• MissKaos

December bebis 2013

Känns som om ngt vill ut därnere när jag kissar. Skit konstigt. Inga knipmuskler kvar?

Thereawopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Korrekt.

Inget som framkommer under en undersökning får undanhållas pt.

mammatilltvå85 skrev 2013-09-10 12:46:45 följande:
    de talade om kön för oss på vrinnevi....hon sa att de inte "får" undanhålla information från föräldarna om de ser...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Långt före sommaren. Det görs efter r-ul. Ftåga din bm! Mib fötra skockade in det åt mig.

Fp täknas ju ut via sgi. Fu kan fråga fk i chstt på fejjan..

Repan skrev 2013-09-10 18:54:38 följande:
    När får man moderskapsintyg? Fick inget idag.

Hur gör man om den som inte föder tar ut fp först, kan de inte räkna ut fp i förväg på den personen då måste barnet vara fött före man ansöker?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Magkatarr from hell.

Gårdsfest på fsk. Tränat på hrmvägen. Långjobb igår 7-18. Måste jobba över imorgon. Mer än jag orkar känner jag. Blä. Gnällig!

• MissKaos

Be om läkartid man kan bli sjukskriven! !

Sannio skrev 2013-09-10 20:02:56 följande:
    Hej decembermammor! Jag är ny här och gick in i vecka 28 idag, BF 9 december.. Jag undrar om någon kan komma med något meningsfullt tips på hur man går tillväga för att få havandeskapspenning, eller nån annan lösning på det hela. Jag jobbar på en förskola med inriktning mot utomhuspedagogik, men är i en 4-5årsverksamhet och har hört att det är lögn att få havandeskapspenning där. Jag har jobbat hela tiden och hade det inte varit för mina underbara kollegor och den underbara barngruppen hade jag inte stått ut. Jag kan inte sitta någon längre stund, jag får ont när vi går till skogen eller nån lekpark (Varje dag), jag kan inte delta i speciellt många aktiviteter, jag får ont av alla nivåskiften (sitta på golvet, sitta på huk, liten stol, hög stol, vuxenstol.. Upp, ner, upp, ner) , jag får snart panik.. Var hos sjukgymnast, hon bekräftade mest mitt onda och gav mig lite tips på övningar. Har även testat ett bäckenbälte (funkade inte), testat att både sova i det, ha det på kvällarna och på jobbet. Jag brukar normalt aldrig klaga, men mina smärtor och troligtvis hormoner påverkar mitt tålamod så mina stackars barn på förskolan får ju skäll för minsta lilla. Kanske att någon kan komma med nåt bra tips?

• MissKaos

Låtet som ni klarar er

Jag har köpt mer pyjamaser. Men dom stänger ju inte butiker/tradera i dec

Em me skrev 2013-09-11 10:54:44 följande:
    Jag är lite intresserad av vad ni andra införskaffat, vi har:

5st långärmade bodies stl. 50-56 4st 62-68

4st kortärmade bodies stl. 50-56 4st 62-68

3st mysiga tunnare overall/sparkdräkter i 50, 56 och 62

2st t-shirts stl. 62

1st omlottröja stl 50

1st kofta stl 50-56

2st pjamas stl 50 och en i 62

6st byxor stl 50-56 2st stl 62 och 2st 68

8st sockar i olika storlekar.

5st dregglisar

3par mysiga tofflor eller vad vi kan kalla de:)

2st tunna hjälmmössor och en att ha över.

2 åkpåsar + en sån vagnåkpåse.

En utomhus overall med tofflor stl 56.

Skötbord, uppblåsbar skötbädd och en ohopvikbar i skötväskan

Skötväska

Nappflaska 1st

2st nappar

Några snuttisar och nån leksak och skallra

Babybjörn

Bärsjal

Vagn

Örontermometer

Nagelkitt

Badbalja

Babysitter

Babygym

2st baby handdukar

Tvättlappar i papper och frotté

Våtservetter

Sängkläder till vagga och spjälsäng + kuddar, madrass, madrasskydd, täcken.

Några plastade frottéer i olika stl

Regnskydd till vagnen

Saknar vad jag vet: blöjor, kroppsvård, babyskydd och reflexer då vi har en svart vagn.

Någon som kommer på nått vi glömt?:) kan ju glömt skriva upp det med..

I kläder har jag en del i reserv som jag och min syster haft som små, inte så roliga kanske, men bra som reserv;)

• MissKaos

Ser varmt och gossigt ut jättefint!

Em me skrev 2013-09-11 13:21:48 följande:
    Måste bara visa vad vi köpte igår:) om appen fungerar... Älskar dessa små söta kläder:)

• MissKaos

Går man med i kapahls kundklubb får man rabattkupong där.

Em me skrev 2013-09-11 12:37:30 följande:
    De finns lite pjamaser bland kläderna jag hade som liten, dock är de som tröjor med hängslebyxor eller nått, verkar inte lika mysigt som en sparkdräkt.. Har nog i tankarna att köpa nått tvåpack till från hm eller något.:)

• MissKaos

Går man med i kapahls kundklubb får man rabattkupong där.

Em me skrev 2013-09-11 12:37:30 följande:
    De finns lite pjamaser bland kläderna jag hade som liten, dock är de som tröjor med hängslebyxor eller nått, verkar inte lika mysigt som en sparkdräkt.. Har nog i tankarna att köpa nått tvåpack till från hm eller något.:)

• MissKaos

Gulligt

[quote=71067782][quote-nick]Tuttiluttan skrev 2013-09-11 13:57:29 följande:[/quote-nick][/quote]

Svar på tråden December bebis 2013