• Repan

December bebis 2013

Hej! 
    Hoppar in här, har testdag 13 eller 14 egentligen, men plussade idag på BIM - 3.

BF än så länge 23 december :) 

• Repan
    mamma till oliver skrev 2013-04-10 08:47:13 följande:
    repan: då ligger vi nog rätt lika jag har också BF 22-23 dec om jag utgår från ägglossning men från senaste mensd så blir det 18/12 men vet att jag kommer bli framflyttad till 22-23:) fin julklapp....vad har ni för symtom jag har feberkänsla/huvudvärk...mensvärk hela tiden,och fått finnar upp ploppade:(
    Jätteont i bröstvårtorna, molvärk och det drar i livmodern osv. Lite illamående när jag inte ätit, kommer snabbare, kissar lite oftare typ. Har fått höra här hemma att jag är lite grinigare än vanligt också ;)

Vi inseminerade på påskafton, så två fina påskägg som nu blir julklapp! Nu väntar vi med spänning på o se om ett eller två fäste. :) 
  • Repan
    Anine skrev 2013-04-10 13:39:19 följande:
    Hej tjejer!
    Jag plussade för ca två veckor sedan, mycket tidigt!
    Idag är jag i vecka 5+1. Var inne på akuten i förrgår v4+6 pga blödningar. Då syntes inget på vul (de misstänkte, tidigt missfall, tidig graviditet eller utomkvedhavandeskap.) Fick även lämna ett blodprov som mätte graviditetshormon. Ett nytt prov togs idag då jag också åkte in akut pga mera blödningar. Idag syntes en liten fosterblåsa men inget hjärta (är nog förtidigt). Gravidtets hormonerna hade fördubblats sedan i förrgår så än så länge finns hoppet kvar. Jag håller mina tummar! 

Håller tummarna, verkar ju ändå bra med att hcg ökar!
  • Repan
    LillaBulan skrev 2013-04-11 10:04:13 följande:
    Kaffeälskare är vad jag är och har såklart läst att för mycket inte är bra. Någon här som är kaffetokig ;)
    Ja, jag :( Vi har lyxig kaffemaskin hemma och älskar o köpa lyxbönor och gud vad jag älskar kaffe. Att få espresso i skummad mjölk varje morgon är jag van vid liksom.

Nu får jag en stackars kopp om dagen, på sin höjd två. Försöker inbilla mig att jag njuter av te men det gör jag helt enkelt inte. :( 
  • Repan
    zod skrev 2013-04-11 10:36:25 följande:
    Hej!

Plussade i måndags och har haft några dagar att smälta det på nu. Det var inte alls planerat att bli gravid, men väldigt välkommet Har blivit gravid trots ppiller och ska jag gå efter sista ppillermensen så är jag idag i V3+3. Har dock mått illa till och från de senaste månaderna, vilket jag brukar göra i perioder då jag har magkatarr, men det i kombination av att mina bröst varit så sjukt ömma senaste veckan fick mig att börja fundera på att det kanske var något mer på gång. Möjligt att jag är längre gången med andra ord alternativt så är det illamåendet som gjort att mina ppiller inte fungerat som de ska.

Jag har två barn sedan tidigare, födda 06 och 07. Bor i Linköping och närmar mig 27 år  
    Välkommen! :)
  • Repan
    LillaBulan skrev 2013-04-11 10:41:16 följande:
    Får dåligt samvete, druckit en hel del kaffe (vecka 5) :( får skärpa mig nu.
    Äsch då, det är säkert ingen fara, men man ska helst inte dricka mer än tre koppar kaffe om dagen, jag försöker hålla mig till 1-2 eftersom mina koppar är mycket större än livsmedelsverkets koppar ;)

Förmodligen är det marginal på de råden också :) 
  • Repan
    zod skrev 2013-04-11 10:54:10 följande:
    Tack repan!

LillaBullan:  Tror absolut inte det är någon fara att du druckit mycket kaffe, speciellt inte när det är så tidigt. Står ju till och med i råden att det är först vecka 6 som man bör sluta med rökning och alkohol. Så då kan det väl inte vara värre med kaffe?
    Precis man är ju inte ens förbunden med bebisen än knappt ;)
  • Repan

Jag tryckte i mig en pizza med parmaskinka och alkoholfria öl (=0,5%) någon dag innan jag plussade. Är inte särskilt orolig för listeria eller så ;)

Svar på tråden December bebis 2013