• MissKaos

December bebis 2013

Jag går på gravledigt då får jag kanske lite tid

Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-12 13:47:57 följande:
    Men Jisses då duktiga ni är! En annan har lagt planer på att julbaka på hyllan. Har fullt upp med å vara gravid känner jag. Men stor eloge till er som orkar!!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Ring förlossningen! Specen

Irlais skrev 2013-09-12 16:44:18 följande:
    Tjejer, jag skulle behöva lite råd. Har haft sammandragningar då och då (oftast har jag inte varit säker på om det varit bebis som tryckt eller en sammandragning... bra koll man kan ha). Idag har varit en riktigt jobbig dag pga ett antal olika stressfaktorer på jobbet plus smärta pga musarm och allt har liksom blivit för mycket nu. Under eftermiddagen har jag känt sammandragningar rätt ofta, vissa i kombination med obehag/smärta.... det känns ju väldigt stressrelaterat så finns det något att göra åt det egentligen? Har ju förstått att onda sammandragningar inte är bra, borde jag ringa min BM och rådfråga...?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Redan? Åh nej.. bra med kortisonet dock. Vore ju bra om du fick gå till v34 iaf..

mammatilltvå85 skrev 2013-09-12 17:07:25 följande:
    min tapp hade börjat kortas från nästan 4 cm till 2,7 och öppnat sig inifrån=( ska tillbaka på tisdag för ny mätning. Om det hänt något ytterliggare så ger de kortison i förebyggande för lungmognaden. Läkaren trodde inte att jag skulle gå tiden ut utan nu hoppas vi kunna hålla lillasyster inne så många veckor som möjligt. finns ingen medicin som tar bort mina sammandragningar och vila hjälper inte heller enligt läkaren utan det är bara att hoppas på det bästa. Känns så konstigt och tomt, jag som verkligen levde på hoppet att få uppleva en normallång graviditet en enda gång=/. Samtidigt så känns det skönt att veta att de är beredda att ge kortison för lungorna utan att jag måste komma in akut med värkar, då jag "vet" att de aldrig lyckas stoppa det då i de två dygn som krävs för att båda kortisonsprutorna ska hinna ha effekt. Med barn nummer två fick jag inget kortison för tappen var helt opåverkad i v.31 och sen föddes han pang i v.34 på några timmar.

• MissKaos

Din mage är fin! Ingen tvekan om vad som gömmer sig i den

Tuttiluttan skrev 2013-09-12 20:41:29 följande:
    Vilma ( hunden ) är helt fantastisk. hon är otroligt duktig på att anpassa sig! Så är helt övertygad om det kommer lösa sig, ska bara hitta bra rutiner 

Hon blir snart 10år, så tur är ju att hon inte drar så fasligt mycket längre utan mer lunkar fram 

Annars nu idag hade jag ett smärre gråtanfall, mannen går runt här hemma och ser så snygg ut och jag själv känner mig så plöffsig..

Usch, första gången det ramla över mig.. Hade så gärna velat ha den dära snygga bebbe magen men min mage är inte så rund och snygg som era 

• MissKaos

*ställer in en tårta med 38ljus i tråden*

Nu återstår stt se hur firad/ofirad man blir idag..

• MissKaos

Tack

Dax att byta nick till TantKaos

• MissKaos

Ja dom kan bröta runt!

sarak skrev 2013-09-13 17:02:59 följande:
    En lååång arbetsvecka är äntligen slut. Har börjat tidigt och slutat sent varje dag. Sover dåligt på nätterna. Jag är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har en snickare här hemma som håller på att renovera vårt badrum. Massor av beslut som måste tas hela tiden. Hinner inte fixa sovrummet som vi ska flytta till för att få plats med en bebishörna Ligger efter med inköp av grejer med. Tar kanske ett ryck i helgen och beställer allt som kan tänkas behövas på internet så kan jag känna att en sak är klar i varje fall. Fast helst skulle jag vilja åka runt och klämma och känna och välja med omsorg...

Det kommer bli 2 tuffa månader nu innan jag går på föräldraledighet. Förhoppningsvis kommer inte bebis för tidigt, behöver nog dom 2 veckorna innan bf att varva ner och komma i ordning.

Bebis verkar må bra i varje fall. Förra helgen verkade den ha fastnat på något vis, i flera dagar kände jag bara sparkar lång, långt ner, typ bakom blygdbenet. Såg ingen rörelse på magen. Skitont gjorde sparkarna. Men sedan verkar den ha kommit loss och tumlar nu runt så hela magen gungar. I natt tror jag den fastnade på tvären, i över en timme sprattlade det konstant på min högra sida. Kändes i varje fall som den desperat försökte komma loss   

• MissKaos

Har man basgrejjer hemma går det handla sen med! En barnvagn, bebis ksn sova i liggdelen i början. Några filtar täcke o kudde t vagnem några klädombyten o pyjamasar blöjjor ngn amningsbh och någonstanns att byta blöjjan. Så klara du dig *försöker lugna*

sarak skrev 2013-09-13 17:02:59 följande:
    En lååång arbetsvecka är äntligen slut. Har börjat tidigt och slutat sent varje dag. Sover dåligt på nätterna. Jag är så trött så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har en snickare här hemma som håller på att renovera vårt badrum. Massor av beslut som måste tas hela tiden. Hinner inte fixa sovrummet som vi ska flytta till för att få plats med en bebishörna Ligger efter med inköp av grejer med. Tar kanske ett ryck i helgen och beställer allt som kan tänkas behövas på internet så kan jag känna att en sak är klar i varje fall. Fast helst skulle jag vilja åka runt och klämma och känna och välja med omsorg...

Det kommer bli 2 tuffa månader nu innan jag går på föräldraledighet. Förhoppningsvis kommer inte bebis för tidigt, behöver nog dom 2 veckorna innan bf att varva ner och komma i ordning.

Bebis verkar må bra i varje fall. Förra helgen verkade den ha fastnat på något vis, i flera dagar kände jag bara sparkar lång, långt ner, typ bakom blygdbenet. Såg ingen rörelse på magen. Skitont gjorde sparkarna. Men sedan verkar den ha kommit loss och tumlar nu runt så hela magen gungar. I natt tror jag den fastnade på tvären, i över en timme sprattlade det konstant på min högra sida. Kändes i varje fall som den desperat försökte komma loss   

• MissKaos

Nä fy!

När börjar dom ge kortison? Och viöken vecka kom de andra i? Minns inte (skyller pp hormoner) före v 34 skulle jag känna jättejobbigt. Åh ansra sidan. Du har passerat 27 nu!! Mager tröst men.. synd inte jag kan ge min förväntade övertid +1v till dig.. kram!

mammatilltvå85 skrev 2013-09-13 17:16:33 följande:
    det hoppas jag med, inge kul att behöva oroa sig varje dag=(

• MissKaos

Kommer graviditrtsklåda plötsligt?

Hysteriskt kli. Handflatorna är värst. Kom nu, pang bara.

Svar på tråden December bebis 2013