• Plopps80

December bebis 2013

Ja lustgasen är fin längtar inte direkt men skönt att den finns. Började redan vid 4 cm så effekten uteblev i slutet. Denna gången ska jag inte ta lustgas fören jag har riktigt ont! Om det nu inte blir snitt då. Min bebis är också lugnare nu. Han rör sig, sträcker på sig och sparkar men det är inte liv i luckan hela tiden. Det märks att det börjar bli ont om plats. Jag slarvar så med mina BM besök. Skulle varit där för 1,5 v sedan men det kommer alltid något mellan. Är inte så spännande andra gången heller. Imorn ska jag dit och kolla socker, bldtr och så. Det är ju viktigt.

• Plopps80

Det kliar jättemkt på mig också, bebisen grejar långt ner i magen och jag kan också bli tokig

Mammatillvå, exakt så som du beskriver är min bebis också. Det börjar bli ont om plats och det märks.

• Plopps80
    mammatilltvå85 skrev 2013-09-03 11:37:24 följande:

okej, skönt att höra, då ska jag låta bli att oroa mig=)

Ja man blir ju lite nervig när rörelserna känns på ett visst sätt och sedan förändrar det sig.Men det står ju överallt att bebisen har mindre plats. Sålänge den rör sig är allt bra
  • Plopps80

Min bebis måste ligga med huvudet uppåt, känner bara rörelser längst ner i magen tror han sparkar neråt mot urinlåsan till. Ibland knör han så jag känner ryggen uppe vid revbenen, blir ju inga tydliga sparkar man kan känna mot handen då. I lördags sparkade han i allas  händer Hickar mkt också precis som dottern.

• Plopps80
    nyttliv85 skrev 2013-09-03 17:58:35 följande:
    Ni som vet om ni har en liten flicka eller pojke i magen... vad ligger hjärtslagen på? Vi tog aldrig reda på könet men nu börjar jag bli grymt nyfiken... har hört att pojkar ofta har lägre hjärtslag än flickor...    

Min dotter hade 138 slag/minut och min lilla pojke i magen ligger på 150 slag/min. Så jag verkar ta död på myten
  • Plopps80

I kväll har lillen inte varit stilla en sekund, magen har böljat och det har känts som han skall bryta sig ut. Han började vid 17 tiden och nu börjar han väl lugna ner sig något. Vissa dagar petar han bara lite och vissa dagar är så här med ständig aktivitet.

• Plopps80
    Tuttiluttan skrev 2013-09-04 08:54:52 följande:
    Jag skrev ett inlägg här igår, där jag skrev av mig lite om min rädsla jag va med om i helgen.. Inte för att vara så grinig, men det verkar som om ni bara svara o stöttar varandra här ni som varit med i tråden från första början? Kanske bara jag som känner så, men oftast när jag skriver inlägg här så skriver jag i tomma luften, mycket sällan ngn svarar mig... Lite trist när tråden är en tråd för oss som söker stöd, råd, vill prata av sig och dela med sig av just sin lilla december bebis!

Man måste vara väldigt aktiv i tråden har jag märkt. Kände precis som du innan. Det är inte riktigt så go sammanhållning i denna gruppen som vi hade i min förra bf tråd. I denna tråden kan man få bannor om man skriver om något som en del inte gillar och tom när folk lagt ut bilder på kläder de köpt! Jag har bara koll på en väldigt liten del av alla som tillhör denna grupp och det är de mest aktiva. Ska skärpa mig! Sorry att jag inte skrev något. Tänkte jättemkt på det du hade skrivit och skulle skriva att du inte bör vänta 3 dygn om bebisen inte rör sig. Från v 26 ska man känna den varje dag. Man får åka in till förlossningen och lyssna på hjärtat. Gå inte så länge för din egen skull. Detta skulle jag skriva men så föll det bort.
  • Plopps80
    moruri skrev 2013-09-04 11:07:37 följande:
    Tjejer, brudar, kvinnor! :) Hur ser ni det gällande förlossningsbrev? Jag blev totalratad i tråden jag var med i under förra graviditeten angående förlossningsbrev. Själv tycker jag att det är en skitbra grej att ha med sig, man vet ju som sagt aldrig hur intensiv smärtan kommer vara och hur pass man är i stånd att diskutera olika saker på förlossningen. Jag skrev ett ganska långt brev förra gången och tog upp allt om rädslor, smärtlindring hur en drömförlossning skulle se ut för mig och är väldigt nöjd med hur bm och usk anpassade sig efter mina förväntningar/förhoppningar. Jag tror verkligen det är bra att skriva ner punkter för att förbereda sig mentalt och jag som jobbat lite inom vården uppskattar verkligen när patienter förklarar hur de vill ha sin omvårdnad eftersom det är så himla individuellt. 

Jag upplevde att dom verkligen tog till sig vad jag skrev och lyssnade på mina önskemål. Brevet var bra. Ska skriva ett denna gången också. Har panik att spricka. Sprack typ inget sist och hoppas på samma denna gång.
  • Plopps80

Har kollat och det blir en pojke precis som jag trodde hela tiden och hoppades. Tycker inte det är fel att önska kön, är riktigt glad att få uppleva en av varje. Hjärta

• Plopps80

Ang omföderskor som har alla svar och är negativa måste jag bara säga att nä det är ingen dans på rosor att vara gravid, föda barn och ta hand om en nyfödd. Varför ska man bara få skriva om gulliga mysiga saker? Det bästa hade varit att starta en bf dec för de som väntar första barnet och en för omföderskor. Man har nog som omföderska mindre krav på att allt ska vara puttinuttigt hela tiden och man har ett behov av att prata om allt jobbigt. Skär sig nog lite mellan första och omföderskor. Man vill väl gärna att allt bara ska vara mysigt och trevligt när man väntar nr 1 men som omföderska vet man att det inte är så....

Svar på tråden December bebis 2013