• MissKaos

December bebis 2013

Alla bikarbonat preparst gör det värre i längden. Omeprazol är mkt bättre..

Repan skrev 2013-08-12 23:29:28 följande:
    Ska göra det om det inte ger sig om några dagar nu alltså, men samarin hjälper rätt bra ändå :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Alla bikarbonat preparst gör det värre i längden. Omeprazol är mkt bättre..

Repan skrev 2013-08-12 23:29:28 följande:
    Ska göra det om det inte ger sig om några dagar nu alltså, men samarin hjälper rätt bra ändå :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Supersöt ju

nyttliv85 skrev 2013-08-12 21:27:32 följande:
    Haha e där, vilken bra smak du har :) Jag fick "kämpa" för att "få" köpa elefanten, min man tyckte snabelen var så ful... haha vilket jag kan hålla med om... men när jag såg den kände jag, den MÅSTE "jag" ha ;)

MissKaos: Vilka sagolika Duns plagg du köpt! HABEGÄR på dom :)

• MissKaos

Ja det är en bra start sjal!

Irlais skrev 2013-08-13 09:00:07 följande:
    Är det typ en tricot slen man ska börja med då? Vill gärna testa att bära i sjal men har verkligen noll erfarenhet... :)

• MissKaos

Vilken trist tant!

Handla mer!! Välj det ni vill ha till bebis. Så mkt får man inte och det ska räcka runt. Minimi 3 byxor och fler bodys. Dom läcker ju dom där små sakerna. Om inte hon tänker tvätta aly betsla ska hon vara tyst. Man fick mest i större strl vill jag minnas.. och inga pyjamasar tex. Filtar går med åt. Strunta i henne köp hem det ni tror ni behöver till ert barn.

Jsg har mins fem set i varje strl 4pyjamad i vsrje strl och hoppad få lite.. har tvättmaskin. Förra ggn med grabben fick vi åka och handla mer kläder han kräktes och bsjsade. Det han knappt torka på strecket innsn det skulle på igen!

Kolla ut vagn etc vem vill göra det i julruschen? Och bärdon.

Repan skrev 2013-08-12 23:33:32 följande:
    Gud min svärmor är världens tråkigaste.

Man skickar bilder på de kläder vi har, samma bilder som ni sett här - det är inte mycket, från 50-62+ har vi plagg som får plats i en liten pappkasse - 6 bodys totalt liksom, varav ett par braller, en sparkdräkt, en kofta, dregglis, tossor etc. är presenter som vi redan fått av andra. Allt annat utom två bodys och fleeceoverallen har vi köpt begagnat för 5 kr styck (bodys) och byxor och annat 30-55 kronor ungefär.

Och hon reagerar med STOP STOP STOP SLUTA HANDLA. För vi kommer få så mycket ändå och speciellt i just de storlekarna och sluta sluta sluta köpa saker.

Alltså man ba... men jag kanske vill köpa ett par tre plagg till vårt barn själv också? Dessutom några extra när de kostar fem kronor?? Vi har långt ifrån allt vi behöver från storlek 62 och uppåt - vi har dessutom inte egen tvättmaskin så vi behöver kanske typ en byxa till i 56 för att i alla fall ha två.

Samma med när vi pratade om att välja barnvagn och beställa den snart då (innan v. 27 eller nåt) så säger hon att man ska vänta för bebisen kanske dör.

Alltså jag orkar inte med folk. Det är så sjukt tråkigt att dela med sig och försöka inkludera människor som inte kan tänka annat än negativa tankar.

Det är ju verkligen inte som att vi har 14 uppsättningar outfits till den nyfödda. 

• MissKaos

Jag har kört bil genom tingstsdstunneln idag. Större risk isf. Så sluta prata med mig... eller ngn annan här. Vi levrt vi kan dö. Ingen ide då?

Säg ifrån. Det är inte ok att snacka så. Jag hsr nog lagt 5000 på bebis snart. Vagnlagning kläder mm. Om ngt händrr har vi större problem än att hs handlat tror jag.

Repan skrev 2013-08-13 11:41:34 följande:
    Alla kallar mig tjock också, det är så otroligt oförskämt att öht varenda gång man ses kommentera kroppen på någon annan. Suck. Var nöjd med din gravidmage, fin och välmående!Tack alla för stödet i det här, jag vet ju att ni har rätt men ibland flippar jag över på tanten. Hon säger liksom hela tiden att vårt barn kanske ska dö. Klart det finns en risk att bebisen dör men den är väldigt liten. Det finns också en risk att den dör i plötslig spädbarnsdöd - ska vi inte köpa något förrän den riskperioden är över eller??

Fattar hon inte hur ont det gör när någon hela tiden förutspår ens barns död? Jag VET att det kan hända och barnvagn har försäkring just mot detta, man får lämna tillbaka. Kläder för 500 spänn spelar ingen som helst roll i sammanhanget och herregud vi skulle ju försöka igen. Jag behöver liksom ingen som hela tiden knackar mig på axeln och säger med någon slags domedagsprofetia att barnet kanske ska dö.

Tillslut undrar jag om hon vill att ungen ska dö som hon tjatar. 

• MissKaos
    IdaJ skrev 2013-08-13 13:42:00 följande:
    Nu skulle jag vilja ha lite tips och råd av er ang. andranamn :)

Lillen ska heta Ted och får antagligen heta Rastman i efternamn som sin pappa. Men det är ju så jäkla svårt att få ett bra mellannamn till dom två namnen.
    Vi har pratat lite om:

Ted Karl Rastman, då Karl är ett namn som finns med i alla killars namn i min familj. Men nu börjar vi bli lite sugna på Ted Liam Rastman istället. Nu kan vi inte bestämma oss och har kört fast helt och hållet :P

Vad tycker ni lät bäst? Eller kom gärna med mer förslag på namn :)

Ted Karl Liam Rastman!

Varför välja när man kan få allt?
  • MissKaos
    Det här blev ju konstigt jue

TUR inte vissa svärmödrar känner mig!
    Kollade inte den här ammningstoppen tidigt igraviditeten. MInns inte varför vi var i babybutiken. HUrsom, sa då att DEN SKA JAG HA! Var dit och lämnade in vagnen på fix idag. Fanns TVÅ KVAR *panik* Köpte en. Bodyn hänger med, som ett litet paket. Blev först ledsen att tröjjan inte fanns kvar men sen hittade jag den *tadah* på 50% stället. Fanns bara i strl S och bodyn är i 56/62. Hoppas den passar efter FL! Får på den nu men den sitter ju skummt pga magen. Well 450kr på rea. Svindyrt..
    (och JAA!! MK ska gå med i anonyma shopoholics. Snart. När pengarna är slut...)

PLOPP!

BEEEEBIS! *klappar lite ouppfostrat på magen* Du är fin och om någon mer säger Tjockis så säg till. JAg skällde på vår ena psykolg igår. Sa att det är en förolämpning att kalla ngn tjock. En annan kollega sa istället "OJ vad du har växt sen vi sågs sist!" Men det klart det var ju ett tag sedan.. (han gick på semester före mig har mao inte setts på ca 6v) det kändes ju helt annorlunda...
  • MissKaos

INnehållet i Pampersboxen (babyproffsen alltså där vi lämnade in vagnen idag)

INnehållet i babybpxen från Kronans Droghandel.
  • MissKaos

Har en mor som jobbat med försäkringar i många år. Efter ltie hjälp av henne har vi TryggHansa till sonen. Den dyra. Det hade att göra med olycksfall och invaliditet bla och ersättningen vid en olycka. Deras är bäst helt enkelt.
    Under graviditetn har jag tercknat en gratis försäkring hos TryggHansa vet inte om den är bäst eller tillräcklig egenttligen..

Svar på tråden December bebis 2013