December bebis 2013
Mirella85 skrev 2013-09-05 09:50:53 följande:
här är jag i v 38 med min son.. en stor mage.. kan berätta jag är inte så lång bara 1,62cm lång jag fick faktiskt tillsägelse från bm att tänka på vikten i med dom sista 8veckorna gick jag nog upp 2kg i veckan men inget jag kunde göra åt det.. Så det va nog tur att jag inte gick över tiden mer än med en dag hehe.. annars hade jag väl landat på 30kg plus. Men efter ett år gick jag ner allt och lite till.. och nu är jag gravid igen och gick snabbt upp 5kg direkt dom första veckorna sen har jag sakta men säkert gått upp. precis som jag gjorde förra graviditeten..
Jag har ju större mage nu i vecka 27
Du var jättefin. Hade jag sett ut så i slutet hade jag varit nöjd men jag var som en elefant i vecka38 när jag födde.
Tuttiluttan skrev 2013-09-05 09:37:20 följande:
Ni har så fina magar allihop.. Bara jag som har komplex för min? Har alltid varit rund o go som mannen säger, men ser inte jätte gravid ut, ser bara större ut än innan! Haha, brukar dock stå framför spegeln, lyfter man min"riktiga" mage så finns bebismagen under
Tror du är jättefin. Bara i dig själv det sitter. Positivt för dig är att du kanske slipper bristningar.
Fröken Ö skrev 2013-09-05 10:34:46 följande:
Jag tycker att min mage också har växt massor, tror det är en tillväxtperiod nu. Hade ett sf-mått på 25 i vecka 25. Låg lite över "normal" kurvan men min bm ansåg att det är bättre och ligga lite över än under=) Kanske försökte hon muntra upp en när jag klagade på att magen är så stor. Hon menade att det inte behöver betyda att man får en stor bebis sa hon. Ni med lite erfarenhet, har ett stort sf-mått lett till stort barn vid födsel? Jag är även rätt kort 164 cm, så min mage ser väldigt stor ut redan i v. 27. Jag kan lägga in en bild senare idag! Men återigen sa min bm att är man kort så ser magen kanske lite större ut för det finns inte så mycket plats uppåt att växa på för bebisen, så den växer utåt. Även här tror jag att hon försökte muntra upp mig, men jag väljer att tro på det=) Jag brukar därför förklara detta för folk när dom ska kommentera hur stor mage man har! Borde det inte vara tvärtom, att man ger komplimanger ju större mage man får=) Är min första graviditet så jag måste säga att jag blir lite förvånad över hur folk kommenterar ens mage!!!
Hade sf mått långt över hela tiden. Min BM tjatade hela tiden om att jag skulle få en enorm bebis. Hon vägde 3350 g. Föddes iofs i v38 hade väl varit större om jag gått över.
Nillis13 skrev 2013-09-05 10:48:53 följande:
Jag har smugit runt här enda sen tråden startade och nyfiket följt alla diskussioner ???? Tänkte att det kke var på tiden att skriva nåt, hoppas jag får hänga med er här ???? Jag är gravid med nr 4, BF 11 december. Har tre killar sen innan varav den senaste prematur, så lite mer nojig den här gången. Men förhoppningsvis ska den väl stanna där den är många veckor till. Intressant hur folk alltid ska kommentera allas magar. Jag är väldigt smal sen innan så på mig syns graviditeterna fort. Lägger på mig normalt i vikt (har gått upp 8 kg nu, v 27) och får blandade kommentarer. En del tycker att jag har liten mage - andra att den är gigantisk ???? Låg på normalkurvan m de två äldsta, vilka båda har vägt 4 kg! Så liten tjej kan föda stora barn ???? Jag tycker att de magar jag sett här är fantastiskt fina - INGEN är i mitt tycke särskilt stor. Så förvånar mig att ni får så mkt plumpa kommentarer! Helt fel!
Välkommen hit
kul att du inte tycker våra magar är groteska hihi.