• MissKaos

December bebis 2013

En bluthsaft kostar inte 1000kr. Ngn hundralapp. köp den lilla och testa? Det är inte gott men inte kräks man av den. Överdriftbå det grövsta om man inte är extremkänslig. Såklart är mat att föredra men här är det ju mer som medicin..

Dietist! Du kan ju även göra the på persilja. Många bäckar små..

Peak skrev 2013-09-08 10:55:54 följande:
    Tycker jag har provat det mesta, 3 olika sorter, varannan dag, var tredje dag, låg dos hemofer varje dag...det går inte, och hur länge ska man ge det? Då måste jag ju sitta hemma tills det går över! Fick rådet att ta dem på kvällen och inte ihop med the etc utan med c-vitamin så jag undviker mejeriprodukter när jag äter leverpastej eller annat med järn i så mycket det går. Pumpafrön och torkade aprikoser försöker jag peta i mig men 100 g pumpafrön på en dag går ju inte att få i sig Hade iaf fått upp värdet i depåerna under sommaren även om jag inte tagit så många tabletter men det är väl inte uppe i vad det ska vara.

Hur ser dina värden ut då?

Nä litervis med cola lär inte vara bra. Inga överdrifter är bra. Tror inte helker aspartam är nyttigt men det man får i sig i en light cola till pizzan på fredagen tror jag är ofarligt. Jag köpte en stor flaska/vecka innan drack nog upp mesta till lunchen. Det gör jag inte nu men lite vill jag allt ha!

Jag är inte mycket för piller och vitaminer heller, tar knappt alvedon om jag har ont i huvudet för jag tycker inte att det hjälper!

Kanske får ta ett prov till senare för att se om det går uppåt. Tycker värdena är lite luddiga också vad det ska vara och så. Vet inte vart jag ska vända mig för att få mer råd och tips heller, tycker inte bm hjälper så mycket! Bara hummar med liksom.

Är lite rädd för blutsaft då jag hört att den är så äcklig att folk t.o.m kräks av den! dessutom vet jag inte om jag har lust att lägga en tusenlapp (!) på Blutsaft! ja jag dricker också läsk då och då. Herregud vore det också livsfarligt skulle det väl också finnas med på alla dessa listor över vad man inte får äta...en kompis drack flera liter cola om dagen (tror vanlig inte light) och det kan ju inte vara bra för kroppen oavsett gravid eller ej! Och inte kunde hon sluta med det när hon blev gravid heller!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jo ifs. Fast det kan det nog vara värt. Tänk på hur det blir om du blöder mkt och redan ligger lågt. Be bm om en inj i skinkan annars!

Peak skrev 2013-09-08 12:00:38 följande:
    nä men om man ska dosera fram till förlossningen så blir det en tusenlapp på blutsaft!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

*asg*

Lite länkar! Bilder! Vill se..

Jag har smugit in påsarna hrm. Fast han vae med förra ullaredsturen. Ska ner med mamma i okt. Kommer ju fylla huset fast mkt är förbrukning ifs.

Otåligast skrev 2013-09-08 12:28:12 följande:
    Haha - min stackars sambo bara skrattar och låter mig hållas ännu så länge. Fast jag bävar lite inför vad han kommer att säga när en enorm lastbil levererar typ tre pallar gejor här om några veckor ;). Har beställt det mesta på nätet.

• MissKaos

Jag köpte skallror i ullared innan och ngt mer. Det var rätt bra vi hade ju inget kunde då plocka fram när det behövdes sex skallror 30kr minns jag *s* sen hade jag några nallar i bb kassen. Bädade in bebisen i egen filt med luva på, och nallarna satt bredvid. Jättemysigt mjukisbyxor och body tyckte jag var bäst! Onepice ja om den inte har luva det blir knöligt. Och knäppe i grenen för blöjjbyte.. äh detta är sista chansen! Så jag har köpt kläder i mini strl. Ska ta foto på min 50/56 låda och visa er om ni inte svimmar av chock!

Ireth81 skrev 2013-09-08 12:41:53 följande:
    Hahahahahaha jag kan se det framför mig. Jag har satt shopping förbjud nu i en månad framåt haha ingenting till bebisen hahaha vi saknar nästan bara lite leksaker som man egentligen kan vänta med tills barnet är lite större hahaha

• MissKaos

Min gick ner och gick ers på storken och natten efter. Försökte ge sen men han spottade ut. Tänker köpa hem ers innan bebis kommer, då har man om det inte funkar. Och tänket inte ha dåligt samvete om denna inte vill amma. Påminn mig vb!

moruri skrev 2013-09-08 13:02:59 följande:
    Goldie: haha verkligen!! Ja det får vi hoppas. Var väldigt struligt sist med amningen, lillen gick inte upp tillräckligt så började med tillägg, men då blev han lazy baby som föredrog flaskan ist.. :( jag ska göra så gott jag kan och hoppas på att det fungerar som det ska denna gång. Vet bara att jag inte tänker "straffa" mig själv så hårt denna gång om det kör ihop sig, blev så himla ledsen sist när det inte funkade. :(

• MissKaos

Såg jag inte blutsaft på ullared btw?

• MissKaos

Jag bryr mig inte om vad andra vill köpa. Jag köper det jag vill ha... de flesta går ju klmääa i 50 fast jfr man lite då är tycket jag lindex 50 som pop 44.. 56 lär du behöva iaf!

Pyjamasar laddar jag med. Köper man fina går det ju ha på dagen med om man får en kräkis..

Ireth81 skrev 2013-09-08 13:59:32 följande:
    Hmm okej ska skriva upp det haha jag har gjort en nalle på build-à-bear som har våra röster men så vill jag göra en till med vaggvisa som vi ska ha med i bb-väkan. Okej vilka bra tips :) haha jag skulle tro att detta är vår första o sista (försökt i 3,5 år) så jag vill köpa smått men är osäker då min make är lång att bebisen blir lång, så jag får hejda mig lite med mini kläder tills vi vet lite mer och sen tror jag att mamma vill köpa lite till bebisen med haha

• MissKaos

Ytterplagg strl 56. Vägrar köpa 50... Den yttersta overallen med mörkare blå ärmar är 62/28 det är en såndär microull historia att ha under. Mörkblåa är en windstoperoverall och den jag tor vi kommer ha mest! Tossor och varma vantar att ha när fötter och händer inte går in under överviket längre.

OK alla 50/56 plagg. Ser mer huller om buller ut än vad det är.. Ska ju tvättas och stoppas in i bebisens garderob sedan...
    Massor 6-7 set i 50.
  • MissKaos
    Ireth81 skrev 2013-09-08 14:39:36 följande:
    Wow du har laddat upp bra
    Minns förra kräkbebisen. Läckte på mitten gjorde han med..
    7 set i strl 50. Räknade..  Men han kunde ju lätt spy ner, alt bajsa bröstmjölksbajs så det läckte åt alla håll 3ggr/dag. Och pyjamaser gick minst 2/natt. Även om jag tvättar så ska det ju torka med..

Men JA! JAg har köpt på mig Mycket är köpt beg, det är superbra.. Köper fina beg grejjer, alt på rea,  säljer sedan på tradera. Då kan man ju unna sig att ha en stor garderob till bebis. Köper mkt på Bytingen och hon som har butiken mäter upp alla kläder och märker om efter verklig strl. Det är rätt bra mkt krymper ju när man tvättar det..
  • MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-09-08 15:09:48 följande:

oj du har laddat! Jätte fina saker!

Nu blir jag nojig, har bara tre set av 50, 4 av 56... och där tar de typ slut... jo en åkpåse/overall i stl 62 också... Kanske borde investera i en mindre och mer kläder :) 

I strl 50 går nog inte så mkt. och man kan ju ta 56 och vika upp ärmar/benslut om det inte räcker runt i tvätten.
    HAr hört folk som kör 62 overall från start och tycker det är ok. Sen är man olika..  men några pyjamaser är nog inte dumt att ha..  JAg vet inte om jag är dum som inte köpte overall i 62 ist. Kanske gör det i Ullared.
    ¨Ser nu att det ligger en heldress (den gröna) i 62 i lådan med. Fast den ser liten ut!

Sen vill jag inte shoppa i julandeln. Räknar med att inte orka med svettiga spårvagnar och trängsel de sista 3 v före BF. Möjligen lite fika eller ngt. Är man då beräknad 7/12 så blir ju mitten av nov stop sas.. Passade på på reorna efter sommaren och köpte på mig grejjer med.
    Jag hade lite tur den där Villervalla overallen köpte jag i outleten. Det har läckt lite lite färg från det mörkbåa till det ljusblåa. Då sålde dom den till 75% rabatt... Gick inte motstå! HAde två overaller till sonen (född jan) en tunn fleece bra i vagnen och en lite tjockare, vet att jag använde båda men det var verklgein en svinkall vinter!
Svar på tråden December bebis 2013