• MissKaos

December bebis 2013

Oj.. är folk så klantiga? Även om du tekniskt sett föder första ggn så har du ju väntat på ditt första barn med på ett eller annst vis? Och stackard din tös hoppas hon inte riktigt förstår.

Det är väl en lika enorm upplevelse att få barn hur man "får" dom?

Det är många som sa sådär min första graviditet att hoppas det är en flicka bla bla. Jag surnade till och sa att i det här samhället är det lättare att vara man så jag hoppas drt är en pojk.. elakt kanske men jag önsksr mig ett barn. Friskt är min önskan! Älskar min pojk och plutten i magen det är ju könsneutralt med kärlek till sitt barn.

siolina skrev 2013-09-04 16:46:25 följande:
    Intressant! Varför ångrar ni det?

Jag kan ibland ångra att vi har berättat för folk att vi kollade. Alla vi känner väl är ju vettiga kring det, men även folk vi inte känner har frågat och en del har kommentarer jag helst vill slippa höra. Jag ljuger ibland och säger att vi inte har kollat för att slippa det, men oftast kan jag bara tänka att deras eventuellt dumma kommentarer är deras dumhet och inte min. Måste bara bita mig i tungan ibland så jag inte säger något dumt. Men det gäller så mycket, som när folk är jätteglada för min skull att jag är gravid och ska föda ett barn för första gången. Jag har ju redan en dotter och är redan förälder och folk kunde passa sig för att förminska det, speciellt framför min dotter. Men folks dumhet/plumphet/okunskap som jag upplever det är ju ett problem generellt som inte specifikt har med denna graviditet att göra.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag hadr stor nytts av den erf som omfödeskorna i min förra mammagrp hade! Tycker det är roligt medven blandad grp.Sen ärväl allas upplevelse unik även om vissa saker är generella för iaf de flesta.

Jag tror stt msn skriver mrr om obehagligheter för drt har man mog syötte behov av att prata om och de som inte är gravida el i den fasen kanske inte vill lyssna om förlossningar eller har en aning. Kan känna det på jobbet tex att min kllöega som intr har bsrn o inte är i den fasen är räyt oförstående för vissa saker som attcjag inte orkar lika mkt som vanligt tex. Och vissa har glömt och har bara minnen av myset.

Alla svar.. msn hsr ju svar på vissa saker utifrån sin erfarenhet och kanske från tidigare mammagrp. Det delat man ku gärna med sig av om drt kan hjälpa någon. Jag gillsr när man får många olika svar då kan nsn själv ya det som passar.

Föresten, klippning och färg idag! Känner mig ca 100% frächare och solbrännan syns. Utväxten var inte inte rolig. Bebis biffade snällt pappan sin i handen han har varit snål med det! Tror han blir lugn av att pappa klappar och pratar... vilt liv i msgen idag då jsg undrar vad han gör känns som om ha försöket ta sig ut genom min navel..

Plopps80 skrev 2013-09-04 18:52:28 följande:
    Ang omföderskor som har alla svar och är negativa måste jag bara säga att nä det är ingen dans på rosor att vara gravid, föda barn och ta hand om en nyfödd. Varför ska man bara få skriva om gulliga mysiga saker? Det bästa hade varit att starta en bf dec för de som väntar första barnet och en för omföderskor. Man har nog som omföderska mindre krav på att allt ska vara puttinuttigt hela tiden och man har ett behov av att prata om allt jobbigt. Skär sig nog lite mellan första och omföderskor. Man vill väl gärna att allt bara ska vara mysigt och trevligt när man väntar nr 1 men som omföderska vet man att det inte är så....

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ska kolla i datorn sen. Älskar när man får se bilder på saker till bebisarna. .

Klädstrl är skitsvårt! Kab mab tönka sig att det är sannolikt att låmga stlrre oar får syörre barn? Min son hafr 50 jättekort tid medans min kusin fick gåvoch köpa till strl 44! Fast jag gick juvöver lite väl mkt med det gör väl sitt till

Eyeonly skrev 2013-09-04 23:38:47 följande:
    Bilden verkar inte funka :/ till lillis kommer vi köpa en overall från isbjörn of Sweden , dom har jättefina och varma!

• MissKaos
    Peak skrev 2013-09-05 06:51:59 följande:

Jag har varit hos tre sjukgymnaster och det finns inget att göra när det är hormoner som gör foglossningen, man kan få några övninga som kanske kan lindra och så kan man styrketräna, men i alla fall i mitt fall finns det inget att göra, ingen quickfix förrän efter födseln. Kiropraktor/naprapat tar väl sällan emot gravida? Min gör det inte iaf och det sa även sjukgymnasten att man inte ska hålla på och "reta" ryggen, hon ville inte ens undersöka på samma sätt som man gör på icke gravida eftersom om hon skulle trycka på något ställe där det retar kunde värken bli värre!

Min kiropraktor tar emot gravida. Min förra grav fixae han till min rygg då en okta hade hoppat ur läge och hela höften hade förflyttats åt sidan.

Kan tipsa om CRANIOSACRALBEHANDLING det är humbugg enl vissa, men studier pågår på Shalgrenska. Jag tycerk det är jätteskönt. Och fick hjälp när mina kotor krånglade så jag började kissa på mig... HAr även tagit beh nu under grav det tog inte bort det fogonda men lättade lite på det iaf! + att det är en skön stunds avslappning.
  • MissKaos
    Mirella85 skrev 2013-09-05 09:07:21 följande:
    Jag vet inte ena dagen tycker jag det står still medan andra inte.. så svårt..
    Vill ni se på en stor mage??? så kan ni får se hur jag såg ut med min son i v38
    jag kommer nog bli lika stor denna gången som då..

*lol* Jag har en bild från v 42 (!!) visst la jag in den i tråden en gång?
    JAg hade ju gått på homronbeh och började därmed den graviditeten på en betydligt högre vikt än denna = enorm
    ar fått höra att jag ser "sprickfärdig ut" Hmm... Hoppas slippa just spricka Obestämd och sen sa en kollega att "oj nu har magen växt åh Beeeebis" när vi inte hade setts på ett slag, och då blir man ju glad

Åh nu könner jag mig ok med min mage. den värsta *peppar peppar* fasen av att JAG går upp snabbt verkar ha lagt sig och det ser ut osm om de tär mgen som växer och den är ju jättemysig. Min stora sprattlande mage. SISTA gången! Herregud, alldrig mer sen! ska jag inte få göra detta igen? Nu gäller det att njuta av upploppet...
  • MissKaos

Jag gick upp jättemycket på övertiden. Säker 10kg men det kom ut mkt av det i form av vätska!

Du ser fin ut jue. Inte tjock bara gravid!

• MissKaos

Jag vägde 2500 min man var rätt normal.

Sonen vägde 4190 51cm. Värdens sötaste knubbis!

Mirella85 skrev 2013-09-05 11:50:07 följande:
    vet jag inte mitt sf-mått denna gången i med allt går elektronsikt så bm sa inget om måttet nu när hon mäte sist. och förra gången hade jag inte heller någon koll på det..

Min son var som sagt inte så stor 51cm lång och 3140g vägde han när kom.

var barnet kommer väga går jag oftast på vad jag själv vägde och vad min man vägde när vi föddes. så brukar ens barn bli där i mellan sägs det och det stämde in bra på vår son som kom.

Så hur stor eller lite ens mage är så kan barnet bli stor som små när dom födds

• MissKaos

Hemma! Tränat på gymmet och cyklat hem. Skönt! Ingen hårdträning, men ändå jätteskönt. Gick förbi mammas retro på väg mellan handledning och jobbet. Hittade ett par träningsbyxor till mig har haft miba vanliga men detta var ju så skönt. Fanns en hel del där för er som bor i gbg (värmlandsg/3:e lång) köpe en lila långärmad tröja med och tre söta babymössor! Kul att det i princip går till välgörenhet och dessutom är superbilligt. Fanns en del i mitt tycke snygga mammabyxor men jag har ju och det är faktist bara tre månader (+övertid) kvar. ..

• MissKaos

Det är ngt projekt för att hjälpa folk till sysselsättning. Sett utvstörda bla jobba där. Jag gillar att bidra till både det och återanvändning. Miljövinst! +att jag får superbra prylar billigt winwinwin!

nyttliv85 skrev 2013-09-05 17:50:48 följande:
    MissKaos: tack för tipset ang mammas retro , ska jag försöka komma ihåg när man har vägarna förbi!

• MissKaos

Wow! Härlig mage och snygg klänning! Ska bildbomba från datorn sen

FiaFunderar skrev 2013-09-05 18:20:24 följande:
    Här har ni en stor mage!!

Alla bilder är tagna i maj 2012. Ca 2 timmar efter bilden, längst ner till höger, togs så satte värkarna igång. Hon föddes 1½ dygn senare den 25 maj. 

Svar på tråden December bebis 2013