• Plopps80

December bebis 2013

Jag är också helt slut på att vara gravid. Duscha, blåsa håret och ta på kläder och jag måste vila en kvart. Har varit ute och gått i det fina vädret. En sträcka som vanligen tar 10 min tog 1 timme. Jag kam knappt gå det hugger till ibland och smärtan efteråt är obeskrivlig. Ständigt trött, finns ingen ställning som är bekväm, allt är bara pest. Är så lycklig att detta är min sista graviditet det får mig att gå framåt. 2 barn 2 graviditeter + förlossningar är mer än nog för mig!

• Plopps80

Inte ett spår av den jävla slemproppen här. Bara väntar. Sist den gick kom dottern efter 5 dagar. Har haft mkt onda sd idag mkt stark molvärk i rygg och mage men det börjar bli vardagsmat. KOM UUUUT NUUUUU!!!!!

• Plopps80

Ååååå grattis Irlais vilken bra förlossning du verkar haft. Fan vad underbart att ha det gjort och att bebisen är här och mår bra. Har dålig koll är det ditt första barn?

• Plopps80
    sarak skrev 2013-11-17 21:29:58 följande:
    OJ vad det händer saker för alla. Känner mig hopplöst efter med alla symtom på förlossning på gång Ni som har sammandragningar som gör ont, VAR gör det ont. Jag har någon sammandragning då och då, men hur mycket jag än känner efter så gör det faktiskt inte det minsta ont. Någonstans.

Först blir min mage hård och sedan får jag ett kraftigt tryck i "mensmagen" efter detta känns det som kraftig mensvärk i korsrygg och "mensmagen" innan magen blir mjuk igen och det onda klingar av. Har en hel del sammandragningar utan värk också där magen drar ihop sig och det bara är ett kraftigt tryck nedåt.
  • Plopps80

Har en sån fruktansvärd svacka idag. Jag har svullnat upp så enormt i hela kroppen. Samlar lätt vätska och det var samma med dottern. Får inte i fötterna i mina gympaskor utan får sjava fram i för stora kängor. Ansiktet är så stort att jag inte är mig lik. Har karpaltunnelsyndrom och värk i mina tjocka korvfingrar. Har inte vägt mig på ett tag men sist var det 23 kg. Mycket är vätska. Är så less på gravidkläder och att inte orka något. Folk tittar medlidande på mig och all min kvinnlighet är som bortblåst. Har ont överallt och sover som en kratta. Haltar fram, ska hämta dottern på dagis som ligger 500 meter från hemmet och det känns som jag laddar inför ett maraton. Är så sjukt trött och orkeslös. Varje gång jag är på toa tror jag att slemproppen ska komma men icke. Om 6 dagar (efter 38 fulla veckor) föddes dottern men detta känns som det ska bli långrandigt. Behövde bara spy lite

• Plopps80

Hoppade ner från soffan 3 ggr. Hoppade i soffan. Ren desperation. Fick några värkar men inget mer.... Däremot så ont i korsrygg, blygdbenet och höfterna. Så dum i huvudet jag är Dricker hallonbladsthe nu och hoppas på bebis inom närmsta tiden. Känns som att jag inte står ut en minut till som gravid.

• Plopps80

Jag har lidit oerhört av hemorrojder. Förra gravven skar de upp de och försökte tömma på blod. Gjorde bara saken värre. Fick Scheriproct suppar och salva vilket hjälpte jättebra! Denna gången har jag bett min läkare på mvc i 1,5 månad om Scheriproct men han har vägrat skriva ut säger att xyloproct är bättre. Det är som att ge alvedon vid migrän ungefär. Har 3 stora hemorojder 2 är som clementinklyftor och en som ett mindre plommon. Smärtan har varit olidlig har inte kunnat gå eller sitta och att vända sig i sängen har resulterat i gråt och ni vet hur mkt man vänder sig i sängen som höggravid. Tillslut ringde jag upp barnmorskan och grät jag bönade och bad om Scheriproct och så fick jag det. Nu är de visserligen kvar men smärtan är helt borta. Sarak ska inte hoppa mer haha. Har också onda sd på nätterna när jag är kissnödig. Kan inte gå rakt gör fruktansvärt ont!!!

• Plopps80

Maria. Hade aldrig tagit den vaccinationen med tanke på hur sjuka folk blivit av den! Narkolepsi ALS och massa fruktansvärda sjukdomar.

• Plopps80
    MARlA skrev 2013-11-19 13:52:25 följande:
    Ja, eller årets influensa menar jag. Det kanske är något helt annat? Bm sa att det är ett helt annat vaccin än det som gavs vid svininfluensan och att detta som de rekommenderar riskgrupper att ta är väl beprövat sedan 50 (?) - talet-?

Okej. Ja de kan ju inte ge det andra vaccinet som gett så mkt sjukdomar. Jag tar inte vaccin mot influensor jag är rädd för biverkningar och tror det är bäst för kroppen att läka sig själv och skapa ett bra försvar. Jag hade inte tagit vaccin men du måste känna hur du själv tycker. Är ju så olika hur man tycker gällande sånt här.
  • Plopps80

Idag slapp jag lämna dottern på dagis. Är alltid jag som lämnar men mannen hade kurs. La mig 23 igår och sov till 11:40 idag helt sinnessjukt! Har dock varit uppe varannan till var tredje timme dessa 12 timmar för att kissa och göra nr 2 ja här är en till som springer på toa... Skulle verkligen kunna sova hur mkt som helst! Kan knappt gå när blåsan är fylld. Ligger på soffan och väntar på familjen blir rester idag till middag. Det drar och mol i "mensmagen" känns som jag har ägglossning på båda sidorna. Är väl ligamenten.

Svar på tråden December bebis 2013