Plopps80 skrev 2014-02-25 07:51:53 följande:
Tack för era tips! Måste man tvätta bröstvårtan innan man ammar när man smörjt mrd dactacort? Ludde hade garanterat torsk när han var några veckor för han hade en tjock vit beläggning på tungan. Detta försvann men det har bränt i brösten efter varje amning sedan dess. Har vant mig och tänkt det är normalt. Men denna smärta går inte att ignorerar. Den är värst när bröstet är fullt. Är det helt tömt känns det inte så mkt. Jag vräker i mig socker. Dricker söta drycker och äter godis hela dagarna är som besatt! Måste dra ner. Inte konstigt att svampen frodas i kroppen. Uch mår dåligt av mig själv.
Nej bara det gått en stund (man smörjer precis efter amning morgon o kväll o gärna lufta lite) så går det bra, ska ej finnas synlig salva kvar bara.
Försök med salva i två veckor den kostr 70kr på apoteket. Annars ring bvc! Om ludde inte har svamp längre är det lättare. Jag håller på nu men inser att jag nog kommer behöva tablett istället för jag blir aldrig av med skiten, bara håller sig på en nivå att det inte gör så ont men försvinner inte helt.