• Plopps80

December bebis 2013

MissKaos skrev 2013-09-10 11:22:11 följande:

AHA! Det är DÄR ni kollar! Jag fick ångest över att alla mindes. Jag minns bara att jag var normal öch följde min kurva..

Ha ha ha minns inte något alls. Men de har ju allt på datorn, bara att plocka fram allt. Himla kul att jämföra.
  • Plopps80
    Otåligast skrev 2013-09-10 12:18:24 följande:

Jag hade igår sf-mått på 28 i vecka 27+6 - det verkar ju som att min mage är klart större än era . Konstigt nog är det ingen som påpekar att min mage är stor och jag upplever den inte som särskilt stor heller trots att den verkligen ser ut som att jag svalt en basketboll - allt perkar fram och det är inget på sidorna. Hjälp - tänk om jag får monstebebisen??

har du ingen bild på magen? Jag har ett sf mått på 25 i vecka 27 och får höra dagligen hur enorm jag är. Vart jag än kommer, vem jag än träffar. Har gått upp 17 kg, har lagt massor på magen iofs och hur mkt vätska som helst.

Försöker kämpa emot men jag är väldigt deprimerad idag. Barnet ökar 27 g/dag i vikt och jag 266 g/dag. Fy fan...SkrikandesKräks
  • Plopps80

Räknade ut att på 14 dagar har jag haft en viktuppgång på 142 gram per dag. Idag är det 88 dagar kvar till bf. Går jag upp lika mycket hela tiden slutar vikten på ytterligare 12 kilo vilket betyder att jag kommer gå upp 29,5 kilo allt som allt. Jag har ångest just nu.....

• Plopps80
    siolina skrev 2013-09-10 12:40:36 följande:
    Värre än att gå upp 30 kg under en graviditet är att ha ångest under den. Försök släpp det, det är ändå inte så mycket att göra. Jag förstår att det är olustigt att gå upp i vikt, men du kommer ju gå ned det sen igen. Om inte utan så med viss ansträngning. Jag vet flera som gått upp så mycket i vikt och de har gått ned igen sen.

Gick upp lika mkt med dottern, eller mer 35 kg. Det var väldigt svårt och tog 4 år innan jag var mig själv igen i kroppen. Skall till kurator i morn via mvc. Skall prata om min oro att gå upp mkt och berabeta mig själv eftersom jag fick förlossningsdepression sist och vill förebygga det nu.
  • Plopps80

Har 88 dagar till bf. Tycker inte tiden kan gå långsammare. Vill bara att graviditeten skall vara över. Att vara gravid är bara inte för mig. Hoppas denna bebis också vill komma ett par veckor för tidigt. Är sjukt trött på halsbränna, ryggont och framförallt att vara så stor och ständigt få kommentarer över det.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-10 15:24:39 följande:
    Okej nu blir jag nervös! Fick hem papper från FK idag å det var ett allmänt brev där jag skulle fylla i min årsinkomst å antal dagar jag vill ta ut av FP! Innebär det här att jag kommer få avslag på min ansökan om GP?

Nej det betyder väl att det gått igenom. Jag fick samma och en lapp där det stod vilken period min hp var beviljad. Lappen ska du fylla i eftersom vissa tänkt jobba lite under hp. De måste veta dina uppgifter för att kunna betala fp och hp. Fick samma sak.
  • Plopps80
    Sannio skrev 2013-09-10 20:32:12 följande:
    Vill inte bli sjukskriven! Det skulle troligtvis innebära depression istället.. Har svårt för att bara gå hemma. Men kanske ska prata med läkare ändå, det kan ju finnas någon annan lösning..

Men nu hänger jag inte med! Du vill ha havandeskapspenning men vill inte gå hemma sjukskriven. Det är ju samma sak. Ja alltså det spelar ju egentligen ingen roll vad det står på pappret. Havandeskapspenning eller sjukskrivning. Båda innebär att man går hemma! Be annars om andra arbetsuppgifter. Det har jag gjort. Har snart fyllt 4 veckor genom att skriva listor och räkna lönelappar. Är också rastlös och kan bli nere av att gå hemma men ser ändå fram emot att de sista veckorna innan bebisen kommer att gå hem på havandeskapspenning. Hade den inte beviljats hade jag bett om sjukskrivning.
  • Plopps80

Nu tackar jag för mig ett tag. Ska ha vila från familjeliv och allt som rör graviditeter och sånt. Jag ska jobba på att må bra och inte jämföra mig själv med andra vilket jag gör hela tiden. Kuratorn var väldigt bra och jag lovade att inte logga in på familjeliv på ett bra tag. Så jag ska lyda order och logga ut. Vill gärna se era bebisar och kommer nog följa med i bebistråden sedan. Tar inte bort mig från familjeliv ska bara inte logga in här på ett tag. Ha det bra allihop och lycka till med magar och bebisar. Kommer sakna er

• Plopps80

Hej allihop. Har haft ett avbrott från familjeliv och det har varit skönt. Ville dock kika in och se om det kommit några bebisar. Verkar vara två som kommit. Grattis säger jag! Status på mig är vecka 36+2 fixerad bebis och man kan känna huvudet med ett finger. Har massa värkar och sammandragningar samt att det ilar i underlivet. Har haft femte sjukan parvovirus vilket kan leda till allvarliga följder för ett foster. Ska på mitt 9:e ulj imorn. Bebisen verkar inte ha smittats då kan den få hjärtsvikt och blodbrist. Parvovirus är största orsaken till fosterdöd i andra trimestern. Jag är glad att barnet är färdigt om det skulle bli sjukt men värsta faran är över nu. Jag har gått upp 23 kg men får höra varje dag att jag är sååå fint gravid att jag bara har mage och att det inte syns att jag gått upp så mycket. Känns ju bra. Är dödstrött hela tiden har 7 i järndepåer och 112 i hb. Ligger i soffan större delen av dagen. Har mkt smärtor och det tar på krafterna. Hur mår ni andra?

Svar på tråden December bebis 2013