December bebis 2013
Oj.. är folk så klantiga? Även om du tekniskt sett föder första ggn så har du ju väntat på ditt första barn med på ett eller annst vis? Och stackard din tös hoppas hon inte riktigt förstår.
Det är väl en lika enorm upplevelse att få barn hur man "får" dom?
Det är många som sa sådär min första graviditet att hoppas det är en flicka bla bla. Jag surnade till och sa att i det här samhället är det lättare att vara man så jag hoppas drt är en pojk.. elakt kanske men jag önsksr mig ett barn. Friskt är min önskan! Älskar min pojk och plutten i magen det är ju könsneutralt med kärlek till sitt barn.
Jag kan ibland ångra att vi har berättat för folk att vi kollade. Alla vi känner väl är ju vettiga kring det, men även folk vi inte känner har frågat och en del har kommentarer jag helst vill slippa höra. Jag ljuger ibland och säger att vi inte har kollat för att slippa det, men oftast kan jag bara tänka att deras eventuellt dumma kommentarer är deras dumhet och inte min. Måste bara bita mig i tungan ibland så jag inte säger något dumt. Men det gäller så mycket, som när folk är jätteglada för min skull att jag är gravid och ska föda ett barn för första gången. Jag har ju redan en dotter och är redan förälder och folk kunde passa sig för att förminska det, speciellt framför min dotter. Men folks dumhet/plumphet/okunskap som jag upplever det är ju ett problem generellt som inte specifikt har med denna graviditet att göra.