• Repan

December bebis 2013

nexie skrev 2013-12-09 10:13:53 följande:

Jag , här är det bf +9 nu, och inte ett spår av något som helst tecken på någonting..... Börjat också bli lite uttråkad nu, skulle kunna åka nånstans men känner inte för att göra nåt. Samtidigt är det trist att sitta hemma och glo. Bara vänta på att ungarna ska komma hem så man kan hitta på något med dom. Har ett pepparkakshus att pynta, det får kanske bli dagens mest spännande.......

Åh trist :( vill inte ens tänka på hur mitt psykiska tillstånd är om jag fortfarande inte fött på bf+9 :(
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-09 10:17:23 följande:
    Tråkigt! HAde ju kunnat fiska upp dig i min bil men det hjälper ju inte smile4.gif
    greywolf skrev 2013-12-09 10:10:24 följande:Skrämma ut ungen? :)
    Gärna! Men HUR?

Överväger att sticka upp en ficklampa och skrika "gå mot ljuset"

Försöker tråka ut ungen. Jag har försökt hålla mig igång och göra saker och det funkade bra till veckan före BF. Tränade tom en gång förra veckan! Och var nere på jobbet och hälsade på. Nu känns det som humöret i botten, jag känner mig ensam och trött och ca 100år gammal.. BM 11/12 och ska på adventsfirande på jobbet på fre em, och dagis firande på morgonen. Kommer säkerligen delta eftersom ungen inte kommer komma ut. JAg är nu säker påa tt "mitt nya bf" är 21/12 via igångsättning = jobbig lång fl.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Sjukt tråkigt! Får tänka på promenaderna i slottsskogen i februari när fogarna läkt.. :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-09 10:19:46 följande:

BM på FL var superB när jag födde och vid det 3 tillfällen jag har varit dit under graven.
    Jag har inte träffat en enda ragata till BM än och den jag träffade på Östra när vi gjorde CTG - Annelie hette hon - var så otroligt varm och medkännande att jag nog aldrig känt mig bättre bemött inom vården tidigare.
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-09 11:04:54 följande:

...så mkt för den statetiken då..

Min unge fick in en spark på blåsan förrut. Tänkte först YES! Vatten. Sen njae... Jaha. Ok.

Duscha.

*ridå*
    haha! Bra att du har humor iaf MissKaos :)
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-09 12:50:27 följande:
    Bf+2. Har jag fötter därner?BF+2

fick igår höra hur ENORM jag har blivit *suck*
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Jättefin! Fattar inte vad de snackar om, enorm? Stor o fin men inte anmärkningsvärt stor på något vis!? Ser perfekt ut!
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-09 13:16:06 följande:

Jag har inget gott att säga om förlossningen/BB framförallt BB på östra nu när ni tar upp det! Stressade barnmorskor och vissa så otrevliga och nedvärderande att man borde anmält vissa. Förlossningen var okej men när man sedan sitter där med en nyfödd och allt vad det innebär behöver man stöttning på BB och det fick inte jag. Det enda dom vill är att folk ska åka hem. Jag kände mig orolig när mjölken rann till fick inte amningen att funka och fick hög feber. Trots detta fick jag tjata mig till en extra natt och sköterskan fräste ett okej när jag bett flera ggr att få stanna. Jösses på Varberg ville de inte att man skulle åka hem fören man själv var redo. Miljön personalen på förlossningen och BB var outstanding! Visst att det är en bit från Gbg men hade jag vetat detta hade jag fött mitt första barn där. Kanske hade jag sluppit förlossningsdepression då. Kände mig så nedvärderad av BB personalen på östra. Jag skriver enbart detta eftersom ni själva tagit upp länkar och pratat om den dåliga förlossningsvården i GBG.

Har förstått detta! Har du lite konkreta saker att berätta? Kanske i andra tråden då, skulle vilja veta mer specifikt vad som hände som kändes jobbigt så man vet själv vad som kan hända o förbereda sig o så.
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-09 14:12:28 följande:
    Har hur mkt som helst att berätta. Svårt att skriva ner bara. Men som när jag behövde hjälp med amningen kom två personer in och ist för att berätta hur jag skulle göra tog de bara dottern och tryckte henne på mitt bröst. Så gick de och där satt jag lika förvirrad som innan. Det är inte så lätt med tekniken. Sen ska barnen vara nakna första timmarna. Jag trodde de skulle vara nakna hela tiden på BB. Gick ut till nattsköterskan som var den mest nedlåtande människa jag någonsin träffat. Sa att hag tror dottern fryser. Ja det fattar du väl själv snäste hon barnet fryser ju. Klä på henne. Så kände man sig som världens sämsta mamma. Natten efter larmade jag för mjölken rann till och jag bara skakade och grät. Då kom hon och fräste att det blir så när mjölken kommer. Passa på att sov när du kan. Öh what. Mådde skit. Larmade senare för jag frossade. In kom en Ssk som suckade och pustade det var urjobbigt när jag bad om en temp. Tillslut tog hon den och jag hade 38,8c. Fick ett par alvedon och sen gick hon. Larmade igen och bad att slippa få åka hem. Hon tyckte absolut jag skulle åka hem ändå. Lite feber är normalt. Jag kände mig urdålig och kunde inte amma min dotter som skrek oavbrutet. Bönade och bad att få stanna. Var skräckslagen hade feber och kraftig baby blues fick inte amningen att fungera och hade en dotter med lågt socker som gallskrek. Tillslut när jag gråtit 5 minuter fräste sköterskan efter en konsult med någon annan att jag fick väl stanna då men de hade verkligen ont om plats. I efterhand fattar jag inte varför jag ville stanna. Fick ingen hjälp ändå. Bad åter om att få hjälp med att lägga till dottern för amning och de la bara henne till bröstet lika stressat som dagen innan. På natten bad jag om ersättning så dottern bara skrek och jag inte fick till amningen. Den otrevliga sköterskan bara stirrade på mig och sa att jag skulle amma förklarade att jag inte kunde då skrattade hon åt mig. Ta ersättning då. Det är självbetjäning här och peka där ersättningen var. Dagen åkte jag därifrån med känslan av att vara totalt övergiven och en värdelös mamma.
    Usch vad jobbigt med så stressad personal :( Så svårt o sätta sig in i hur man själv kommer må, beror ju också på hur FL går. BM på MVC sa att "stanna nu så länge som möjligt på BB o få igång amningen" osv och jag tänker att om BB är så stressigt är det ju lugnare hemma… o lugn och ro behövs ju för att det ska fungera.
  • Repan
    IdaJ skrev 2013-12-09 15:13:27 följande:
    Imorse på bf-dagen kom våran lille pojke till världen! Eller liten, han är en riktig knubbis!! 52 lång och 4720 tung! Jag är helt kär!! <3
    grattis! 
  • Repan

sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx&artikel=5629584&grupp=19691

Vill uppmuntra alla att skänka en slant till årets Musikhjälpen som handlar om kvinnors rätt att överleva graviditet och förlossning. Läs mer via länken.

Rätt till mödravård helt enkelt, då detta "naturliga" som vi är "gjorda för" ofta leder till döden i länder utan sjukvård.

Gravida kvinnor är vi allihop, tänk om man råkat vara det i säg Niger istället. Då hade var sjunde i tråden inte skrivit igen efter förlossningen!

De har riktat in sig på 15-20 åringar vad jag förstår! Så önska en eller flera låtar nu under veckan! :)

• Repan
    MissKaos skrev 2013-12-10 08:56:50 följande:

Min mage har inte växt på tre mätningar. Ska på tul. Sen är det här dom gör överburenhetskontroller.

Håller tummarna att allt ser bra ut o att bebis får komma ut snart :)
Svar på tråden December bebis 2013