• Repan

December bebis 2013

MissKaos skrev 2014-01-21 10:20:23 följande:

Repan skrev 2014-01-20 21:34:41 följande:Ja :)

Hemmateäff eller på byn?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Spelar ingen roll så men om äldre barn är med blir de kanske uttråkade på kafé? Bara man kan byta blöja är jag o bajsmannen nöjd. ;)
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-21 09:40:38 följande:

I brösten kan det bli besvärligtm tyvärr

Så länge det är utanåå är det lättare men i är inte kul. Kolla med läkare. . Mycostatin? Att tänka på med är att man har tagit bort bikarbonat ut vischy så det är meningslöst att pensla med. Gjordes för mångs år sedan m

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Mm vi blandar bikarbonatvatten själva, ska ringa idag. Det kliar utanpå brösten vilket är tecken på större angrepp men det kan ocksåvara bristningarna då mina bröst spruckit sen mjölken rann till;)
  • Repan

Om amning: det känns såklart bra att ge barnet det extra skydd som ersättning inte kan, men gud vad lätt det är att glömma när jag alltid är den som måste mata o vara med bebis i princip hela tiden. När bebis har torsk o svårt att få tag, när jag nu har svamp i brösten o det gör ont och är krångligt. När han kör in händerna i munnen istället för bröstet o jag bara vill skrika av frustration vid 05:30 efter 1 timmes sömn ;)

Men det är ju praktiskt annars, ingen förstoppad bebis, lagom temp och alltid med mig. Samt billigt då ;) men jag vet inte om det är mysigare än flaska precis, har ändå gjort båda. Samma sak tycker jag, det blir mys när jag engagerar mig för att ha det mysigt med bebisen, oavsett om jag pumpat eller ammar...

Om flaskmatning: ha termos m varmvatten och en flaska kallvatten på nattygsbordet, pulver färdigdoserat i flaskan. Så slipper ni gå upp o göra ersättningen på natten.

• Repan
    Plopps80 skrev 2014-01-21 11:39:02 följande:

Tänkte nog utan stora barn, iaf första gången. Eller vad säger miss kaos? Finns ju en del fik som är barnvänliga med skötbord och plats för barnvagn. Inte för att jag kommer ihåg vart vi hängde 2008 smile1.gif
    Vore kanske lugnast om det går men jag har ju inga så det får vara upp till er såklart :) vet inte var ni bor men om ni vill vara i hemmamiljö/kräksjukan bryter ut eller så så kan jag erbjuda hos oss. Vi bor centralt o har kaffemaskin iaf! Haha :)

Annats kan jag inte alls vilka ställen som är smidiga o har allt faktiskt.
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-01-21 13:52:26 följande:

Ja eller hos dig repan smile1.gif såg att du också skrivit. Ska vi vara på stan eller hos repan skippar vi de stora barnen. Här eller hos miss k kan vi ju ha de med så de får leka. Jag bor i Hisings kärra. Vart bor ni?

Precis, bra plan! I guldheden
  • Repan
    Plopps80 skrev 2014-01-24 18:53:52 följande:

Har boken men har inte börjat. Har säckat igen totalt. Ligger på soffan och ammar medan jag äter godis. Förfärligt :/ Hur är era bebisar på kvällen? Är de oroligare än under dagen, vill de äta oftare? Ludwig är ofta orolig och vill helst äta hela tiden. Det bränns ju i brösten! Denna kvällsoron började runt 5 veckor. Han är nu 9 veckor. Längtar så tills det är över är såå trött på kvällarna vill ha lugn och ro!

Från 5 v nu mycket knöligare på kvällen, vill amma mer, ondare i magen, svårare o komma till ro, vill bara vara på nån av oss osv
  • Repan
    MissKaos skrev 2014-01-24 13:27:51 följande:

Förresten. Min unge sög igång bröstet. La sig vsen och slurpsde i sig det som rann ut...latmask?

Haha händer här med! Fast när han gör så blir han helt nedsprutad i ansiktet :))
  • Repan
    Förstaförsökaren26 skrev 2014-01-25 15:37:38 följande:
    Köpte semper, vår BVC sköterska rek dom. Är de andra bättre?!
    De har helt olika effekt, du kan ta båda. :)
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan

Det är väl E 202 som vissa barn får utslag av. För oss är det viktigare att han får ut gaserna o inte skriker flera timmar om kvällen o natten än att undvika det där... Vad innehåller en våtservett, barnschampo? ;)

Svar på tråden December bebis 2013