Igår somnade Ludwig 17:15 och sov i sin vagn till 21:15. Åt och var vaken till 22:30 somna sedan och sov i sin säng till 01. Åt och sov vidare till 04:30 sedan blev han lite orolig sov men pruttade massor och gnydde lite och rörde sig mkt. Ville äta igen 06 och sedan 08. Men det är ju extremt bra mot de senaste nätterna. Verkar vara en kvällstrött bebis precis som min dotter. Hoppas
sarak skrev 2014-01-10 09:13:35 följande:
Rasmus är också sån som stånkar och sprattlar på nätterna. Han sover för det mesta ändå, men jag har inte kunnat göra det. Men nu har jag varit noga ett par nätter med att han får ligga i vår säng men flyttat mig en bit ifrån honom hela tiden så han inte ligger klistrad på mig och sparka. Så har jag försökt ignorera stånkandet och kan då sova ganska bra. Fortsätter det så tycker jag du ska försöka få honom att ligga i egen säng, det är ju hemskt att inte kunna sova trots att bebis gör det. Rasmus är så pruttig så det är inte klokt. Jag är supernoga med att ge minifom, får för mig att helvetet kommer braka lös annars med all den gas som ska ut. Har försökt äta helt vanlig mat nu några dagar, typ kyckling och ris och makaroner och korv. Verkar inte hjälpa. Är kaffe gasbildande? Det dricker jag MYCKET!!
Jag la mig en bit ifrån honom i natt och det gick bra. Vi sov gott. Jag tror inte minifom hjälper för Ludwig har inte problem med att gaserna fastnar utan han pruttar massor. Ger Semper magdroppar. Gav minifom till dottern som hade kolik i 3 månader och det hjälpte inte så jag har tappat tron på den. Många hävdar att den är verkningslös men det är nog upp till bebisen hur den svarar på det. Har ätit så mild mat i veckan och äntligen börjar det bli bättre. I kväll blir det taccos utan krydda lite grillkrydda och gurka. Tar inga risker. Tack för alla bra tips