• MissKaos

December bebis 2013

Jag frågade nät gör vi detta igen dagen efter föda är ju häftigt! Iaf med eda och tandläkarbedövning därnere..

Plopps80 skrev 2013-08-30 13:29:30 följande:
    Ja jösses, jag låg och upprepade under hela förlossningen "gör du om detta är du dum i huvudet, kom ihåg detta"... Tydligen är jag dum i huvudet för nu skall jag göra om det

Hur är det med era bebisar? Vissa dagar är lillen överallt och rör sig nästan oavbrutet men igår och idag har han varit lugn. Jag kände honom flera ggr i går, i natt och i dag men han är inte riktigt så aktiv som han brukar. Dom har väl dagar då de sover mer i magen, är ju en stor tillväxtperiod på gång nu. Fan om man kunde sluta noja hela jäkla tiden.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag han få. Hade med värkar länge. Stickrt var otrevligt men sen..så gött.

Plopps80 skrev 2013-08-30 18:02:22 följande:
    Jag hade ingen Eda. Skrek efter den men allt tog 100 år och när läkaren kom var det försent. Hoppas klara mig utan denna gången också är rent livrädd för sprutan. Får se hur det blir tar det som det kommer. Hade regelbundna värkar i 2 dygn innan hon kom ut. Var helt utmattad. Hoppas verkligen barn nummer två vill komma lite snabbare!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ups. Kommer med våld i jeansen. Som tröst har gubbrn gått upp 3kg på resan.

• MissKaos

Är du beviljad hp? Det andra? Fp? Varför ta fp om du fått hp?

Parksandrec skrev 2013-08-30 19:49:48 följande:
    Hallå ni som vet...

jag undrar om nån har ett bra svar på om man kan ta ut hälften havandeskapspenning och hälften av den där ledigheten man har rätt till 60 dagar före? Om jag fattat det rätt så går den att ta som obetald ledighet och påverkar då inte föräldradagarna?!

• MissKaos

Efter 7år räknas man väl som först födeska igen?

• MissKaos

Blääää... magont inatt. Sovit jättekasst. Svettas idag, känner mig jättevarm och konstig.mår lätt ila.. Grinig, moody. Täppy i näsan men det hsr jag varit länge. Kämner mig inget vidare alls! Ingen feber iaf. Funderade åå att kliva ur sängen och åka till sjukan inatt pga magont hade rätt mkt sd igår kv. Dock inte så magrn blev helt stenhård men det vart obehagligt. kändes fånigt dock då låg kvar och vred mig. Somnade tilllsist. Hoppas på en bättre natt inatt. Jobbar 7-18 imorgon. Jobbigt nog ändå!

• MissKaos

Hemma från sjukan efter kontroll. Normal fostervatten mängd. Sjövild bebis ctg gick inte få godkänd kurva på.. sdr men opåverkad tapp som tur är! Troligen uvi så fick selexid. Bm började prata om inläggning för obs Tur allt såg ok ut!

• MissKaos

Fy vad trött jag är.. kom ju hem vid 1 inatt. Tänker leende (nu när allt var ok) på ctg kurvan. Bm fick hålla fast dosan mot magen och bebis sparkade vilt på den och smet.. ul visade fina andningsrörelser osv. Man brukar prata om pigga bebisar jag vet inte vad jag ska kalla denna sa bm. Galen? *s* sjövild..

• MissKaos

15kg pluss idag

• MissKaos

Jag överväger kejsarsnitt med integrerad fettsug *skojjar*. Och så tänkte jag mig lite bättre mat denna gången!

En lagsomsnabb fl tack! MIn mamma körde räser stuket och det verkar har gjort så j-a ont! MEN hon han iaf in. Fast det var inte mer heller.
    JAg fick pinvärkar hemma var hemma i två dygn med dom. Hade värtabl (dexofen finns inte längre) pga min rygg så efter koll med fl tog jag det natt två. Vaknade sen med rejäla värkar utlratidigt. Efter att ha halvsovit på natten. Fick lite vila iaf. Vi åkte in runt 15 tiden är inskriven vid kl 18 men var inne redan kl 16 vet inte vad som hände de två h? Vet att jag fick ett rum och stod och hängde i en gåstol. Han kom ut ca 6. Fick bada, fick lustgas, EDA och xylocain inj. Tiden på fl var eg ok det var dom där två nätterna och dagarna hemma som var skitjobbiga.

Var ju inne i går kv/natt. Kändes så konstigt var på Spec FL där Isak är född. Såg rum nr 101 där han kom ut och den BM som förlöste mig hade varit i tjänst kv innan. Fast mkt förväntan måste jag ju säga.. Hörde förslossningskrik OCH BEBISSKRIK! Eller pip! Då blev man bra sugen och sjuk på bebis Två bebisar måste det ha fötts när jag satt där. Hörde dock bara en kvinna vråla.

Svar på tråden December bebis 2013