner inte av det då mkt mer än förvärkar och andra gör det ondare på. Om vattnet har gått kan oxå påverka smärtan och intensiviteten i värkarna.

Hoppas du blev klokare ;)

Grattis till er som fått era bäbisar!!

Tack! Jag trodde jag fattade skillnaden mellan förvärkar o sd men jag undrar ju hur ont just jag har när det är en "riktig" värk. Jag har i vanliga fall så kraftiga menssmärtor att jag bara kan ligga ner o gunga, ibland nästan svimmar, i en period under första dagen.

Så för mig är "ont" inte så lätt, ska det vara på den nivån eller mindre ont än så för för mig är mindre ont än så ändå "hanterbart" utan problem.

Suck. :) kan man ha några riktiga värkar o sen slutar det ändå? För vissa jag haft har ju tagit i o strålat menssmärta i ryggen o ljumskarna men sen kommer mycket mesigare igen.
  • Repan
    Tuttiluttan skrev 2013-12-12 11:59:42 följande:

Har idag sen jag vakna 7.30 haft "mensvärk" oavsett jag sitter eller ligger så släpper de inte..

Bebis är även sjövild där inne, hjälper ju inte mot de onda direkt...

Har du sammandragningar samtidigt?

Helt inne i förvärkarna själv här :P
  • Repan
    Tuttiluttan skrev 2013-12-13 13:11:39 följande:

Jag har skrivit en del under veckan, då ingen svarar mig så kanske de inte syns..

Har skrivit egna inlägg även svarat er andra..

Jag missar massa inlägg hela tiden, iaf när jag läser på mobilen. Inte meningen!
Svar på tråden December bebis 2013