• Plopps80
    Lemondrop skrev 2013-11-29 19:21:41 följande:
    VAD HÄNDER? Har sen lite mer än en timma tillbaka hemska förvärkar (?). Gör inte ont i ryggen eller magen utan i jumskarna och ner i låren. Kommer med ca 1-2 min mellanrum och håller i i sig i ca 20 sekunder. Gör så ont att jag varken kan sitta eller ligga så vankar omkring när smärtan kommer.  Ringde förlossningen och dem sa åt mig att ta en alvedon och försöka vila.  Om förvärkarna nu gör såhär ont hur ska jag klara en förlossning med riktiga värkar??

En riktig värk ska vara en minut sa de till mig när jag ringde förlossningen. Mina var 45 sekunder. Men det var på riktigt. När det verkligen är värkar vet man det innerst inne fast man inte vågar tro det fullt ut.
  • Plopps80

Alvedon är ett skämt när man har värkar. Så det kan du ju skippa. Jag tog panocod när jag trodde jag hade värkar för några v sedan och då klingade smärtorna av. På förlossningen fick jag en morfinspruta och jäklar vad bra det var. Kunde vila och man kände värken men det var inte jobbigt.

• Plopps80

Tjejer har ni så starka förvärkar lovar jag att det är på gång. Sista veckan var hemsk för mig. Kände i hela kroppen att det var på väg. Snart har ni era små i famnen. Svårt att föreställa sig jag vet

• Plopps80
    corky skrev 2013-11-30 15:15:48 följande:
    Känner sånt tryck och stickningar i samband med att bebisen rör på sig. Sist jag var hos bm var han inte fixerad, kan det vara det som händer nu?

Ja det är bebisen som borrar ner sig och fixerar sig! Jösses vilken dag. Lillen ville äta typ varje timme i natt. När han inte åt bajsade han. Dottern har gråtit och känt sig svartsjuk på lillebror. Hon har gapat och dummat sig, vill bli behandlad som en bebis. Hon sitter på mig hela tiden. Får inte en chans att mysa med min bebis. Han ligger så snällt för sig själv och jag känner dåligt samvete. Dottern har varit hemma hela veckan men från mån får hon gå heltid fram till 21/12. Hon kommer gå 8-15 mån-fre. Tror det är bra att komma ut och träffa vänner och få rutin på livet igen alla våra rutiner är helt uppochner just nu. Hon somnar i soffan vi glömmer att äta lunch osv. Jag är en rutinmänniska som inte trivs så här. Känner mig irriterad på henne idag. Får dåligt samvete för det också. Bölade förut känner mig otillräcklig för bägge barnen. Är sjukt trött också efter typ noll sömn i natt.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-11-30 18:40:33 följande:
    ..ungefär så som jag tror det kommer se ut härmed sen.. Vad gör din man då? Han får väl hjälpa till?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Han är en klippa. Sköter all markservice och sånt. Men dottern är fixerad vid mig och bebisen kan ju bara jag göra nöjd på nätterna genom amning! Är jag ändå vaken kan jag lika gärna byta blöja också. Ska Ludwig fortsätta så här kommer jag ge ersättning. Orkar inte med att amma nätterna igenom det är för jobbigt!
    FiaFunderar skrev 2013-11-30 19:02:14 följande:
    Asså jag har känt mig sååå skitnödig i 3 dagar nu. Går på toa flera gånger om dagen. Nu fick jag även jättejobbig ryggvärk och ont runt höfterna. Någon mer som har/haft "tryckkänslan" så det känns som man måste göra nr 2 hela tiden?

3 dagar innan förlossningen blev jag jättedålig i magen. Fick springa på toa flera ggr om dagen. Hade en kraftig tryckkänsla. Läste att innan förlossningen utsöndrar man ett hormon som kan göra en lös i magen.
  • Plopps80

Har gått ner 2 kilo till på två dagar. Mkt vätska. Men inga jeans, inte ens mina tjockisjeans passar och det är jobbigt. Orkar inte med mammabyxor en minut till. I natt sov Ludde mellan 19-08 och åt var 3:e timme sov gott mellan matningarna. Han börjar nog vända rätt dygnet för han är vaken mer på dagen.

• Plopps80

Jag har sammanlagt gått ner 13 kilo nu. Från 98 kg till 85 kg. Detta på 8 dagar. För två dagar sedan vägde jag 87 kg. Tycker inte jag ser så förjävlig ut som jag trodde jag skulle göra. Tar det hela med ro ändå. Är bara tråkigt att behövs gå i mammakläderna. Men inga jeans gick ju på.

• Plopps80

Min ursprungsvikt är 67 kg. Är vanligtvis smal och vältränad. Svällde upp lika mycket med dottern. Det tog ca ett år för mig att gå ner efter henne. Dock hade jag mindre mage denna gång och det märks för den har dragit ihop sig riktigt mycket. Just nu är inte vikten det väsentliga utan att jag ska återhämta mig och få vardagen med två barn att flyta på. Sen är det ju trevligt om man blir snygg i framtiden också haha.

Svar på tråden December bebis 2013