December bebis 2013
Man ska väl helst lägga ner dom INNAN dom sover för att underlätta omsomning.
Isak var helt fascinerad av mobilen ovanför sängen. Hade ingen över skötbordet pga att det inte går sätta fast ngn där annars är det nog bra ja!
Vi har haft mobil på båda ställena, den över sängen blir ju dock intressant först om några månader. Ena sonen älskade att titta på sina flygplan medan lillebror inte brydde sig ett dugg.
En snabb sväng till gekås idag, hett tips att åka dit nu, inte en människa!
Så här håller förvärkarna på ikväll. Blir knäpp på att ha det så här. Det utvecklas aldrig!
Grattis till alla bebisar!
Inatt födde jag våran pyttelilla dotter på 2,5 kg, bf-4! Efter tre dygn med smärtsamma förvärkar var tionde minut avstannade dom plötsligt igår kväll i ca en timme. Sen helt plötsligt kom dom med två minuters mellanrum vid 23.15. 23.30 satte vi oss i taxin, var öppen fem cm när vi kom fram och klockan 01.24 var hon ute :) så dom där förvärkarna gör mycket fast man blir tokig på att dom aldrig verkar tätna, håll ut!
Våran lilla tjej är helt underbar iallafall :)
Hej alla! Jag började skriva ett inlägg från bb igår men råkade radera allt jag hade skrivit när jag slant med handen, så uppdateringen kommer nu istället.
Värkarna startade strax efter tre natten till onsdagen, vi fick komma till bb Stockholm eftersom att södra bb hade fullt, och personalbrist. Kom in vid halv sex och var då öppen 7 cm. Det tog ändå fram till kl 13 för bebisen att skruva sig ner hela vägen, för den låg vänd åt fel håll, vidöppet läge. Iaf kom han ut till slut, en ljuvlig liten pojke på 3780 gram. Nu är vi hemma och jag är rätt mör efter en natts ammande varje timme (!) Men lillprinsen är ju för underbar. Storasyster är väldigt stolt och pussar på honom hela tiden. Kram på er alla!
Jo så kan man beskriva latensfasen. Men som med allt annat så är det lite individuellt :) en del känner inte av det då mkt mer än förvärkar och andra gör det ondare på. Om vattnet har gått kan oxå påverka smärtan och intensiviteten i värkarna.
Hoppas du blev klokare ;)
Grattis till er som fått era bäbisar!!
Har idag sen jag vakna 7.30 haft "mensvärk" oavsett jag sitter eller ligger så släpper de inte..
Bebis är även sjövild där inne, hjälper ju inte mot de onda direkt...
Jag har skrivit en del under veckan, då ingen svarar mig så kanske de inte syns..
Har skrivit egna inlägg även svarat er andra..