December bebis 2013
Detta är mitt första barn, så jag vet inte hur de ska kännas.. Försöker läsa mig till hur de ska va men blir ändå inte klok på de..
Blod i trosorna i omgångar under dagen. Värkar som kommer med 6.5 min mellanrum och håller i sig ca 30 sekunder. Vad tror ni?
Fortfarande ca 6-7 min mellan värkarna och de håller i allt mellan 20-50 sekunder.. De börjar bli mer och mer smärtsamma men fortfarande hanterliga. Är så rädd för att det ska avta och visa sig bara vara förvärkar :/
Vill ju ha igång detta nu! Hade inbillat mig att det skulle gå fort när det väl satte igång då jag är omföderska, men har haft det så här sen efter lunch :(
40+5 :( ingen bebis...
Imorgon ska jag ringa för att komma in på överburenhetskontroll, får väl la se vad de siger.
Iaf fått nycklarna till nya lägenheten idag. Får väl börja måla lite imorgon om bebisen inte tänker titta ut.
Nej, har inte testat Alvedon.. Vill inte förstöra det hopp som jag och sambon hunnit bygga upp nu ;) värkarna kommer nu mellan 5-10 min och håller i i dryga 1 minut och gör nu så ont att jag näst intill gråter och inte kan sitta eller ligga still under en värk.. Hade värkarna bara kommit tätare så hade jag varit helt säker! :/
BF - 6 idag. Min foglossning skär som knivar i bakfogarna och ryggmusklerna har kramp och spasmer för att magen är så tung och står rakt fram. Ligger mest på sidan och försöker att inte bli psyksjuk av att inte kunna göra någonting alls.
Ska försöka städa idag, det blir en alvedon-dag. Undviker det så mycket jag kan så det har väl gått en tre-fyra dagar sedan sist. Har fortfarande inte tagit maxdos på en dag, men idag kan bli den dagen. Måste ibland kunna göra NÅGOT liksom, blir knäpp annars.
Inget mer händer här, tvärtom har förvärkarna minskat och nästan försvunnit helt.
Igårkväll, efter en timme på fl, föddes vår dotter Maya :) vi mår bra, om än trötta och lite mörbultade!