Plopps80 skrev 2014-01-02 17:34:12 följande:
Förstår att det är riktigt tufft! Det vänder nog snart. Är du säker på att du har riktigt med mjölk? Jag har fått stötta upp med ersättning bägge barnen första veckorna och tillslut har mjölken runnit till ordentligt och då har jag inte behövt ge ersättning mer. Ammade dottern i 6 mån men gav ersättning de första veckorna i hennes liv då hon höll på som din son, Ludwig fick också ersättning men nu är han nöjd med mjölk. Jag hade testat med ersättning, det finns ju tetrapack som inte kostar så mycket. Man värmer lite i micron bara. Det är ju värt att testa, man kan ju tror att man har mkt mjölk men ibland räcker det inte.
Jodå vi gav ersättning inatt! Först mjölk jag sparat o sen ersättning för att vara säker på mättnaden. Jag har mycket mjölk men mindre på kvällen, han somnade efter en amning till efter ersättningen, vid 09... Så vi försöker med allt men sova mellan dessa tider vill han inte kännas vid :) han somnade bredvid mig tillslut, men jag är ju så trött vid det laget att jag tycker det känns osäkert. Har för dålig koll.